Jesen je tudi sezona kmetijskih opravil in spravila kmetijskih pridelkov, zato je Policijska uprava Novo mesto sodelovala pri preventivnem dogodku za večjo varnost voznikov traktorjev, ki ga je včeraj organizirala Javna agencija RS za varnost prometa v sodelovanju z Avto-moto zvezo Slovenije in centrom biotehnike in turizma - Grm Novo mesto.
Govorci so predstavili napotke za varno delo s traktorjem in traktorskimi priključki. Pripravili so tudi praktični prikaz nevarnosti dela s pogonsko gredjo, ki ji pogovorno rečemo "kardan". Posebno pozornost so namenili varnostnim izzivom, ki jih predstavljajo traktorji v prometu, način pridobitve vozniškega izpita za traktor in ključne točke tehničnega pregleda. Traktorji so namreč specifična vozila, ki zaradi svoje konstrukcije, velikosti in počasnejše vožnje predstavljajo poseben varnostni izziv tako za traktorista kot tudi druge udeležence v prometu.
Starejši traktorji so velikokrat tehnično nepopolni
"Poseben izziv predstavlja povprečna starost traktorjev, ki znaša okoli 25 let, poleg tega pa imamo v uporabi še številne neregistrirane, starejše traktorje, ki pogosto nimajo kabine ali varnostnega loka. Takšni stroji so ob morebitnem prevračanju izjemno nevarni in povečujejo tveganje tako na cesti kot na terenu," je uvodoma izpostavila Simona Felser, direktorica Agencije za varnost prometa.
"Najpomembnejši dejavnik pri vseh prometnih nesrečah pa ostaja človeški faktor. Na cestah nismo sami, zato je strpnost vseh udeležencev ključna. Kmetje pridelujejo hrano za vse nas, zato jim izkažimo hvaležnost tudi na cesti!" je še dejala Felser in opozorila, da tudi za voznike traktorjev velja obvezno pripenjanje z varnostnim pasom, prepoved vožnje pod vplivom alkohola ali drugih psihoaktivnih snovi ter uporaba mobilnega telefona med vožnjo.
Aleš Piberčnik s Policijske uprave Novo mesto je predstavil situacijo na področju prometne varnosti v povezavi z vozniki traktorjev: "Lani se je na območju PU Novo mesto zgodilo deset prometnih nesreč z udeležbo voznikov traktorjev, letos že pet. V vseh primerih so bili povzročitelji traktoristi," je zaskrbljeno dejal. Med napotki za varnejšo vožnjo je poudaril spoštovanje vseh udeležencev in upoštevanje pravil v cestnem prometu, spoštovanje omejitev hitrosti in teže tovora ter tehnično brezhibnost vozil in priklopnikov. "V prometu nikoli nismo sami, čeprav je morda tako videti, zato v vsakem križišču obstaja tveganje za nastanek prometne nesreče," je še dodal.
Vsako leto v Sloveniji povprečno 148 prometnih nesreč z udeležbo voznikov traktorjev
Statistika prometnih nesreč z udeležbo traktorjev je zaskrbljujoča. Vsako leto se namreč na slovenskih cestah pripeti okoli 148 nesreč, od tega je v zadnjih petih letih življenje izgubilo devet voznikov traktorjev, 20 jih je bilo hudo telesno poškodovanih, 72 pa lažje. Letos se je do konca avgusta zgodilo že 108 prometnih nesreč, pri čemer so bili trije traktoristi hudo telesno poškodovani, 13 pa lažje. Ti statistični podatki zajemajo zgolj nesreče na cestah, vendar ne smemo pozabiti niti na delovne nesreče na poljih, njivah in v gozdovih, ki so žal pogosto prav tako usodne.
V Sloveniji že več kot 300.000 imetnikov vozniškega dovoljenja kategorije F
Igor Rolih z Agencije za varnost prometa je opisal način pridobitve vozniškega dovoljenja za traktor. "Usposabljanje kandidatov za pridobitev vozniškega dovoljenja voznikov motornih vozil kategorije F poteka v šoli vožnje ter vsebuje teoretični in praktični del usposabljanja. Pred začetkom praktičnega dela mora kandidat dokazati, da je telesno in duševno sposoben voziti vozilo, pri čemer mora imeti veljavno zdravniško spričevalo. Usposabljanje lahko opravi kadarkoli, torej že pred opravljenim izpitom za B ali druge naštete kategorije."
Božidar Hudoklin iz Grm Novo mesto – centra biotehnike in turizma je v nadaljevanju predstavil program usposabljanja za varno delo s traktorjem in traktorskimi priključki, ki jih organizira šola. Opozoril je na slabše stanje varnosti v gozdarstvu, kjer se zgodi preveč delovnih nesreč.
Srečanje se je zaključilo s praktičnim prikazom tehničnega pregleda traktorja. Udeleženci so si ogledali tudi razstavo traktorjev in ostale kmetijske mehanizacije. "Sodelovanje institucij, ki delujemo na področju prometne varnosti, in delitev izkušenj na mlade rodove lahko pripomoreta k večji prometni varnosti," je zaključila direktorica Grm Novo mesto mag. Mojca Špec Potočar.