Žagar »le« drugi na kvalifikacijski dirki



Največja letošnja speedway prireditev v Sloveniji, ki jo je organiziral AMTK Ljubljana na svojem štadionu Ilirija v zgornji Šiški, je zaradi izjemno slabo pripravljene proge pustila medel vtis tako med tekmovalci kot tudi med maloštevilnimi gledalci. Dirko je sicer presenetljivo dobil Danec Nikolai Klindt pred absolutnim favoritom dirke domačinom Matejem Žagarjem, na zadnjo stopničko zmagovalnega odra pa se je povzpel Poljak Janusz Kolodziej. Naš drugi predstavnik na dirki Matic Voldrih je zasedel dvanajsto mesto in s tem mesto druge rezerve v enem od polfinalnih obračunov. Po dvakrat pa sta priložnost dobila oba rezervna voznika - Krčan Denis Štojs in Ljubljančan Maks Gregorič.
Na sicer precej zgledno pripravljeni dirki z bogatim spremljevalnim programom, ki so jo ljubljanski organizatorji zgledno promovirali in poskrbeli, da je na dirki bilo lahko slišati in videti najboljše slovenske moto športnike z motokrosistoma Timom Gajserjem, trenutno najbolj »vročim« slovenskim moto športnikom (ki mu je največja in najprestižnejša tovarna motorjev na svetu japonska Honda in njen dirkaški oddelek HRC še ne na polovici letošnje sezone dal v podpis pogodbo za naslednji dve leti) in Klemenom Gerčarjem, aktualnim svetovnim prvakom v MX3, letos voznikom v najprestižnejšem MXGP razredu, ter dirkačem cestno hitrostnega dirkanja Markom Jermanom in Urošem Nastranom, odličnim super moto dirkačem. Gledalci so lahko videli ali preizkusili tudi marsikatero drugo atraktivno dodatno popestritev. Žal pa si je dirko v živo ogledalo precej manj gledalcev od pričakovanj organizatorja AMTK Ljubljana in tudi ostalih, ki kakorkoli spremljamo ta šport. Zaradi same speedway dirke je bila po svoje to svojevrstna sreča, saj je največja organizacijska napaka bila žal v pripravi steze, ki ni dopuščala skoraj nikakršnih prehitevanj. Tista redka, ki so bila, pa so bila prej posledica napak tekmovalcev kot pa zaradi dobro oziroma atraktivno pripravljene steze. Sama steza res ni omogočala ničesar, kar je domači favorit Matej Žagar po dirki javno jasno in glasno povedal nekaterim novinarjem in s tem tudi po svoje dal precejšnjo zaušnico svojemu matičnemu klubu. Kar se tiče priprave steze, se z njim popolnoma strinjamo, saj je tako ne-dirkaško pripravljena steza, na kateri vse odloča štart in vožnja za notranjim robom, vse prej kot gledljiv spektakel in precej slaba reklama za speedway. Marsikateri poznavalec ali ljubitelj speedwaya je domov odšel zelo razočaran. Zaradi dejstva, da je bila dirka zelo neatraktivna in s tem tudi nezanimiva, je mogoče bolje, da je bilo gledalcev malo, saj so s takšno pripravo steze izredno atraktivnemu in adrenalinskemu športu kot je speedway, soodgovorni pri AMTK Ljubljana za pripravo steze odvzeli dirki ves čar in jo naredili monotono ter dolgočasno, saj je kaj kmalu po začetku izkazalo, da bodo štarti edini res napet trenutek vsake vožnje. Vse ostalo pa je bil na žalost en velik dolgčas.
Po koncu dirke je bil sicer zmagovalec edini, ki je bil zadovoljen, vsi ostali pa so le pripomnili kakšno pikro, z gledalci vred.
Kar se naših dveh predstavnikov tiče, sta oba imela tokrat preveč problemov ravno s samimi štarti. Po dirki sicer oba zraven steze precej bentila tudi nad svojimi motorji, ki da so bili krivi za slabše predstave od pričakovanih. In če se z Žagarjem še kako strinjamo, da je bila steza zelo neatraktivno in s tem slabo pripravljena, se z njegovo razlago o tem, da je tokrat po spletu okoliščin uporabil svoje nekoliko slabše motorje in tudi zaradi tega dosegel« le« drugo mesto, ne drži. Na dirki je bil namreč v vlogi »štart mašala« tudi naš občasni strokovni so komentator, šestkratni državni prvak Gregor Pintar, ki je povsem potrdil to, kar smo videli sami. Same štarte Žagarja je ocenil še nekoliko bolj kritično, kot smo to videli sami. Kot je dejal, je Matej tokrat od šestih štartov na petih popolnoma zaspal. In le svoji spretnosti in trenutni odlični formi se lahko zahvali, da je s tako slabimi štarti sploh lahko v prvem ovinku izvlekel toliko točk, kot jih je, in se na koncu boril za zmago. Sami lahko dodamo le to, da je za format tekmovalca, kot je Žagar, precej nesprejemljivo, da ga na takšnih sistemskih dirkah premagujejo tekmovalci, ki naj mu ne bi smeli biti par v nobenem pogledu.
