Bodo občine izkoristile razvojno priložnost ob avtocesti?
Gospodarstvo v Slovenski Bistrici je šolski primer, kaj za razvoj mesta pomeni avtocesta. Mimo Slovenske Bistrice je avtocesta stekla leta 1996. Ptuj se je avtocesti približal šele leta 2009, ko je DARS odprl prvi odsek podravske avtoceste med Slivnico in Draženci. Gradnjo drugega odseka so končali pred petimi leti (2018).

Bistrica je v preteklih 30 letih, tudi po zaslugi avtoceste, prehitela Ptuj tako po številu prebivalcev kot gospodarskih kazalcih. Bistriško gospodarstvo je lani po podatkih Ajpesa generiralo enkrat več prihodkov kot ptujsko. 1.409 podjetij in samostojnih podjetnikov je v Bistrici ustvarilo 2,3 milijarde evrov prihodkov, ptujska podjetja in s. p.-ji, ki jih je skupaj 1.460, torej 51 več kot v sosednjem mestu, pa 1,3 milijarde. Dejstvo je sicer, da so bistriški rezultati odlični zaradi aluminijskega giganta Impola, enega izmed gospodarskih stebrov ne le regije, temveč države. Impol je lani sam pridelal milijardo in 140 milijonov evrov prihodkov, kar je skoraj toliko kot vsi na Ptuju. Za lažjo in še bolj slikovito predstavo: Impol sam ustvari več kot Perutnina, Talum in Boxmark skupaj.
Kljub bistveno višjim prihodkom so bistriška podjetja lani zaposlovala manj delovne sile, kar kaže na učinkovitost delovnih procesov. Ptujsko gospodarstvo zaposluje 9.300 delavcev, bistriško blizu 6.100. Tudi pri dobičku vodijo Bistričani, lani so ga ustvarili 114 milijonov evrov, Ptujčani 80 milijonov evrov.
Preberite več v Štajerskem Tedniku
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se