Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Riko načrtuje 160 milijonov prihodkov; dobro v Brežicah, težave v Novem mestu


STA
4. 1. 2015, 11.00
Posodobljeno
05. 01. 2015 · 18:22
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

janez_skrabec_mls.jpg
MLS, arhiv DL
Janez Škrabec (Foto: MLS, arhiv DL)

##IMAGE-3665131##

Skupina Riko, ki zagotavlja tehnološke rešitve na področju industrije, energetike, okoljevarstva, logistike in gradbeništva, za leto 2014 pričakuje okoli 150 milijonov evrov prihodkov, kar je približno enako kot leto prej, letos pa naj bi se povzpeli na okoli 160 milijonov evrov. Veliko si obetajo od sodelovanja z oblikovalcem Philippom Starckom.

Prvi mož Rika Janez Škrabec je zadovoljen z lanskim poslovanjem. "Predlanski uspeh je bil spektakularen, saj smo beležili okoli 40-odstotno rast. Lanski rezultat je enak, ni pa te rasti, kar je razumljivo. Ne moremo pričakovati, da bo rast tolikšna," je dejal v pogovoru za STA.

Lani so končali veliko ekoloških projektov po slovenskih občinah, npr. gradnjo več čistilnih naprav, regijskih centov za ravnanje z odpadki in vodovodov, dobavljajo hidromehansko opremo za hidroelektrarno Brežice, sodelovali so v konzorciju za dobavo in izvedbo elektro-strojne opreme v predoru Markovec, zdaj pa sodelujejo pri opremi tunela na poljanski obvoznici.

Škrabca veseli tudi, da so na zadnjem razpisu oddali najugodnejšo ponudbo za izgradnjo akumulacijskega jezera na hidroelektrarni Brežice. "Mislim, da je bil to letos največji razpisani projekt s področja infrastrukture. Naša ponudba je znašala okoli 70 milijonov evrov," je pojasnil.

Razočaran je zaradi zapletov pri projektih gradnje regijskega centra za ravnanje z odpadki v Novi Gorici in v Novem mestu, pričakoval pa je tudi, da se bo hitreje rešil zaplet z 11 okoljskimi projekti s področja vodooskrbe in čiščenja voda, ko bi lahko črpali kohezijska sredstva.

Riko sodeluje pri treh takšnih projektih, in sicer pri gradnji vodovoda Sodražica-Ribnica-Kočevje, pri projektu vodooskrbe na Koroškem in nadgradnji čistilne naprave v Ljubljani. "Skupaj so vredna 100 milijonov evrov. Mislili smo, da se bo to že začelo izvajati," je povedal Škrabec. Na te projekte računa letos.

Za Riko sta sicer najpomembnejša dva trga - območje nekdanje Sovjetske zveze in bivše Jugoslavije. "Enkrat je malo bolje na enem, drugič na drugem, enkrat je bolj donosna ekologija, drugič energetika. Pomembno je, da kuješ več vročih želez hkrati," je svojo filozofijo ponazoril Škrabec, ki poskuša vedno v naprej predvideti, katere panoge bi lahko bile zanimive in na katerem trgu.

V beloruskem Brestu končujejo visokoregalno avtomatizirano skladišče Savuškin z vso tehnološko opremo, zelo dobro jim kaže tudi na razpisu za gradnjo hidroelektrarne Vranduk v BiH, kjer so znova povezali več slovenskih podjetij. V Ukrajini so imeli večje načrte, so pa po drugi strani zadovoljni z dobavo tehnološke opreme ruski in beloruski avtomobilski industriji.

"Obvladujemo različne trge in različna področja, tako da lahko v vsaki krizi iščemo priložnosti in izzive. Trdi časi minejo, trdi ljudje pa ostanejo," pravi Škrabec in dodaja, da ni bil nikoli evforičen v času visoke gospodarske rasti. "Prostih sredstev Rika nismo nikoli vlagali v delnice, zato tudi v času krize nisem črnogled. Za nas je ves čas enako, ker smo se sposobni ves čas smotrno prilagajati," pravi.

Na področju gradnje hiš nadaljujejo projekt iz Cotswoldsa v okolici Londona, še bolj prestižnega pa so se lotili v Franciji. Na enem najlepših in najbolj prestižnih golf resortov v Evropi Les Bordes pravkar postavljajo tri nizko-energijske vile. Projekt je skupaj vreden 1,5 milijona evrov.

V sodelovanju z ikono oblikovanja Philippom Starckom so zasnovali linijo prefabriciranih hiš P.A.T.H. by Starck with Riko. Prvo so oktobra premierno predstavili nedaleč stran od Pariza.

Od sodelovanja s Starckom si obetajo veliko. "Te hiše bomo tržili globalno, saj je Starck zelo pomembna blagovna znamka. Izdelke lahko tržimo na dva načina - s ceno ali diferenciacijo," je povedal Škrabec, ki stavi prav na slednje. "Redko katera blagovna znamka na svetu danes pomeni toliko kot Starck," je dejal.

Ker se zaveda, "da hiše ne moreš tržiti kot bonbona" in da za to potrebujejo ustrezno infrastrukturo, se bodo na tem področju širili postopno. Čeprav že dobijo veliko povpraševanja iz Amerike, se Škrabcu ne zdi realno, da bi te trge začeli osvajati takoj, ker bodo težko obvladovali kakovost. Najprej se bodo širili na trge EU, predvsem Italijo, Avstrijo, Francijo, Veliko Britanijo, pa tudi na Češko in Poljsko.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.