Pomemben napredek je razviden tudi iz petletnih drsečih povprečij, saj je trend števila umrlih v prometnih nesrečah v zadnjih petletnih obdobjih padajoč in kaže na konstantno izboljševanje prometne varnosti v Sloveniji. Za zadnje petletno obdobje (2020-2024) to povprečje znaša 86,6 in je prvič doslej nižje od 90.
Nižje je tudi število lažjih telesnih poškodb, lani jih je bilo 6.230, leto poprej pa 6.485. Med spodbudnimi kazalci prometne varnosti izstopa tudi pomembno zmanjšanje smrtnih žrtev med najbolj izpostavljenimi oziroma ranljivimi udeleženci prometa, pešci in kolesarji, ki jih je lani umrlo najmanj doslej. Življenje je izgubilo šest pešcev, kar je za polovico manj kot v letu 2023 (12) ter pet kolesarjev (8 v letu 2024); za skoraj polovico manj je tudi smrtnih žrtev med potniki v vozilih (9 v 2024, 17 v 2023).
Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je ob objavi začasnih podatkov izpostavila: »Vse to so pozitivni indikatorji, ki smo jo zapisali tudi v Resolucijo o nacionalnem programu varnosti cestnega prometa 2023 – 2030. Z njimi sledimo ambiciozno zastavljenim ciljem izboljšanja prometne varnosti in Vizije nič. Zmanjšanje smrtnih žrtev je v luči konstantnega povečevanja povprečnega dnevnega prometa na slovenskih cestah še toliko večji dosežek. Obenem je za Slovenijo tako izrazito izboljšano stanje prometne varnosti zaveza in spodbuda za nadaljnje korake v smeri boljše prometne varnosti.«
Žal pa ob vseh teh spodbudnih kazalcih policija beleži naraščanje števila hudih telesnih poškodb, v letu 2024 ki jih je bilo 926 (848 v 2023). Vsako izgubljeno življenje in vsaka poškodba, ne glede na vzrok, je tragična, je dodala ministrica Bratušek in vnovič poudarila, naj vsak udeleženec v prometu s svojim odgovornim ravnanjem prispeva k še boljši stopnji prometne varnosti: »V promet se podajmo odgovorno in z zavedanjem, da le s strpnim ravnanjem soustvarjamo boljšo prometno kulturo.«