Lažni popusti in zavazajoče informacije

Spletni trgovec Temu zaradi spornih praks pod drobnogledom evropskih institucij

Ž.F. / STA
8. 11. 2024, 14.43
Posodobljeno: 8. 11. 2024, 14.49
Deli članek:

Evropska mreža za sodelovanje na področju varstva potrošnikov CPC in Evropska komisija sta spletnega trgovca Temu opozorila, da je več praks na tej platformi v nasprotju s potrošniško zakonodajo Evropske unije.

Profimedia
Spletni trgovec Temu ima mesec dni časa, da se odzove na ugotovljene nepravilnosti.

Preiskava mreže CPC, ki združuje nacionalne potrošniške organizacije držav članic EU, je razkrila širok nabor praks, s katerimi se potrošniki srečujejo med nakupovanjem v spletni trgovini Temu. Te vključujejo tudi takšne, ki lahko potrošnike zavajajo ali neupravičeno vplivajo na njihove nakupne odločitve, so danes sporočili iz Evropske komisije.

Potencialne kršitve potrošniške zakonodaje

Med spornimi praksami so zaznali tudi takšne, ki bi po oceni CPC lahko predstavljale kršitev potrošniške zakonodaje Evropske unije. Te vključujejo ustvarjanje lažnega vtisa, da so izdelki na voljo s popustom, čeprav ga ni, ter pomanjkljive informacije o tem, kako Temu zagotavlja verodostojnost mnenj o prodajanih izdelkih, objavljenih na njegovem spletnem mestu. Nacionalni organi so našli mnenja, za katera sumijo, da niso pristna, so zapisali.

Spletnemu trgovcu obenem očitajo prikazovanje nepopolnih in nepravilnih informacij o zakonskih pravicah potrošnikov do vračila blaga in vračila kupnine. Temu obenem ne obvesti potrošnikov vnaprej, da mora njihovo naročilo doseči določeno minimalno vrednost, preden lahko dokončajo nakup.

Potrošniške organizacije so prav tako kritične do metod za ustvarjanje pritiska na potrošnike z lažnimi trditvami o omejenih zalogah. Potrošniki obenem ne morejo zlahka stopiti v stik s Temujem z vprašanji in pritožbami.

Na potezi je sedaj Temu

Mreža CPC je od spletnega trgovca zahtevala dodatne informacije, da bi ocenila, ali Temu izpolnjuje nadaljnje obveznosti v skladu s potrošniško zakonodajo EU, kot so obveznost, da potrošnike jasno obvesti, ali je prodajalec izdelka trgovec ali ne. Preverja tudi, ali Temu zagotovi, da razvrstitev, pregledi in ocene izdelkov niso predstavljeni potrošnikom na zavajajoč način, da so znižanja cen objavljena in pravilno izračunana, ter da so vse okoljske trditve točne in utemeljene.

Podjetje Temu ima zdaj mesec dni časa, da se odzove na ugotovitve CPC in predstavi predloge, kako bo odpravilo ugotovljene nepravilnosti. Če Temu ne bo upošteval pomislekov mreže CPC, lahko nacionalni organi sprejmejo ukrepe za zagotovitev skladnosti, kar vključuje možnost izrekanja glob.