Influencer oziroma vplivnež je oseba, nekakšen mnenjski vodja, ki za svoje sledilce preizkuša najrazličnejše izdelke in storitve ter jih s tem promovira na družbenih omrežjih. To počne tako, da o njih pripravlja kreativne vsebine, najpogosteje v obliki filmčkov ali fotografij.
Z objavami so si influencerji ustvarili bogate mreže sledilcev. Uživajo njihovo zaupanje, kar je ključno, da lahko promocija izdelka, ki je lasten ali od nekega podjetja, uspe.
Spletno vplivništvo se je v Slovenijo začelo šele pred približno petimi leti, a se je do danes zelo razvilo, tako da si lahko z njim marsikateri Slovenec služi kruh. Za objave ga plačajo podjetja, ki ga najamejo za promocijo, se pa vplivneži nemalokrat, ko že imajo močno bazo sledilcev, odločijo, da bodo ustvarili svojo blagovno znamko in pod njenim imenom tržili svoje lastne izdelke, kot na primer ena najuspešnejših influencerk pri nas Lepa Afna oziroma Lea Filipovič.
Lea Filipovič – Lepa Afna
Samo na Instagramu 31-letnici sledi 112 tisoč Slovencev. Pred tremi leti je prvič izdala kolekcijo šolskih izdelkov (zvezki, pisala, peresnice ...), do danes pa je na trgu ponudila še več svojih izdelkov: dišeče svečke, set za čaj, majice, kuharsko knjigo z recepti svoje mame in tekoče šminke v več odtenkih, vse pod blagovno znamko Lepa Afna.
Preden se je podala na družbena omrežja in je to postal njen poklic, je delala na radiu. V tistem času je snemala tudi videe, ki jih je objavljala na YouTubu. Večinoma so obravnavali ličenje, lepoto in druge vsebine, med njimi vloge s potovanj in drugih vsakodnevnih dogodivščin. Zdaj za YouTube snema le občasno. Najbolj je aktivna na Instagramu.
Petra Ugrin Parovel z blagovno znamo SWY
Diplomirana kineziologinja je še ena najuspešnejših influencerk pri nas. Tridesetletnica iz Primorske ima skoraj 78 tisoč sledilcev na Instagramu, med Slovenci najpriljubljenejšem družbenem omrežju. Z njimi deli svoj vsakdan, nasvete o vadbi in prehrani ter utrinke iz družinskega življenja. Bila je osebna trenerka, stopnjevanje strasti do tega pa jo je popeljalo v svet podjetništva. Tako je nastala blagovna znamka SWY, ki je hitrorastoče slovensko podjetje, pod okriljem katerega prodaja oblačila za športne aktivnosti in prosti čas, prehranska dopolnila, zdravo prehrano in športne pripomočke. Lani je ustvarila več kot dva milijona prihodkov.
Teja Jugovic – Cool Mamacita
Influencerka, ki ji na Instagramu sledi 102 tisoč ljudi, je javnosti bolj znana postala zaradi sodelovanja v resničnostnem šovu Gostilna išče šefa. Devetintridesetletnica pogosto oglašuje modo, spolne pripomočke, prehranske dodatke, hrano in druge izdelke. V intervjujih je dejala, da se je pot vplivništva zanjo začela zelo spontano. Izdelki, ki jih promovira v svojih objavah, so plod sodelovanja z marketinškimi agencijami. Ima tudi svojo spletno trgovino, v kateri prodaja majico s kratkimi rokavi za 19,90 evra, majico z dolgimi rokavi za 29,90 evra, prstan za 19,90 evra, verižico za 29,90 evra, set za čaj za 29,90 evra, na voljo je še paket izdelkov Cool mamacita za 99,90 evra. Ima samostojno podjetje, ki je imelo lani malo več kot 176 tisoč evrov prihodkov.
Urška Pavčnik – Oopsi Urška z blagovno znamko Mellow
Štiriintridesetletna magistra inženirka živilstva se je na družbenih omrežjih začela pojavljati pred nekaj leti, ko je bila noseča. »Takrat sem se zavestno odločila, da moje življenje tako rekoč javno izpostavim – ne zato, ker bi se želela hvaliti, temveč zato, ker želim s svojimi izkušnjami pomagati nosečkam, mamicam, ženskam. In tako je nastal Oopsi. Moj 'otroček', brez katerega si življenja ne predstavljam več,« je napisala na svoji spletni strani. Je tudi avtorica knjige Zdrava prehrana za nosečke. Pozneje je izdala svojo blagovno znamko Mellow, ki predstavlja izdelke za dom in družino. Kolekcijo sestavljajo čistila, mehčalci, detergenti, dišeče svečke in pripomočki. Prihodek njenega podjetja je v letu 2021 znašal 265 tisoč evrov.
Špela Grošelj
Velja za enega bolj prepoznavnih obrazov slovenske glasbene scene. Pevsko kariero je začela v otroškem in mladinskem pevskem zboru RTV Slovenija, leta 2002 je postala ena izmed članic najstniške senzacije Foxy Teens, dve leti pozneje pa je svojo pot nadaljevala v novonastali slovenski glasbeni skupini Atomik Harmonik. Je zelo aktivna na družbenih omrežjih, kjer ima 92.700 sledilcev (Instagram). Podjetja jo najemajo, da postane njihova ambasadorka. Ima tudi svojo spletno trgovino, v kateri prodaja mikrofon Amazin' majk, ki omogoča brezžične karaoke, in rokovnik. Podjetje Špele Grošelj je lani ustvarilo malo več kot 50 tisoč evrov prihodkov.
Nastja Kramer Pesek z blagovno znamko Malinca
Leta 2014 je ustvarila spletni blog, na katerem je pisala povzetke knjig, ki jih je prebrala, prispevala pa je tudi vsebine o spletnem marketingu in prodaji, komunikaciji na družbenih omrežjih, uporabniški izkušnji, financah ter razvoju blagovne znamke. V tistem času se je rodila tudi Malinca, blagovna znamka z zdravo prehrano, prehranskimi dopolnili in naravno kozmetiko, hkrati pa portal z recepti in nasveti za zdravo življenje. Malinca je blagovna znamka, pod katero tržijo okrog sto različnih naravnih prehranskih in kozmetičnih izdelkov. Podjetje, pod katerim izvajajo to dejavnost, je imelo lani izjemen prihodek, ki znaša več kot tri milijone evrov.