© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Čas branja 1 min.

Rdeči križ med dobrodelnostjo in zlorabami: 'Ljudje nas poskušajo prelisičiti'


tednik
Mojca Zemljaric
18. 9. 2025, 06.05
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Sodelavci Rdečega križa, bodisi zaposleni bodisi prostovoljci, se pri svojem delu srečujejo z vsemi vrstami izzivov, tudi preizkušenj. Nekateri prejemniki pomoči poskušajo dobrodelne organizacije pretentati, in če jim ne gre po načrtu, znajo biti do humanitarnih delavcev žaljivi ali celo pretiti s pestmi.

cg_rdeci_kriz_zlorabe.jpg
ČG
Bistveno manj zlorab bi bilo, če bi bile evidence prejemnikov prehranskih paketov med Rdečim križem in Karitas sproti, dnevno usklajene.

Marjana Cafuta iz Območne organizacije Rdečega križa Ptuj je v dobrodelnost vključena že desetletja. Po njenih izkušnjah se starejši prosilci poskusov goljufij ne poskušajo posluževati. So tudi bolj spoštljivi kot mlajše generacije. »Ne tvegajo, sprejmejo pogoje in možnosti, ki so jim pri nas na voljo,« je dejala Cafutova in poudarila, da pa so mlajši bistveno bolj prebrisani. »Nas kar poskušajo prelisičiti,« je pripomnila.

Delež tistih, ki so že poskusili s prevaro, niti ni tako majhen, jih je kakih deset, dvajset odstotkov. »Ko vprašamo po podatkih ali pa želimo podatke preveriti, od prosilcev nemalokrat slišimo, da kaj nas to briga. Ne razumejo, da ne moremo kar slepo verjeti navedbam v vlogi. Naša dolžnost je, da jih preverimo.«

Hrano tudi prodajali naprej

Prepoznavni znak za delitev pomoči (prehranskih paketov) na Rdečem križu in pri Karitas so rumeni kartončki. Upravičenec do pomoči lahko ima enega in mesečno paket dvigne samo pri eni organizaciji, ali je to Rdeči križ ali Karitas.

Preberite še

»Čeprav je jasno, da mu mesečno pripada samo en paket, gre s kartončkom na obe organizaciji. To mu seveda gre skozi, saj nimamo sproti usklajenih in ažuriranih evidenc prejemnikov. Ljudje si kartončke pač uredijo na obeh institucijah in hodijo po dvojno pomoč, k obojim. Nimamo enotnega registra, da bi bili podatki sinhronizirani. Vodimo vsak svoje evidence, ki jih običajno izmenjamo konec leta. Vendar je takrat prepozno. Mi smo Karitasu predajali naše evidence pri vsaki delitvi, nazaj nismo dobili nič, zato smo to opustili. Da v sistemu ne bi prihajalo do zlorab, bi morali dnevno izmenjevati podatke o upravičencih in prevzemu pomoči. Nekateri prejemniki pomoči so si pridobili celo več kartončkov in prišli večkrat po pomoč,« je pojasnila Marjana Cafuta.

E-novice · Novice

Prijavite se na e-novice in ostanite na tekočem z najpomembnejšimi dogodki doma in po svetu.

Hvala za prijavo!

Na vaš e-naslov smo poslali sporočilo s potrditveno povezavo.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.