Precej podobno kar se štartov tiče lahko rečemo tudi za Voldriha, ki ga je v začetku verjetno nekoliko »pobrala« trema in je v tem tokrat odločilnem segmentu v vseh vožnjah izgubil največ. Sicer mu je zaradi dobrih zadnjih voženj uspelo pripeljati mesto druge rezerve, kar pa je precej slaba tolažba, saj je imel lepo priložnost, da si na domači stezi pribori napredovanje v rednem delu in ne kot rezerva.
Štojs in Gregorič sta kot rezervi tudi okusila »čare« tokratne dirke. Oba sta namreč s solidno uspelimi štarti pripeljala do točk. Štojs je imel sicer odlično priložnost v svojih dveh nastopih pripeljat še kakšno točko več, a je žal v svojem drugem nastopu bil nekoliko nepreviden in je padel, kar ga je stalo najmanj ene točke več na tokratni dirki, Gregorič pa je v svojem prvem od dveh nastopov ob dobrem štartu seveda, takoj pripeljal dobri dve točki. V drugo pa je tudi on ostal brez točk.
Našim bralcem pa smo dožni tudi pojasnilo, zakaj so iz hrvaške zveze poslali na dirko mladega Majnića, ki zaenkrat ni dorasel tej konkurenci. V svojih petih nastopih je osvojil vsega točko, in še ta je bila podarjena s strani Štojsa, ki je padel in s tem podaril točko mlademu Hrvatu. Vsi smo sicer pričakovali v Ljubljani Jurico Pavlica, vendar moramo pojasniti, da je ena od dveh dirk Race off, kot se uradno imenujeta polfinala v hrvaškem Goričanu. Ker imajo domači organizatorji pravico postaviti enega svojega voznika, bo to seveda pripadlo veliko boljšemu od dveh trenutno vozečih hrvaških spidvejistov Pavlicu.
Skratka, ali bo trenutno peti na lestvici serije Grand Prix Žagar, ki komaj da kaj zaostaja za vodilnim v seriji SGP, nadaljeval s kvalifikacijami, bomo še videli, to dirko v Ljubljani pa bo marsikdo od tekmovalcev kot od gledalcev želel čim prej pozabiti.
Žal tokrat ne bomo mogli dodati video prispevka, ki smo ga ob tej dirki načrtovali objaviti ob tem poročilu in foto galeriji. Razlog tiči v tem, da nam jo je tik pred zdajci zagodla tehnika in upamo, da bomo kakšen video prispevek dodali iz kakšne druge dirke.
Že naslednji vikend pa nas čaka na stadionu Matije Gubca v Krškem tradicionalna dirka za Zlati Znak občine Krško in pokal Franca Babiča. Kakšna bo letošnja zasedba na tej tradicionalni dirki, še ni javno znano, a upamo, da nam iz AMD Krško čim prej posredujejo štartno listo.
Rezultati:
1. Nicolai Klindt Danska (3,1,3,3,3) 13 točk + 1. mesto v dodatni vožnji
2. Matej Žagar Slovenija (2,3,2,3,3) 13 + 2. mesto v dodatni vožnji
3. Janusz Kolodziej Poljska (3,3,1,3,1) 11
4. Patryk Dudek Poljska (2,3,3,1,1) 10
5. Peter Kildemand Danska (3,1,1,3,2) 10
6. Troy Batchelor Avstralija (1,2,3,2,2) 10
7. Peter Ljung Švedska (2,2,2,2,2) 10
8. Nicolas Covatti Italija (0,3,2,1,3) 9
9. Cameron Woodward Avstralija (T, 1,3,2,1) 7
10. Josef Franc Češka (3,x,0,0,3) 6 + 1. mesto v dodatni vožnji
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
11. Kim Nilsson Švedska (2,2,0,1,1) 6 + 2. mesto v dodatni vožnji (mesto prve rezerve v polfinalu)
12. Matic Voldrih Slovenija (0,0,1,2,2) 5 (mesto druge rezerve v polfinalu)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
13. Tero Arnio Finska (1,2,1,0,0) 4
14. Maks Gregorič Slovenija (-,-,2,-,0) 2
15. Mattia Carpanese Italija (1,1,0,ef,0 ) 2
16. Karlo Majnić Hrvaška (0,ef,0,1,0) 1
17. Denis Štojs Slovenija (1,-,-,f,-) 1
18. Andriy Kobrin Ukrajina (0,ef,-,-,-) 0
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se