Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Ptuj: „Brez naložb in znanja ne bo premika, dodane vrednosti“


Majda Goznik
1. 4. 2023, 05.00
Posodobljeno
02. 04. 2023 · 09:58
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Ptujčani so izdelali novo Strategijo trajnostnega razvoja in trženja turizma v MO Ptuj, ki je v javni obravnavi. To je dokument, ki naj bi ptujski turizem pripeljal na „pravo pot“, je poudarila direktorica Zavoda za turizem Ptuj Tanja Srečkovič Bolšec. Poenotiti se bo treba, kam želimo in v kakšnem mestu in okolju želimo živeti.

1680282014_cg_strategija_turizem_1.jpg
Arhiv Štajerskega Tednika

Ptuj je ena od 37 vodilnih turističnih destinacij v Sloveniji, ne toliko zaradi stopnje razvoja turizma kot zaradi njegovega potenciala, pomembnega za turistično podobo Slovenije kot možnosti za nadaljnji razvoj. Tega ne smemo zapraviti, temu je namenjena nova turistična strategija, poudarjajo turistični strategi. Ptujski turizem se sooča s kriznimi razmerami, v slovenskem merilu ustvarja manj kot en odstotek turističnega prometa Slovenije. Po številu prenočitev v enem letu je med 21. in 23. mestom med 212 občinami. Po stopnji splošnega razvoja (gospodarstva, družbenega življenja) pa je pod povprečjem Slovenije. V zadnjih letih je zaradi korona krize izgubil eno celo leto turističnega prometa oz. med 17 in 18 milijonov evrov ter okrog 142.000 prenočitev. V normalnem letu Ptuj ustvari med 155.000 in 157.000 nočitev. V letu 2022 se je s številom nočitev že vrnil na predkoronsko obdobje. Cilji iz pretekle strategije 2017–2021 so bili uresničeni v zelo majhnem obsegu. Nominalno le v višini 10 odstotkov, kar pomeni, da skoraj noben cilj ni bil dosežen, tudi ne cilj doseči 270.000 nočitev že v letu 2021. Velik problem ptujskega turizma je tudi njegova sezonskost.

Ptuj nima razvite infrastrukture in atrakcij

Novo ptujsko turistično strategijo sta za Zavod za turizem Ptuj in MO Ptuj strokovno pomagala pripraviti Peter Vesenjak (Hosting) in Miša Novak. Ta hkrati z razvojem turizma zastavlja širši razvoj in upošteva interese domačega prebivalstva. Ptuj nima razvite infrastrukture in atrakcij, ki bi pritegnile več turistov, dvignile dodano vrednost turizma, privlačnost, da bi še bolj izstopal. Potrebne so naložbe v infrastrukturo, strateške projekte (arheološko razstavišče, Mestni stolp, urejenost zgodovinskega mestnega jedra, prikaz vinske kulture mesta ...). Povečati bo treba učinkovitost upravljanja destinacije. Problem je tudi ponudba oz. podjetnost samih ponudnikov, prav tako dostop do same ponudbe. Ključni ukrepi so bolj povezati Ptuj kot urbano središče in atrakcijo naše destinacije s podeželjem, destinacijo Štajerska in širše.

Zavod za turizem trenutno brez pravega poslanstva

Prazni so predvsem zasebni lokali; kako jih zapolniti?


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.