Okus diamantov, 1,87 milijona evrov
Grand cru chardonnay, modri pinot in pinot meunier (sorta postič, ki so jo ustvarili z gensko mutacijo modrega pinota), združeni v tej nesramno dragi steklenici, po mnenju poznavalcev nudijo osvežilni cvetlični okus in kremno teksturo, ki se zaključi z elegantno in lahko aromo. Leta 2012 je ta šampanjec osvojil priznanje za najboljši okus v Champagne Business Newsu. Kljub vsem slavospevom okusu pa je tale žlahtna kapljica tako žlahtno draga zaradi zunanjosti. Etiketa in nekakšen supermanov logotip sta ročno izdelana iz 18-karatnega zlata, na sredini pa se bohoti 19-karatni diamant. V nekoliko cenejši različici ga lahko dobite s kristalom Swarovski. Edinstvena steklenica je delo Alexandra Amosa, ki je sicer poznan po oblikovanju iphonov in blackberryev.
30-litrski rožnati monster, 250.000 evrov
Če nimaš pojma, kaj delaš, naredi to tako veliko, da boš zagotovo opažen. Tako kot Jay Z, ki se mu je v vinskem svetu edina logična in smotrna poteza zdela izdelava ogromne steklenice šampanjca. No, izdelali so jo pod blagovno znamko Armand de Brignac, katere lastnik je raper. Šampanjec pa je zaradi svojega logotipa poznan tudi kot pikov as. Tale steklenica je sicer ekvivalent 40 buteljkam šampanjca. Obstajajo tudi njene manjše različice oziroma predhodnice. Leta 2011 so namreč ustvarili 15-litrsko steklenico šampanjca v znamenju pikovega asa, ki sicer (tole moremo Jay Z-ju priznati) po besedah strokovnjakov spada med najboljše na svetu.
Dom perignon rose gold methuselah, 44.000 evrov
Leta 1996 je ena najbolj znanih blagovnih znamk šampanjca ustvarila tole mehurčkasto posebnost. Posebnost po okusu, a tudi po ekskluzivnosti. Zgolj 35 se jih je prodajalo na svetovnem trgu ljubiteljev žlahtne kapljice in prestižnih mehurčkov. Steklenica, ujeta v zlato, je ekvivalent šestim buteljkam. Visoka cena obljublja tudi »visok« okus. Ta je menda močan in oster, na trenutke pa preseneti z aromo dima in močnim zaključkom, ki še dolgo ostane na jeziku. Če je drago, naj vsaj traja.
Juglar cuvee, letnik 1820, 40.000 evrov
Tale steklenica se ne ponaša s tako visoko ceno zaradi morske patine, temveč bolj zaradi romantične ideje o ohranitvi spomina na blagovno znamko House of Juglar. Slednja je nehala obstajati leta 1840. In tale trdoživa mehurčkasta steklenička je preživela brodolom tako, da je postala skoraj del morja, kjer je počakala do današnjih dni, ko je spet našla pot na površje in postala del prestiža, ki se pogosto prodaja na luksuznih dražbah.
Dom perignon, letnik 1959, 38.000 evrov
Leta 1971 je iranski šah naročil več steklenic prvega šampanjca vintage rose te slovite blagovne znamke. Lepo ohlajenega so stregli na slavju ob 2500-letnici perzijskega imperija. Leta 2008 sta dve steklenici pristali na dražbi v New Yorku. Cena za obe: nekaj več kot 76 tisočakov. Tisti, ki ju je kupil, je z eno lahko nazdravil, drugo pa shranil. Da, tudi šampanjec je lahko investicija. A zakaj je pravzaprav tako drag? Predvsem zato, ker gre za prestižno blagovno znamko Dom Perignon, ki nikoli ni poceni, in ker gre za šampanjec iz časov velikih zvezd. Morda si ob kozarčku tehle mehurčkov zlahka predstavljamo, da srkamo opojno kapljico z Liz Taylor, Jamesom Deanom, Elvisom Presleyjem, Frankom Sinatro … Morda. Tega nikoli ne bomo vedeli čisto zagotovo, saj bi imeli izjemno srečo, če bi sploh še našli kakšno od teh steklenic. Napolnili so jih namreč zgolj 306 in nikoli niso bile uradno na prodaj.
Veuve clicquot, letnik 1841, 34.000 evrov
Tudi nekaj tehle steklenic je preživelo brodolom in postalo del Baltskega morja, dokler niso po srečnem naključju spet prišle na površje, preden bi dokončno utonile v pozabo. Za avkcijsko hišo Acker Merrall & Condit je sporočilo v steklenici postalo sreča v steklenici, saj gre za šampanjec priznane blagovne znamke, ki tudi danes spada med najelitnejše. Romantična zgodba in elitno poreklo torej nista priljubljena elementa zgolj v telenovelah, ampak tudi pri šampanjcu.
Krug, letnik 1928, 19.000 evrov
Leto 1928 je med vinarji zaznamovalo prekrasno poletje, ki je bilo krivec za nastanek te legendarne, fermentirane kapljice, ki se ponaša z bogatim okusom. Steklenice so tudi sicer dolgo veljale za legendo. Na vrhuncu morije druge svetovne vojne je hiša Krug namreč uspela odvrniti pozornost nacistov in s kančkom sreče ta žlahtna kapljica ni pristala na mizah visoke družbe tretjega rajha, temveč je več desetletij ostala skrita v Krugovih kleteh. Da gre za res imenitno pijačo, kaže tudi dejstvo, da so bili prav ti mehurčki najljubši britanskemu kralju Juriju VI.
Cristal brut 1990 millennium cuvee methuselah, 17.000 evrov
Potopljeni vinski zakladi se ponašajo z visokimi cenami zaradi zgodovinske vrednosti in ekstremne redkosti, a cristal brut 1990 millennium cuvee methuselah takšno ceno dosega zaradi velikosti. Ena steklenica drži vsebino šestih normalnih steklenic šampanjca. Res pa je, da se poleg tega ponaša še z ekskluzivnostjo – napolnjenih je bilo zgolj 2000 steklenic.
Šampanjec Brodolom, 13.000 evrov
Redki srečneži tega sveta zakorakajo v bogastvo. Bodisi odkrijejo zlate kovance bodisi druge zaklade neprecenljive vrednosti. Leta 2010 je bila takšna sreča na strani potapljačev, ki so raziskovali globine Baltskega morja. Na eni od podvodnih odprav so odkrili razbitine potopljene ladje, ki je v svojem trupu še vedno skrivala vinske zaklade. Nekatere steklenice so datirale 200 let v zgodovino, a se jim leta niso prav nič poznala. In kot lahko sklepamo po ceni posamezne steklenice – za košček zgodovine je treba dosti plačati.