Nov pravilnik presenetil šole: več avtonomije učiteljem in manj ocen
V osnovnih šolah že velja nov Pravilnik o ocenjevanju znanja in napredovanju učencev v osnovni šoli, ki prinaša novosti pri ocenah.
Veliko ravnateljev je ta informacija presenetila, saj vsebine pravilnika sploh niso prejeli. Čeprav so bile spremembe napovedane, so šolniki vseeno presenečeni, ker nov način ocenjevanja uvajajo dva meseca po začetku šolskega leta.
Z novim pravilnikom so možnosti ocenjevanja po eni strani razširili, po drugi strani pa so število potrebnih ocen znižali.»V ponedeljek zjutraj, 20. oktobra, so me sodelavci in učenci že spraševali o novem pravilniku, o katerem so izvedeli iz medijev, šole pa ga sploh še nismo imele v rokah. Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje je sicer na spletni strani objavilo glavne spremembe, ki jih prinaša, ne pa tudi celotne vsebine, kljub temu da so v četrtkovi okrožnici zapisali, da bo pravilnik predvidomaobjavljen v petek, 17. oktobra,« je pojasnil Robert Murko, ravnatelj OŠ Videm in predsednik Društva ravnateljev ptujskega območja, ki je pravilnik poiskal v uradnem listu na spletu.
Zrušen določen red preizkusov znanja
Pravilnik je že začel veljati, ravnatelji pa niso imeli dovolj časa, da bi z njegovo vsebino pravočasno seznanili učitelje in učence. Največja težava je po Murkovih besedah v tem, da imajo šole v prvem ocenjevalnem obdobju praviloma že določene datume vseh pisnih preizkusov in tudi nekatera ustna ocenjevanja. Tedensko se namreč lahko pišeta zgolj dva pisna preizkusa znanja, kar ohranja tudi nov pravilnik. »Sistem se je zdaj porušil, saj tisti dan, ko je pisni preizkus, ne sme biti tudi ustnega ocenjevanja. Razporede ocenjevanj za prvo ocenjevalno obdobje bomo morali ustrezno prilagoditi, kar predstavlja določen organizacijski zalogaj. Če bi pravilnik začel veljati šele z naslednjim šolskim letom, bi se lahko temu izognili. V prvih mesecih od uvedbe novega pravilnika bo prav gotovo še nekaj zmede glede usklajevanja ocenjevanj,« je še dodal Murko.
Nekaj več izzivov bo tudi pri predmetih, ki se izvajajo le eno uro na teden, kot je npr. etika. V takšnih primerih lahko hitro zmanjka dni, namenjenih ustnemu ocenjevanju znanja. »Če je na primer predmet na urniku ob sredah, pa so ob teh dneh načrtovani pisni preizkusi ali dnevi dejavnosti, bo hitro zmanjkalo možnosti za ustno ali pisno ocenjevanje,« je pojasnil Murko.
Učitelj z več avtonomije pri zaključeni oceni
E-novice · Podravje
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se