© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Krajevna skupnost Otočec
Čas branja 3 min.

Vas Otočec ujetnik prometnih težav


dolenjski-list
Mojca Žnidaršič
24. 6. 2025, 06.00
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Promet skozi jedro vasi Otočec v novomeški občini je že vrsto let ena največjih težav, s katerimi se spoprijemajo tukajšnji prebivalci.

andrej_novak.JPG
M. Ž.
Andrej Novak, predsednik KS Otočec

Ob nedavnem prazniku krajanov, ki so ga pripravili po nekaj letih, so na ogled postavili tudi maketo in dva predloga ureditve vaškega središča, ki sta rezultat urbanistično-arhitekturne delavnice študentov Fakultete za arhitekturo za ureditev središča Otočca.

Kot je opisal mentor študentov arhitekt doc. dr. Tomaž Slak, so pri preučitvi obstoječega stanja ugotovili, da je Otočec predvsem kraj avtomobila, kjer za pešce ne le da ni prostora, ampak so celo ogroženi, saj ni pločnikov, javnih površin in prepoznavnega trga ali parka.

»Pravzaprav nima jasno izražene identitete in središča … Naravno okolje je kakovostno, vendar dostop do Krke vodi le po preozki glavni cesti brez pločnika, reke pravzaprav na Otočcu niti ni zaznati. Večja težava je tudi razdeljenost starega dela Šentpetra in novejšega dela, ki ju deli nekdanja H1. Otočec je ujetnik goste mreže prometnic. Povezava v smeri sever–jug je omogočena avtomobilom, za pešce in kolesarje pa bi si želeli močne, odprte in varne povezave, da se izgubi občutek delitve kraja na južni in severni del. Severni del je tako kljub vse večji poseljenosti in vsebinam brez prepoznavne identitete, južni del pa ima več degradiranih in opuščenih površin in objektov, ki so obenem potencial za ureditev javnega prostora in umestitev ustreznih programov,« je strnil.

Med ključnimi potezami razvoja javnega prostora so umiritev prometa skozi osrednji del Šentpetra z oblikovanjem tlakovane površine, ki cesto podredi uporabi pešcev in kolesarjev ter jo spremeni v deljen prostor, vzpostavitev peš povezave med severnim in južnim delom kraja skozi razširjeni podhod, ki bi se nadaljevala vse do rečnega brega, ter ureditev večjih javnih površin, in sicer športnoparkovne na severnem delu, kulturnoprireditvene na osrednjem delu in trg z deljenim prostorom v območju stare šole in župnišča. Pri snovanju ureditve so oblikovali dve varianti, eno z obstoječim gasilskim domom in eno brez njega.

maketa.JPG
M. Ž.
Maketa ureditve jedra vasi Otočec

»Tudi v prostorskih načrtih občine je predvideno, da bi na kraju zdajšnjega gasilskega in kulturnega doma zrastel nov večnamenski dom, PGD Otočec pa bi dobil nov dom nasproti osnovne šole. Z gasilci smo se načelno že pogovarjali o možnosti preselitve na novo lokacijo, ki bi omogočala več prostora za njihovo delovanje, a konkretnih odločitev še ni. Po poletnih počitnicah naj bi se glede tega sešli predstavniki krajevne skupnosti, občine in gasilcev. Mnenje gasilcev je seveda najpomembnejše, ki ga bo treba upoštevati,« pove predsednik sveta KS Otočec Andrej Novak.

Najprej manjše krožišče

Promet skozi jedro vasi je že leta ena največjih težav, s katero se srečujejo prebivalci. Tu ob prometnih konicah izstopa izjemno gost promet skozi središče kraja in naprej po ozki ulici čez leseni most čez reko Krko proti Gumberku.

»Ta cesta za prebivalce Rateža, Brusnic in Gabrja pa tudi za mejne vasi sosednje šentjernejske občine predstavlja najkrajšo povezavo z Novim mestom in avtocesto. Pozidava ob cesti ne omogoča njene širitve, kar je mogoče še bolje, saj širša cesta ne bi prinesla umiritve prometa. Ena rešitev bi bila, da bi cesto omejili le za lokalni promet, a se pojavlja težava z nadzorom. Izboljšanje oziroma delno razbremenitev bi gotovo prinesla tretja razvoja os. Po mojem mnenju pa bi bila še boljša rešitev, če bi skupaj stopile novomeška, šmarješka in šentjernejska občina, da bi od krožišča v Kronovem, kjer se pride tudi na avtocesto, naredili most čez Krko do Mokrega Polja,« razloži Novak.

Se pa bo, kot kaže, v bližnji prihodnosti izboljšala vsaj prometna varnost v križišču pri župnišču in stari šoli, kjer se srečuje pet cest oziroma ulic. »Križišče bo nadomestilo manjše krožišče, ki pelje proti cerkvi in pokopališču. Trenutno poteka še pridobitev nekaterih potrebnih zemljišč od zasebnih lastnikov, nekaj težav pa je s projektiranjem hidravličnih izboljšav komunalnih vodov – vodovoda, fekalne in meteorna kanalizacije. Novomeška občina zelo pospešeno dela na tem projektu,« pove.

Župan Gregor Macedoni je bil na prazniku krajanov glede tega optimističen in je dejal, da bi lahko v zadnjem delu letošnjega leta objavili razpis za izvedbo del in nekje v prvi polovici prihodnjega leta prišli tudi do ureditve.

Novak je med drugim opozoril tudi na težavo ustavljanja avtobusov na Lešnici in Otočcu, saj avtobusnih postajališč v smeri proti Otočcu ni. »Avtobusi tako na Lešnici ustavljajo kar na cesti tako kot že desetletja in na Otočcu ob parkirišču pri blokih, se pa je tudi že zgodilo, da voznik ni želel ustaviti, ker nima kje. Na to pristojne opozarjamo že dlje časa. Začasna rešitev bi bile talne označbe, da je tu postajališče, dolgoročna pa postajališča ob nekdanji hitri cesti, v bližini krožišča na Otočcu in pri odcepu za Jelše za Lešnico in Jelše. A to je državna cesta in res ne vem, kdaj bi lahko prišli do tega,« še pove predsednik KS Otočec.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.