© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

50 let izobraževanja odraslih v Beli krajini


lokalno
23. 4. 2009, 00.00
Posodobljeno
12:26
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

osnove_romscine.jpg
Na ZIK-u so med drugim pripravili tečaj romščine.

##IMAGE-2207914##

Udeleženci izobraževanja odraslih v programu ekonomski tehnik na Zavodu za izobraževanje in kulturo Črnomelj danes ob 18. uri vabijo v črnomaljski Kulturni dom na zaključno predstavitev projektnega dela ob 50-letnici izobraževanja odraslih v Beli krajini. 

Iz ZIK-a so nam ob tem poslali naslednje sporočilo o pomenu njihovega poslanstva:

Udeleženci izobraževanja odraslih v zaključnem letniku programa ekonomski tehnik so v šolskem letu 2008/2009 izvedli projektno delo na temo »50 let izobraževanja odraslih v Beli krajini«. Projektno delo je bilo sestavljeno iz več aktivnosti, med katerimi so bile najbolj pomembne:
- raziskava o pomenu in vlogi organizacije za izobraževanje odraslih v okolju
- razstava, kjer so udeleženci v arhivih, muzejih in knjižnicah zbirali gradivo o zgodovini izobraževanja odraslih v Beli krajini
- promocija dela, kjer so različne javnosti obveščali o svojem delu
- izdelava projektne naloge, ki v obliki pisnega poročila predstavlja projektno delo v celoti


- izdelava spletne strani projektnega dela na spletni strani ZIK Črnomelj
- javna predstavitev, kjer so udeleženci predstavili svoje delo, popestreno s kulturnim programom in predstavitvijo ZIK-ovih kulturniških projektov Glas mladih, Župančičeva frulica in Mednarodna kiparska kolonija mladih
- evalvacija projektnega dela, kjer bodo udeleženci ocenili svoje delo in dosežke.
- Najbolj pomemben dosežek projektnega dela so ugotovitve raziskave, ki je izhajala iz predpostavke, da prebivalci Bele krajine dobro poznajo vlogo in pomen Zavoda za izobraževanje in kulturo Črnomelj kot edine andragoške institucije v okolju.

Raziskavo je opravilo 13 udeležencev izobraževanja odraslih, ki so anketirali 224 oseb in intervjuvali 12 oseb, skupaj torej 236 Belokranjk in Belokranjcev iz vseh treh občin.

Udeleženci izobraževanja so si pomagali z metodo opazovanja, metodo spraševanja (s tem namenom so izdelali anketni vprašalnik in opomnik za vodeni intervju) in metodo analize pisnih virov.

Raziskava je potekala v drugi polovici februarja in prvi polovici marca 2009. Udeleženci so za anketiranje izbrali vzorec, ki ga je sestavljala približno polovica žensk in polovica moških, starostno enakomerno razpršena (tretjina mlajših odraslih, tretjina srednjih let in tretjina starejših odraslih) in sorazmerno število anketirancev glede na število prebivalcev v posamezni belokranjski občini. Manjši del vzorca je predstavljalo 12 intervjuvancev, ki so bili predstavniki občin, učiteljev, udeležencev, upokojencev, sveta ZIK in poslovnih partnerjev iz gospodarstva in negospodarstva.

Ugotovitve raziskave so naslednje:
- med 224 anketiranci in 12 intervjuvanci je skoraj tretjina (26 %) takšnih, ki so bili udeleženci na ZIK-u, polovica (51 %) nima izkušenj kot udeleženec, 18 % bi se želelo vključiti in 5 % je drugih


- informacij o ZIK-u in njegovih programih največ dobijo od znancev in prijateljev in iz ZIK-ovega kataloga, več kot polovica meni, da se ZIK dovolj predstavlja v javnosti, skoraj tretjina pa, da premalo
- najbolj pomembni izobraževalni programi se jim zdijo na prvem mestu za ranljive skupine, nato si sledijo po stopnji pomembnosti tuji jeziki, računalniško izobraževanje, višje in visokošolsko izobraževanje, osnovna šola za odrasle in na zadnjem mestu srednješolski programi
- izobraževanje odraslih je po mnenju anketirancev najbolj pomembno za posameznika in zadovoljevanje njegovih osebnih izobraževalnih potreb, bolj kot pomen, ki ga ima za delovno organizacijo, kulturo skupnosti ali državo
- anketiranci menijo, da je najbolj pomemben motiv za vključitev v izobraževanje potreba delovnega mesta in lastna potreba po dvigu izobrazbe
- kot največjo oviro za vključitev v izobraževanje vidijo pomanjkanje denarja in časa; vzroke za to vidijo pri ljudeh, ker ne vidijo perspektive za boljša delovna mesta, in delodajalcih, ki ne spodbujajo dovolj svojih zaposlenih za izobraževanje
- ZIK-ove zaposlene ocenjuje več kot polovica (62 %) anketirancev kot izobražene in strokovno usposobljene
- dobra tretjina meni, da ima ZIK pestro izbiro programov, dobra tretjina pa, da je teh programov premalo in ne zadostujejo potrebam v okolju
- anketiranci so primerjali znanje odraslih in mladine v enakih programih: več kot polovica (52 %) meni, da so znanja odraslih bolj uporabna v praksi, tretjina jih pa meni, da so mladi bolj iznajdljivi in pomanjkanje izkušenj nadomestijo z večjo motivacijo
- glede virov financiranja izobraževanja menijo, da ZIK pridobiva več kot polovico sredstev od individualnih plačil (52 %); realni podatek iz poslovnega poročila za leto 2008 kaže, da je bilo teh sredstev v obsegu 17 %; nadalje ugotavljajo, da izvira tretjina sredstev iz javnih razpisov ministrstev in evropskih virov, kar ustreza realnemu stanju
- anketiranci so slabše obveščeni o financiranju izobraževanja posameznih programov in ciljnih skupin; več kot polovica (58 %) sicer ve, da brezposelnim financira izobraževanje Zavod za zaposlovanje, dobri dve tretjini (74 %) ne vesta, da zaposlenim lahko vrača stroške šolanja ministrstvo za šolstvo, več kot polovica (52 %) ne ve, da imajo ranljive ciljne skupine (Romi, odrasli s posebnimi potrebami in drugi) brezplačno izobraževanje, več kot polovica (56 %) ne ve, da je računalniško izobraževanje pogosto brezplačno in dve tretjini (75 %) ne vesta, da so študijski krožki in usposabljanje za življenjsko uspešnost brezplačni
- skoraj dve tretjini (62 %) sta slišali, da ZIK sistematično skrbi za kakovost, a ne vedo prav veliko o tem
- splošno mnenje o ZIK-u je, da gre za ugledno organizacijo (66 % anketirancev) in petina (20 %) ugotavlja, da je ZIK nepogrešljiv v okolju.

Sklenemo lahko, da je Zavod za izobraževanje in kulturo Črnomelj po mnenju anketirancev pomembna in ugledna organizacija v Beli krajini, je razpoznaven v okolju po svojem poslanstvu in programski raznolikosti. ZIK bo pa moral na podlagi izsledkov raziskave veliko bolj informirati javnost o svojem financiranju, ker je večinsko mnenje anketirancev, da se izobraževanja lahko udeležijo samo tisti, ki si izobraževanje financirajo sami. Realno stanje pa kaže, da je individualnega financiranja in financiranja podjetij manj kot petino (le 17 %).  

ZIK Črnomelj


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.