Kakšne pričeske zdaj najpogosteje oblikujete?
Takoj ko se okolica ogreje, torej od pomladi in v začetku poletja, postanejo stranke drznejše. Večkrat se barvajo in dajo lasem več svežine, saj gredo tudi pozimi lasje na »zimsko spanje«. V poletnih mesecih se vračajo toplejši toni, ljudje si upajo več, s tem pa narekujejo svoje osebne smernice.
Torej ne gre za to, da bi modo narekovali stilisti, ampak modne zapovedi ustvarjamo kar ljudje sami?
Tako je. Časi fiksnih pričesk, kot so bile trajne ali pramena na kapo, so zagotovo minili. Samo ena oseba ne narekuje več mode, ampak se stvari spreminjajo, odvisno od samoiniciative in poguma stranke.
Kdo je pomembnejši pri modnih smernicah – oblikovalci ali znane osebnosti?
Vsekakor so nosilci trendov osebnosti, ki vsak dan menjajo videz. Kardashianove, na primer, večkrat uporabljajo lasulje, zato grenijo življenje marsikateremu frizerju, saj si stranka želi točno take pričeske in se ne zaveda, da je to v resnici lasulja! Ker take lasulje stanejo tudi 20.000 evrov, so dodelane do potankosti in v resnici ni videti, da ne gre za prave lase. Na moške pa vplivajo predvsem nogometaši, mladi »hipsterji« z bradami in »lumberjack scena«. Tako so prišli v ospredje brivci, frizerski saloni pa se spet ločujejo na ženske in moške. Vse več je brivcev, kar so vpeljali predvsem mladi. Moda brade se je začela v Avstraliji kot akcija za movember, kjer so bili sprva pomembni brki, nato pa še brade. Pri moških urejanje brade cenovno lahko enačimo s pričeskami. Seveda je to izvrstno za nas, frizerje, ki imamo tako več dela, pa tudi več možnosti, sploh mladi frizerji. V Ljubljani se je v zadnjem času odprlo od osem do deset salonov, v katerih delajo mlade ekipe, ki so ugotovile, da je v slogi moč, kar je res lepo videti.
Vi še vedno strižete ženske in moške. Ali se ne boste specializirali?
Ne, ker si ne predstavljam, da bi ves dan imel samo moške v salonu. (smeh)
Ste se pa že od vsega začetka zelo veliko posvečali prav moškim in ste jim delali tudi drznejše pričeske. Že pred dvajsetimi leti ste začeli striči vplivneže, med katerimi so bili predvsem športniki. Katera je bila najvplivnejša pričeska, po kateri ste morda zasloveli?
Eno takih drznih pričesk sem naredil nogometašu Zlatanu Ljubijankiću, pričeska pa je bila vsakič malo drugačna. Prepustil mi je izbiro barv in oblik. Podobno sva sodelovala tudi z Denisom Selimovićem. Bolj gosposke pričeske so nosili na primer Sandi Handanović, Jaka Lakovič, Sandi Bečirović, Brezec … To so bile usklajene in umirjene pričeske, ki so izražale njihovo podobo. Sicer pa sem sam vedno spremljal, kaj nosi na glavi David Beckham, saj je vedno postavljal smernice za moške.
Zakaj je prav on tako pomemben za moške pričeske? Ima morda kakšno vlogo tudi kakovost njegovih las?
David Beckham nima močnih ali zelo kakovostnih las, vendar za njim stoji ekipa frizerjev in brivcev. Tudi njegova mama je bila frizerka – morda je zato pričeske jemal resneje. Prvi, ki si je drznil nositi irokezo, je bil sicer švedski reprezentant Fredrick Ljungberg, pravi oglaševalski pano na dveh nogah pa je zagotovo Beckham. Ocenjeno je, da zdaj služi več s svojimi nastopi, kot je služil prej, ko je še igral nogomet. Še vedno je videti odlično, saj ga leta niso načela. Kot frizerju se mi zdi muza.
Zakaj so za moške pričeske večji ustvarjalci modnih smernic športniki kot igralci ali pevci?
Igralcem narekuje videz scenarij oziroma vloga, v katero se mora preleviti. Kakšna izmed vlog mu je pisana na kožo, zato mora dalj časa vzdrževati določen videz. Nogometaši in drugi športniki so omejeni, saj so na igrišču vsi oblečeni enako. Če bi radi bili opaženi, morajo torej s pričesko poskrbeti za to. Seveda na igriščih vidimo tudi čezmerno tetoviranje, saj se vsak označi na svoj način. Poleg tega so vse mogoče pripravljeni narediti, da se ravnajo po modnih zapovedih. Vrhunski športniki so marsikaj zamudili med profesionalno športno kariero, zato poskušajo kar najbolj upoštevati modne smernice, pričeska pa je ena takih stvari.
Kdo je vaša ženska muza?
Nekoč sta bili to Meg Ryan in Michelle Pfeiffer, zdaj pa so to ženske, ki dovoljujejo več kreativnosti v barvi. Izdelava pramenov s folijami dopušča nam, frizerjem, igranje s paleto barv, kar je bilo včasih skoraj nemogoče. Prameni so se delali s kapo, kar je moralo biti zares mučno za dolgolaske.
Ali lahko neki izdelek res odločilno vpliva na lase?
Seveda. Zelo dobro globinsko oblogo bi morali poleti uporabljati enkrat tedensko, da bi se lasje regenerirali in obdržali vlago. Pametno bi bilo uporabiti tudi silikone za konice las, da jih ohranijo pred cepljenjem. Moškim bi priporočil čim lažje produkte za lase. Na trg so prišle paste in kreme, ki ne obtežijo las, vse več fantov pa uporablja tudi lak za lase, ki je molekularno najlažji. Lahkotnost v moških frizurah je prinesla nove izdelke, ki jih vodilna svetovna podjetja pošiljajo na trg in menjajo že na pol leta. Tudi za moške prihaja na površje ustvarjalnost, ki je bila včasih tabu.
Zakaj ste se odločili za poklic frizerja?
To je bila moja želja že v osnovni šoli. Od strica sem dobil strojček za striženje, tako da sem začel pri trinajstih letih kreirati kar na klopci v Šiški, moji modeli pa so bili kolegi. Tako sem se vpisal na frizersko šolo, ker pa sem bil vedno v družbi nogometašev, so bili prav oni zelo hitro moje redne stranke.
Pred štirimi leti ste se odločili še za en izziv: s poslovnimi partnerji ste prevzeli kino Bežigrad. Kako to, glede na to, da se je vsem zdelo, da je ta posel obsojen na propad?
Če imaš škarje, je treba imeti tudi platno. Prvotna ideja je bila poiskati lokal za izdelavo scene ameriškega dinerja. Moj poslovni partner je že bil v filmskih vodah, zato smo se odločili, da bi obudili kino Bežigrad. Zdaj sodelujemo že četrto leto, predvsem pa me veseli, da nam je uspelo z brezplačnimi delavnicami za otroke.