Letali sta poleteli že kmalu po dopoldanskem izbruhu ognja, nato pa v manj kot eni uri odvrgli 150 kubičnih metrov vode, ki sta jo zajemali v morju. Trenutno so vsi trije piloti, ki air tractorje upravljajo, iz tujine. V letu dni so sicer že usposobili in izobrazili dva slovenska pilota, ki pa še nimata dovolj ur letenja, da bi lahko samostojno izvajala tako zahtevne operacije. Sta pa na pomožnih sedežih in koordinirata aktivnosti, je dejal Behin.
Pri gašenju pomaga tudi helikopter Slovenske vojske, ki se je operaciji pridružil ob 14.30, delo pa bo točkovno, skupaj z gasilskimi enotami, nadaljeval policijski helikopter. "Takšna je tudi najučinkovitejša gasilska taktika, tako da tukaj gre za šolski primer," je dejal Behin.
Vsako letalo je vodo odvrglo 25-krat po tri kubične metre vode, skupaj sta tako na požarišče odvrgli 150 kubičnih metrov vode v manj kot eni uri po izbruhu požara. To pomeni, da sta air tractorja opravila tisto, za kar sta bila nabavljena, je dejal Behin. Vodo sta zajemala v morju, njun krog pa je trajal približno 10 minut, kar je bistveno pomagalo gasilcem. "Splošna ocena je, da je to pri širjenju požara v tisti prvi fazi naredilo ključni efekt ob gasilcih," je pojasnil. Takšne količine vode so namreč v preteklosti prihajale šele od tri do pet ur po izbruhu požara, danes pa so bile odvržene v pol ure. Letali sta bila v zraku neprekinjeno po tri ure skupaj, nato sta odšli v Portorož po gorivo. Po 22. uri pa se bosta vrnili v bazo na Brniku, kjer ju morajo zaradi uporabe slane vode temeljito oprati.
Gasilci bodo na požarišču v vsakem primeru ostali več dni. Najprej morajo varovati in usmerjati razvoj požara, z letali pa bodo zalivali površine in v naslednjih dneh preprečili nadaljnji razvoj požara.
V obdobju od katastrofalnega požara na Krasu pred dvema letoma so izvedli tudi izobraževanje z Gasilsko zvezo Slovenije in združenjem poklicnih gasilcev za koordinacijo enot na terenu.