Prenos veščin: Nikola Sekulović, glasbenik in strokovnjak za področje glasbene industrije


V sredo, 24. oktobra 2018, je v prostorih Muzeja za arhitekturo in oblikovanje (MAO) v Fužinskem gradu v Ljubljani potekal dobro obiskan dogodek iz cikla Prenos veščin, ki so ga zasnovali v Centru za kreativnot (CzK), ki je financiran iz sredstev EU.
Tokrat se je dogajanje vrtelo okoli glasbe, o veščinah, ki jih glasbeniki potrebujejo za uspešen preboj v glasbeni industriji, pa je spregovoril Nikola Sekulović, ki ga javnost pozna predvsem kot basista v številnih znanih slovenskih zasedbah (zdaj Dan D). Hkrati deluje kot promotor in organizator koncertov ter strokovnjak za avtorske pravice in druge poslovne zadeve na področju glasbene industrije.
V ciklu Prenos veščin, ki poteka v obliki delavnic in predavanj, svoje izkušnje in poslovno pot predstavljajo uveljavljeni slovenski kreativci in ustvarjalni podjetniki, ki delujejo v kulturnem in kreativnem sektorju. Tokratni gost, Nikola Sekulović, je s svojim bogatim glasbenim znanjem in širokimi izkušnjami iz poslovnega glasbenega sveta, ki jih nabira že četrt stoletja, gotovo pravi naslov za vprašanja, s katerimi se srečujejo glasbeniki, ki se želijo uveljaviti v glasbeni industriji. Tako tokrat ni bil v ospredju ustvarjalni proces, temveč so udeleženci skupaj s Sekulovićem iskali možnosti in načine za uveljavitev ter odgovore na vprašanja, kako svojo ustvarjalnost tudi tržiti.
Dogodek se je odvil v dveh delih. V dopoldanskem času so potekale individualne delavnice s Sekulovićem, na katere so se prijavili različni glasbeniki, popoldan je sledila njegova predstavitev oziroma predavanje o možnostih in pasteh v glasbeni industriji, dan pa se je zaključil z večernim koncertom skupine Mart na dvorišču Fužinskega gradu.
Individualnih delavnic so se udeležili glasbeniki, ki ustvarjajo na različnih glasbenih področjih, samostojni glasbeniki, vodje skupin, vokalisti, inštrumentalisti, pop glasbeniki, rockerji, jazzerji … bolj ali manj izkušeni in znani. Vsem pa je skupno to, da se na svoji glasbeni poti srečujejo s podobnimi težavami in vprašanji, namreč kako svoje ustvarjanje promovirati in tržiti, ali povedano drugače, kako se uveljaviti na glasbenem tržišču, ki je izredno zasičeno z izvajalci.
Na posvet jih je prišlo kar dvanajst, kolikor je bilo razpisanih mest, Sekulović pa je z vsakim od njih opravil individualni razgovor, pri čemer so mu glasbeniki vnaprej poslali svoje demo posnetke. Na podlagi njihovih del in razgovora jim je svetoval, tudi povsem konkretno, kako začrtati in nadaljevati karierno pot. Za udeležence je bila to imenitna priložnost, saj je Sekulović z njimi delil tudi svoje lastne izkušnje in odločitve, ki so tlakovale njegovo kariero.
V popoldanskem predavanju je Nikola Sekulović predstavil svojo kariero glasbenika, svoje delovanje v glasbeni industriji na področju avtorskih pravic, promocije in organizacije koncertov in predvsem, kako je načrtoval in gradil svojo kariero. Iz svojih bogatih izkušenj lahko svetuje, kako graditi kariero v današnjem času, ko trženje pogosto prevlada nad vsebino.
Pričakovanja slovenskih glasbenikov so pogosto nerealna, v današnji industriji mora vsak poskrbeti zase. Današnja tehnologija omogoča inflacijo ustvarjalnosti, porast distribucije in tudi potrošnje, za prodor na glasbeni trg pa je najpomembnejša komunikacija z občinstvom, do česar vodijo različne poti. Pomembno vlogo pri tem ima Slovenski informacijski glasbeni center SIGIC. Vloga glasbenih založb, ki so nekoč promovirale glasbenike se je spremenila, saj danes služijo predvsem kot komunikacijske točke, ki pomagajo glasbenikom pri uveljavitvi. Namesto založb so posredniško vlogo med glasbenikom in občinstvom prevzeli na primer različni spletni kanali, kot you tube in google, s tem pa se glasba vse hitreje širi tudi globalno.
Današnji glasbeniki se danes tako pogosto znajdejo v več vlogah, od ustvarjalne do menedžerske in trženjske, in vsem je težko biti kos. Vendar je kariero mogoče načrtovati in izpeljati tudi tako, da lahko glasbenik, namesto, da bi pet dni v tednu delal v neki službi, da lahko potem dva dni igra in nastopa, zadevo obrne v prid glasbi. In pet dni dela na glasbenem področju, dva dni pa ostale opravke. Ali kot je povedal Sekulović, kaj je lepšega, kot da se preživljaš in položnice plačuješ z dejavnostjo, ki jo imaš rad.
Po napornem in konstruktivnem dnevu so se udeleženci preselili na slikovito grajsko dvorišče, kjer se je večer nadaljeval glasbeno, z udarnim nastopom skupine Mart. Glasbeniki iz Vipavske doline so dodobra ogreli občinstvo, dvorišče pa se je napolnilo tudi z naključnimi obiskovalci. Jesensko obarvano druženje ob pečenem kostanju in kuhanem vinu je zaznamovala energična glasba, ki ni ne jazz in ne rock, tudi punk ne, je prosta improvizacija brez postavljenih meja. Navdihujoče za glasbene kolege in navdušujoče za publiko.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se