Električni avto: Za en "tank" le en evro



Marsikoga izmed nas ob ponovno prižgani rdeči lučki za gorivo v avtu stisne pri srcu, ko pomislimo, koliko evrov bomo morali spet odšteti, da bomo lahko nadaljevali z vožnjo. Takšnih težav pa kmalu ne bodo imela podjetja in organizacije iz krške občine, ki so nedavno na pobudo podjetja Savaprojekt podpisala pismo o nameri za vzpostavitev sistema električnih polnilnih mest in za nakup električnega avtomobila.
Po besedah Žiganteja naj bi v bližnji prihodnosti pismo o nameri podpisali še Nuklearna elektrarna Krško in Termoelektrarna Brestanica.
Podpisnikov je trenutno sedem, poleg Savaprojekta še občina Krško, Kostak, posavska enota gospodarske zbornice, Numip, Valvasorjev raziskovalni center in Avtoline Krško, ki naj bi v roku treh let kupili vsak po en električni avtomobil in na javnem mestu postavili polnilo mesto zanj, to pa bo tako dostopno tudi drugim občanom.
Da bi se prepričali o prednostih in slabostih takšnih avtomobilov, so včeraj lahko predstavniki omenjenih družb pred občinsko stavbo preizkusili Citroena C-Zero, ki lahko z napolnjeno baterijo opravi do 150 kilometrov mestne vožnje in doseže hitrost do 130 kilometrov na uro. Njegova največja prednost pa je ta, da eno polnjenje stane okoli enega evra.
"Fascinantno je to, da ga zvečer priklopiš na električno energijo, naslednji dan pa je spet poln," je bil nad avtomobilom, ki je praktično neslišen, na delovnem srečanju zadovoljen direktor Savaprojekta Peter Žigante.
Na žalost pa ni nič kaj navdušujoča njegova cena, saj omenjeni električni avtomobil zaenkrat stane kar 35 tisoč evrov. Pri tem največji delež, kar 25 tisočakov, predstavlja baterija, katere cena pa bo po mnenju strokovnjakov padla šele z napredkom tehnologije in z bolj množično prodajo. Do slednje pa bo verjetno prišlo takrat, ko bo okolju prijazen avtomobil subvencionirala tudi država.