Med Razdrtim in Vipavo

Z drugo polovico meseca popolna zapora dela vipavske hitre ceste

Ž.F. / STA
4. 2. 2025, 15.29
Posodobljeno: 4. 2. 2025, 15.29
Deli članek:

V drugi polovici februarja bodo zaradi obnovitvenih del in gradnje protivetrne zaščite na območju Rebrnic zaprli vipavsko hitro cesto na smernem cestišču med Razdrtim in Vipavo. Zaradi zahtevne prenove bo zapora trajala nekaj več kot leto in pol.

Leo Caharija / Primorske Novice
Vipavsko hitro cesta med Razdrtim in Vipavo bodo ponovno odprli predvidoma odprli konec leta 2026.

Celovita prenova vipavske hitre ceste bo vključevala izvedbo dodatnih protivetrnih ograj, preplastitev in obnovo vozišča, izvedbo dodatne pilotne stene ter prestavitev ležišč viadukta Rebernice v izhodiščno lego. Dela bodo potekala v več fazah do konca leta 2026 in bodo obsegala odseke med Razdrtim, Vipavo, Ajdovščino in pokritim vkopom Vipavski Križ, so pred tedni pojasnili pri Darsu.

Prvi sklop zajema dodatne protivetrne ukrepe ter preplastitev skoraj šest kilometrov vozišča med Razdrtim in Vipavo ter gradnjo pilotne stene Rebernice. Drugi sklop del vključuje dodatne protivetrne ukrepe, preplastitev preostalih štirih kilometrov vozišča med Razdrtim in Vipavo ter obnovo voziščne konstrukcije med Vipavo in Ajdovščino.

Obvoz po regionalni cesti, tovorni promet preusmerjen prek Fernetičev

V času izvajanja obsežnejših del bo vseskozi zaprto smerno vozišče hitre ceste iz smeri Razdrtega proti Vipavi. Vozila, ki bodo s primorske avtoceste namenjena proti Vipavi, bodo prek priključka Razdrto preusmerjena na vzporedno regionalno cesto do priključka Vipava, kjer se bodo znova vključila na hitro cesto.

Preusmeritev na regionalno cesto bo veljala za osebna vozila, avtobuse in lokalni tovorni promet s ciljem v Sloveniji. Tranzitni tovorni promet, namenjen na mejni prehod Vrtojba, pa bo na primorski avtocesti usmerjen na kraško avtocesto in na mejni prehod Fernetiči.

gen-i, elektrika, električna-energija, sončna-elektrarna

Gospodarstvo

Maksimalna energetska neodvisnost s paketom Pametna samooskrba

Ves promet iz smeri Vipave proti Razdrtemu bo medtem ves čas potekal po hitri cesti, po obeh prometnih pasovih.

Želje, da bi obnovo prometne ceste končali pred rokom

Prometna ureditev, ki v času izvajanja glavnih del predvideva popolno zaporo hitre ceste med Razdrtim in Vipavo proti Novi Gorici, je bila sprejeta ob sodelovanju Darsa z lokalnimi skupnostmi na podlagi pobude, ki sta jo podali občini Vipava in Ajdovščina ter ob podpori občine Postojna. Tudi policija in reševalne službe so bile mnenja, da bi dvosmerni promet po polovici hitre ceste prek Rebernic oteževal izvedbo intervencij in reševanja v času morebitnih izrednih dogodkov, so pred časom zapisali pri Darsu. Tako je za STA povedal tudi vipavski župan Anton Lavrenčič, ki upa, da bodo gradbinci z deli pohiteli in da bo obnova krajša od napovedane.

Milan Slokar iz Sekcije za cestni prevoz blaga pri Gospodarski zbornici Slovenije, sicer lastnik podjetja Slo-car iz Ajdovščine, je medtem za STA pojasnil, da bodo tudi sami morali prek mejnega prehoda Fernetiči, če bodo vozili v tranzitu. Če bodo prevozniki imeli delo v Vipavski dolini ali pa bodo morali blago cariniti na tem območju, pa bodo lahko uporabljali cesto preko Rebernic. »Celotna prenova hitre ceste bo trajala 122 tednov. Sami smo na sestankih na Darsu povedali, da se nam zdi to predolga doba, vendar so nam vedno odgovarjali, da se del ne da pospešiti,« je še dejal Slokar.

V letu 2023 je vipavsko hitro cesto med Razdrtim in Vipavo dnevno povprečno prevozili približno 20 tisoč vozil, od tega 4.400 tovornih. Na odseku primorske avtoceste med Postojno in Razdrtim je po drugi strani dnevni promet dosegel okoli 50 tisoč vozil, od tega 9.500 tovornih.

Večina 16 kilometrov dolgega odseka hitre ceste med Razdrtim in Vipavo je bila zgrajena in odprta za pomet leta 2009. Hitra cesta med Vipavo in Vipavskim Križem (oz. Selom) je bila medtem zgrajena leta 1999. Odseki, ki se bodo obnavljali, od zgraditve niso bili še deležni obsežnejših obnov.