Priznanje novomeški gimnaziji

##IMAGE-2216209##
V Viteški dvorani Muzeja novejše zgodovine Slovenije v Ljubljani so včeraj popoldne že desetič podelili priznanja Blaža Kumerdeja za odlično partnerstvo pri razvoju in uvajanju novosti v vzgojno-izobraževalnih ustanovah. Na predlog komisije je Zavod RS za šolstvo letos podelil pet priznanj.
Priznanje za uspešno pedagoško, inovacijsko in organizacijsko delo je prejela tudi projektna skupina inovacijskega projekta ''Kvalitetne razredne ure - pot do boljšega počutja v šoli'' Gimnazije Novo mesto za odlično partnerstvo z Zavodom RS za šolstvo na področju srednjega šolstva pri razvoju in uvajanju novosti.
Na novomeški gimnaziji so že v šolskem letu 2005/2006 začeli izvajati omenjeni projekt, v šolskem letu 2006/2007 pa je projektna skupina, ki šteje 13 članov, razvila pomembno inovacijo - Koncept dela aktivov razrednikov.
Komisija Zavoda RS za šolstvo je v obrazložitvi priznanja Novomeščanom med drugim zapisala, da so se aktivi razrednikov pokazali kot uspešna organizacijska oblika dela pri prenašanju pozitivnih izkušenj, znanj in veščin, ki so nastale v okviru inovacijskega projekta. Osnovni cilj delovanja aktivov razrednikov po letnikih je bil usposabljanje le-teh za izvajanje tematskih razrednih ur in pripravo skupnih gradiv. Razredniki so jih sprejeli kot koristno pomoč pri delu in ne kot nepotrebno dodatno obremenitev. V delu strokovnih aktivov imajo pomembno vlogo razredniki, ki so sodelovali v inovacijskem projektu. Svojim kolegom posredujejo izkušnje dobre prakse in jih hkrati opozarjajo na nevarnosti in pasti, ki jih čakajo pri obravnavi določenih vsebin.
V aktive razrednikov je vključena svetovalna delavka Mojca Lukšič, ki je vodja inovacijskega projekta. Razrednikom nudi strokovno pomoč pri načrtovanju in izvajanju vzgojne vloge razrednika, pripravi pedagoških delavnic, razvijanju socialnih veščin, oblikovanju preventivnih programov ter evalvaciji razrednih ur. Kljub povezanosti razrednikov v aktive pa so le-ti ohranili veliko stopnjo avtonomije v skladu s specifiko oddelka, aktualno problematiko in zanimanji dijakov.
V šolskem letu 2007/2008 so na Gimnaziji Novo mesto aktive razrednikov vključili v letni delovni načrt. Z oblikovanjem aktivov razrednikov so na šoli dosegli pomembne rezultate na področju timskega dela, izvedbe in evalvacije razrednih ur ter razvijanja strokovnih kompetenc razrednikov in tako pripomogli k njihovemu strokovnemu ter osebnostnemu razvoju.
Člani projektne skupine so sledili sodobnim, evropskim kurikularnim usmeritvam, ki v središče vzgojno-izobraževalnega dela postavljajo učence in njihove osebne cilje. Tako mladim ljudem omogočajo, da postanejo uspešni učenci, ki uživajo v učenju, samozavestni posamezniki, ki živijo zdrava in polna življenja ter odgovorni državljani s pozitivnim odnosom do drugih, je še zapisano v obrazložitvi priznanja.
Med nagrajenci so še Center za usposabljanje, delo in varstvo Črna na Koroškem za odlično partnerstvo z Zavodom RS za šolstvo pri razvoju in uvajanju novosti na področju vzgoje in izobraževanja otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami; Živana Safran, predmetna učiteljica slovenščine in nemščine na Osnovni šoli Kapela, za dosežke pri razvoju in uvajanju novosti na področju osnovnega šolstva; dr. Marcela Batistič Zorec, docentka za razvojno psihologijo na Pedagoški fakulteti v Ljubljani, za dosežke pri razvoju in uvajanju novosti na področju predšolske vzgoje in Osnovna šola Janka Padežnika Maribor za novosti na področju osnovnega šolstva.