© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Čas branja 2 min.

Dijaki SPTŠ Murska Sobota zasnovali uporabno aplikacijo


vestnik
I. B.
26. 5. 2025, 06.00
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Z aplikacijo, ki so jo razvili na Srednji poklicni in tehniški šoli Murska Sobota, se lahko uporabniki naučijo osnov programiranja.

sptš murska sobota, code in vr
Osebni arhiv
Pri razvijanju aplikacije Code in VR so sodelovali trije dijaki in mentor Dominik Letnar (na desni).

Dijaki Srednje poklicne in tehniške šole (SPTŠ) Murska Sobota so razvili projekt z imenom Code in VR, aplikacijo za spodbujanje algoritmičnega razmišljanja s pomočjo blokovnega programiranja. Tai Lupscha iz tretjega letnika ter Tine Muraus in Jure Zrim iz četrtega so s pomočjo mentorja Dominika Letnarja aplikacijo razvijali, ker so želeli olajšati in na igriv način mladim omogočiti drugačen pristop k uporabi algoritmičnega razmišljanja. »Želeli smo ustvariti izkušnjo, ki ni zastrašujoča, temveč spodbuja radovednost, ustvarjalnost in logično razmišljanje,« so poudarili in dodali, da je aplikacija, kot je možno sklepati iz imena, ustvarjena v okolju virtualne resničnosti. 

testiranje_dijak_aljaz_budja.JPG
SPTŠ
Aplikacija omogoča uporabnikom, da v svetu virtualne resničnosti spoznajo osnove razmišljanja, kot ga uporabljajo programerji.

Letnar, ki je učitelj strokovnih modulov s področja računalništva, je delo dijakov spremljal, jih motiviral, pomagal pri testiranju in aktivno sodeloval pri njihovem reševanju izzivov. »Prav povezano timsko delo, stalna komunikacija in zaupanje med mentorjem in dijaki so omogočili, da je projekt dosegel tako visoko kakovostno raven,« pravi. Za vse laike je pojasnil, da aplikacija omogoča uporabnikom, da v svetu virtualne resničnosti spoznajo osnove razmišljanja, kot ga uporabljajo programerji. Uporabniki namreč namesto pisanja zapletene kode sestavljajo preproste ukaze z barvitimi bloki, kar jim pomaga razvijati tisto, kar se imenuje algoritmično razmišljanje, torej sposobnost reševanja problemov po korakih. 

sptš-murska-sobota, code-in-vr
Arhiv šole
Uporabnik se znajde v virtualnem svetu, kjer ga čakajo različni poligoni z različnimi nalogami.

»Uporabnik se znajde v virtualnem svetu, kjer ga čakajo različni poligoni z različnimi nalogami. Uporabnik premika robota po poligonu naprej, ga obrača, skače čez ovire, uporablja posebne lastnosti, kot so bomba, magnet ali prelet s kapo. Sestavljanje ukazov poteka prek barvitih blokov, kjer se uporabnik uči pravilnega zaporedja korakov in uporablja osnovne koncepte, kot so zanke, ponavljanja in pogoji,« je opisala ekipa. Aplikacija, ki je bila izdana marca letos, je primerna za vse, ne glede na starost ali predznanje, še posebej uporabna pa za učence, dijake in druge, ki jih privlači tehnologija. 

sptš-murska-sobota, code-in-vr
Arhiv šole
Tai Lupscha iz tretjega letnika ter Tine Muraus in Jure Zrim iz četrtega so s pomočjo mentorja Dominika Letnarja aplikacijo razvijali, ker so želeli olajšati in na igriv način mladim omogočiti drugačen pristop k uporabi algoritmičnega razmišljanja.

Avtorsko delo



Ekipa snovalcev je poudarila, da so projekt razvili iz nič. Začeli so z osnovnim vmesnikom, videz in funkcionalnosti pa so potem postopoma izboljševali. Pozneje so vključili lastne 3D-modele, dodajali nove funkcionalnosti, prilagajali poligone in uvajali različne svetove, kot so gozd, puščava, vulkan in zimska krajina. Ob koncu so dodali zvočno podobo, ki jo je za ta projekt pripravil dijak Zsombor Kovač. »Ponosni in veseli smo, da so vsi elementi aplikacije, od videza, funkcionalnosti do zvoka, plod našega lastnega avtorskega dela,« poudarjajo. 

sptš-murska-sobota, code-in-vr
Arhiv šole
Aplikacija je primerna za vse generacije.

Aplikacija za zdaj ponuja čez 60 poligonov, omogoča generiranje stopenj, uvaja časovne omejitve pri reševanju nalog in ponuja izzive s šefi. »Že v fazi, ko smo presegli vse zastavljene cilje desetkratno, še vedno dodajamo manjše zanimivosti, ki širijo uporabniško izkušnjo,« so pristavili. Uporabnike zato vabijo, da si nadenejo VR-očala in v virtualnem svetu rešujejo naloge. Skozi osnovne funkcije jih popelje vodnik, izbirajo lahko med slovenskim in angleškim jezikom, lahko pa tudi sami ustvarjajo izzive, s čimer dokažejo, da razumejo, kako igra v ozadju deluje.

Za projekt so dijaki na nedavnem državnem srečanju mladih raziskovalcev Slovenije prejeli zlato medaljo in osvojili prvo mesto.

© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.