Tretja razvojna os: Svetniki bi radi ugodili vsem, a ne gre




Predstavniki ministrstva za infrastrukturo in prostor na čelu z direktorjem Direkcije RS za ceste (DRSC) Gregorjem Fickom ter pripravljavci državnega prostorskega načrta (DPN) za prvi del južnega kraka tretje razvojne osi med Novim mestom in razcepom Maline na belokranjski strani Gorjancev so novomeškim občinskim svetnikom včeraj predstavili zadnje spremembe poteka trase in nato še dobre tri ure odgovarjali na številna vprašanja in pomisleke svetnikov.
Kot smo že poročali, je najočitnejša novost v primerjavi s prvim osnutkom DPN razširitev zahodne obvoznice iz dvo- v štiripasovnico. Kot je dejal Ficko, študije kažejo, da brez štiripasovne zahodne ceste Novo mesto čez 20 let čaka prometni kolaps. O financiranju in dinamiki gradnje direktor DRSC-ja ni imel nobenih podatkov, saj sami ne bodo investitorji, je pa dejal, da ima vlada smele načrte o koncesijah in zasebnih vlaganjih ter pridobivanju evropskih sredstev.
»A pred kakršnimi koli pogajanji je nujno natančno in dokončno doreči potek trase. Verjamemo, da bo do konca leta sprejet DPN za prvi odsek (novomeški obroč in predor pod Gorjanci, op. p.) , do konca leta 2013 pa še za drugi (belokranjski ipsilon, op. p.). To pa je že dovolj, da se preveri resnost interesov zasebnih vlagateljev za gradnjo take ceste,« je prepričan Ficko.
Jelka Hudoklin iz Acerja, ki pripravlja DPN, in glavni projektant ceste Andrej Jan iz družbe PNZ sta predstavila zadnje spremembe trase, med katerimi je tudi novo vodenje prometa iz krožišča v Mačkovcu proti Ljubljani. Precej razburjena je namreč pred časom povzročila namera, da bi morali vozniki, ki bi želeli priti iz mesta na AC proti Ljubljani skozi Mačkovec, po nekdanji H1 vse do priključka Zahod. Temu se je projektant, tudi na račun zmanjšanja prometne varnosti, zdaj odpovedal, tako da bo moč na avtocesto po novem predlogu tudi prek spremenjenega priključka Novo mesto – vzhod.
Svetnike je najbolj zanimalo vprašanje, zakaj DPN za priključitev tretje osi na AC ne predvideva več priključka Lešnica, ki ga je predpostavila študija variant iz leta 2008. Namesto Lešnice DPN za stik tretje osi in AC predvideva priključek Novo mesto-vzhod, s čimer pa se bodoča hitra cesta precej približa naseljema Ločna in Mačkovec.
V krajevni skupnosti Ločna-Mačkovec temu nasprotujejo, kar bodo predvidoma potrdili tudi na zboru občanov prihodnji teden, pomisleke o okoljski ogroženosti, prometni obremenjenosti in omejevanju bodočega razvoja mesta na vzhodu pa je izrazilo tudi lepo število svetnikov.
Proti poteku zahodne štiripasovne obvoznice med Regrškimi košenicami in Škrjančami (Urbanje bi bilo tik ob zunanji strani obroča) so tudi v krajevni skupnosti Šmihel. Franci Bačar (SLS) je bil v resnici eden redkih, ki so opozorili, da se lahko zaradi zahtev po spremembi trase v Novem mestu znajdemo v podobnem položaju kot Trebnje pri gradnji AC, svetnike pa niso prepričali niti argumenti predstavnikov ministrstva in projektantov, da je predlagan potek v resnici najprimernejši.
Na koncu so podprli predlog župana Alojzija Muhiča, naj projektanti in DRSC še enkrat preučijo, ali je izbira predlagane trase, predvsem izbira Mačkovca namesto Lešnice, utemeljena ali ne. Ob tem so na pobudo Gregorja Macedonija (Gremo Gor!) sprejeli še dva sklepa, in sicer da občinski svet ugotavlja, da ni prejel primerne obrazložitve oz. primerjave variant za izbiro trase na vzhodu ter da se je seznanil s pripombami krajanov Mačkovca in Šmihela, pri čemer nalaga županu, naj v nadaljnjih usklajevanjih z načrtovalci tretje osi deluje v smislu zagotavljanja dolgoročnih interesov vseh občanov mestne občine Novo mesto.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se