© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Blagovna znamka Gostilna Slovenija


dolenjski-list
J. A.
5. 10. 2011, 19.20
Posodobljeno
09. 11. 2011 · 11:28
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

vovko_prenocisca1.jpg
spletna stran Gostilne Vovko
Tudi Gostilna s prenočišči Vovko z Rateža bo lahko izobesila napis Gostilna Slovenija. (Foto: spletna stran Gostilne Vovko)

##IMAGE-3448194##

Danes je Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije podelila prve diplome, izveske in označevalne table gostincem, ki so dobili pravico do uporabe nove blagovne znamke Gostilna Slovenija. Naziv Gostilna Slovenija si je doslej prislužilo 28 gostiln, med njimi tudi: Gostilna Šempeter iz Bistrice ob Sotli, Gostilna pri Kuklju iz Velikih Lašč, Gostilna s prenočišči Vovko z Rateža in Gostilna Repovž iz Šentjanža.

Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije, Sekcija za gostinstvo in turizem po 20 letih poskusov uvaja novo blagovno znamko Gostilna Slovenija, ki naj bi pripomogla k večji prepoznavnosti slovenske kulinarike. Blagovno znamko lahko uporabljajo gostinci, ki so člani Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije in izpolnjujejo določila predpisana v pravilniku, ki ga je zbornica sprejela.

Gostilne v Sloveniji so ena od sestavin naše dediščinske in sodobne kulinarične razpoznavnosti. Stoletja sooblikujejo podobo gastronomske kulture in pomenijo pomembna središča družabnosti, uživanja ob dobrih jedeh in odličnih vinih ter okolja za sestanke, sprejeme in praznovanja. Temeljni namen podeljevanja kolektivne blagovne znamke »Gostilna Slovenija« je v povezavi najbolj kakovostne kulinarične ponudbe v gostilnah na Slovenskem, ki predstavljajo nosilce tako kulinarične kulturne dediščine kot tudi različnih njenih sodobnih aplikacij na področju kulinarične ponudbe.

Pomen znamke je tudi v povezovanju nosilcev gostilniške dejavnosti v Sloveniji, v skrbi za njeno celovito kakovost, trajnostni razvoj in ohranjanje lokalne ter regionalne razpoznavnosti. Temelje predstavlja Strategija razvoja gastronomije Slovenije s 24 gastronomskimi regijami in 180 izbranimi temeljnimi jedmi, ki jo je pripravila Slovenska turistična organizacija.

Namen podeljevanja znaka blagovne znamke Gostilna Slovenija je tudi v ureditvi vloge in pomena gastronomije Slovenije na različnih področjih gospodarskega in družbenega prizadevanja (npr. v turistični ponudbi), omogoča pa tudi prihodnjo specifično razpoznavnost in pojavnost v svetovnih okvirih. Z blagovno znamko Gostilna Slovenija bodo gostilne v Sloveniji postale značilen in razpoznaven turistični produkt, pravijo na obrtno-podjetniški zbornici.

Pogoji za pridobitev blagovne znamke

Prvi pogoj, da lahko ponudnik gostinskih storitev pridobi blagovno znamko Gostilna Slovenija je, da se gostinski obrat imenuje gostilna, izjemoma lahko tudi gostišče. Vsaka gostilna, ki bo pridobila pravico do uporabe kolektivne blagovne znamke Gostilna Slovenija, bo na zunaj označena z izveskom in označevalno tablo pri vhodu.

Do sedaj je bilo pozitivno ocenjenih 28 gostiln, ki bodo v naslednjih dneh dobile pravico do uporabe blagovne znamke Gostilna Slovenija, 10 pa jih mora strokovna komisija še oceniti.

Kriterijev za podelitev pravice do uporabe blagovne znamke Gostilna Slovenija je več. Jedilnik mora vključevati vsaj 80 % naslednjih skupin jedi: hišne jedi, krajevne in regionalne jedi ter vseslovenske jedi. Ponudba hrane naj bi vključevala tudi vsaj tri proizvode z zaščitenim geografskim poreklom, vsaj 50 % vseh živil lokalnega, regionalnega in slovenskega okolja, vsaj 5 % uporabljenih živil naj bi bilo ekološko pridelanih, ponudba hrane mora biti usklajena z letnimi časi. Ponudba vin mora temeljiti na vinih slovenskih vinarjev (vsaj 75 % v razmerju do tujih). V ponudbi žganih pijač naj bi bilo vsaj 5 pijač krajevnega, regionalnega ali slovenskega izvora, v ponudbi brezalkoholnih pijač (vode, sokovi) pa vsaj 10 pijač krajevnega, regionalnega ali slovenskega izvora. Pomembna je tudi zunanja ureditev ter notranji ambient in zvočna kulisa.

Nadzor nad izvajanjem

Kontrolo nad izvajanjem ponudbe v gostilnah, nosilkah blagovne znamke Gostilna Slovenija, ima ocenjevalna komisija, ki bo gostince obiskala tudi med letom ter tako preverjala resnost gostinca in izpolnjevanje pogojev za naziv. Gostilnam v Sloveniji se bodo lahko v naslednjih letih pridružile tudi gostilne v tujini. Član strokovne komisije za izbor ponudnikov blagovne znamke Gostilna Slovenija in soavtor projekta je prof. dr. Janez Bogataj.

Po poročanju STA, je ministrstvo za gospodarstvo projekt Gostilna Slovenija financiralo v višini 60.000 evrov, po 20.000 evrov pa so prispevali OZS in prvi sodelujoči gostinci. 


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.