Zakaj ste se odločili svojo poslovno kariero graditi na turizmu, kaj vas je vodilo v ta poklic?
Poslovno pot sem začela v mojem rojstnem kraju, zdravilišču Rogaška, kamor so me povabili po opravljenem študiju ekonomije v Ljubljani. V tistem času je ministrstvo za gospodarstvo pripravljalo prvo strategijo razvoja in trženja slovenskega turizma, pri njej sem sodelovala v skupini za zdravilišča in mislim, da je to bil tisti moment, ki je vplival na nadaljevanje moje poti v turizmu. Na podlagi strategije je nato vlada ustanovila Center za promocijo turizma Slovenije, ki je bil predhodnik Slovenske turistične organizacije. Sodelovala sem pri prvih korakih nove institucije, ki je oblikovala prvi operativni načrt trženja slovenskega turizma in pričela sistematično promocijo Slovenije na mednarodnih trgih. Slovenija je po osamosvojitivi postala turistična destinacija, ki se je morala (ponovno) uveljaviti na globalnem zemljevidu turističnih destinacij. Spominjam se, da smo vrsto let vsako predstavitev začeli z razlago, kje sploh je država, za katero so mnogi prvič slišali.
Kakšen mora biti človek, da lahko uspe na tej poti? Je to za vsakogar ali moraš imeti kakšne posebne lastnosti, veščine? Je delo direktorice STO služba ali način življenja in zakaj?
Za delo v turizmu velja, da je bolj kot služba način življenja. Moje delo je izredno dinamično, raznovrstno in nima natančno odmerjenega urnika. Veliko je usklajevanj z različnimi deležniki, veliko je dogodkov doma in v tujini. Vodim majhno, toda predano ekipo, s katero smo razvili vrednote, ki so v ospredju našega dela: strokovnost, transparentnost, povezovanje, inovativnost, usmerjenost v trajnost, srčnost. Skupaj smo postavili vizijo organizacije, smo fleksibilni in se prilagajamo vedno novim izzivom.
Je bila vaša pot do uspeha kaj težja, ker ste ženska? Kaj vam pomeni eden od stebrov bližajočega se Eura – opolnomočenje žensk?
Ne, nikoli nisem imela občutka, da je bila pot do uspeha težja, ker sem ženska. Preprosto, potrebno je bilo veliko trdega dela, vsa leta, vse dni v tednu. Veliko sem se učila od drugih držav, preučevala primere dobrih praks. Zavedam pa se, da je marsikdaj pot za ženske težja, zato me veseli, da Euro izpostavlja vlogo in pomen žensk v športu in družbi nasploh. Ponosna sem, da imam čast biti ambasadorka prvenstva, ki lahko pomembno prispeva k ozaveščenosti o opolnomočenju žensk in s tem do boljše družbe kot celote in boljšega posameznika v njej.
Šport z izpostavitvijo tako pomembne in aktualne tematike ponovno dokazuje svojo pomembno vlogo pri navdihovanju, motiviranju, povezovanju in vključevanju.
Koliko vam v življenju pomeni šport? Ste v preteklosti kdaj obiskovali rokometne (ali druge) tekme in kako pogosto?
V osnovni šoli sem igrala košarko, potem se dolgo nisem ukvarjala s športom. Ko je sin treniral nogomet, sem seveda marsikatero nedeljo preživela ob igrišču. Dejstvo pa, je da sem skozi delo na STO vse bolj odkrivala pozitivne učinke športa in športnih dogodkov na različna področja in seveda na turizem. Z ekipo izkoriščamo priložnosti, ki jih ponujajo sodelovanja na tovrstnih prireditvah, ki jih večkrat tudi obiščem. Sodelovanje na prireditvah nenehno nadgrajujemo, tudi s sodelovanjem z našimi vrhunskimi športniki, kot so Luka Dončič, Primož Roglič, Tadej Pogačar, Janja Garnbret … Sem pa v zadnjem obdobju spremenila svoj način življenja in več časa namenjam rekreaciji.
Kako pomembno bo to prvenstvo za slovenski turizem? Kaplja v morje ali vendarle kaj več?
Slovenska turistična organizacija je z veseljem pristopila k partnerstvu pri evropskem prvenstvu v rokometu za ženske, saj gre za enega največjih mednarodnih športnih dogodkov, ki ga Slovenija gosti v letu 2022. Kar 600 milijonov ljubiteljev športa naj bi ga spremljalo pred TV zasloni, Slovenija pa naj bi dnevno gostila po 10.000 navijačev s ključnih trgov slovenskega turizma, kot so Nemčija, Francija, Norveška, Danska, Švedska, Madžarska. To je odlična priložnost za dodatno krepitev prepoznavnosti in ugleda Slovenije kot odlične gostiteljice najzahtevnejših športnih dogodkov in za navduševanje ljubiteljev aktivnih doživetij za obisk Slovenije. STO bo kot partnerica dogodka poskrbela za močno izpostavitev znamke I feel Slovenia na prizoriščih tekem in v televizijskih prenosih, v komunikacijskih aktivnostih na družbenih omrežjih in drugih komunikacijskih kanalih I feel Slovenia in organizatorja, v komunikaciji s tujimi in domačimi predstavniki medijev, z vzpostavitvijo posebne pristajalne strani o prvenstvu (www.slovenia.info/sl/zgodbe/evropsko-prvenstvo-za-rokometasice-tudi-v-sloveniji), s pripravo inovativnega kviza med dvema prepoznavnima slovenskima rokometašicama in košarkaricama ter s številnimi drugimi komunikacijskimi aktivnostmi.
Veseli me, da si je prvenstvo za cilj zastavilo izvedbo najbolj trajnostnega dogodka v Sloveniji doslej. V ta namen so oblikovali zelo natančne trajnostne standarde v smeri varovanja naravnih virov in pripravili priročnik za organizacijo trajnostnih športnih dogodkov. Evropsko prvenstvo v rokometu za ženske bo tako imelo močno sporočilno vrednost o pomenu trajnosti, hkrati pa bo to trajnost tudi konkretno udejanjilo. To predstavlja pomembno izhodišče za organizacijo trajnostnih športnih dogodkov in postavlja Slovenijo med pionirje na tem področju.
Ob izredni motivacijski vlogi in čustvenem naboju šport tako poudarja vrednote, ki jih zasledujemo tudi v turizmu: zdrav in aktiven način življenja, skrb za naravo in družbo, solidarnost, navdihovanje, motiviranje, povezovanje. Povezava med športom in turizmom ustvarja močne dolgoročne sinergijske učinke, še posebej na področju krepitve prepoznavnosti in ugleda države.