Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Začete nove tradicije
Čas branja 2 min.

Tour de France s spremembo, ki bi lahko postregla s presenečenji tik pred koncem


Tina Lucu
8. 4. 2025, 05.47
Posodobljeno
08:22
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Nedelja, 27. julija 2025, ne bo običajen zaspani zaključek Dirke po Franciji s pričakovanim sprintom na Elizejskih poljanah.

Tour montmartre.jpg
Profimedia
Se bo letos Tour odločil na Montmartu?

Čeprav uradno še ni potrjeno, vse kaže, da bo 21. etapa ponudila nekaj povsem novega.

Namesto običajnega mestnega kroga bo kolesarska karavana tokrat trikrat osvojila znameniti Montmartre v 18. pariškem okrožju. Nato se bo dirka, v počastitev 50. obletnice prvega prihoda na Elizejske poljane, zaključila s tradicionalnimi krogi po najlepši aveniji na svetu.

Razburljiv projekt

Gre za razburljiv projekt, ki ga je Le Parisienprvič razkril 14. januarja – zdaj pa postaja resničnost. Tour bo letos postal še bolj simbolična razglednica Pariza, hkrati pa odlična promocija mesta ljubezni.

Pariška policija proti

Sprva projekt ni imel lahke poti. Pariški policijski prefekt Laurent Nuñez je ideji odločno nasprotoval. Spomin na 3. avgust 2024, ko je olimpijska moška cestna dirka potekala čez Montmartre, je bil še vedno močan. Ulica Lepic je bila takrat polna navdušenih gledalcev, vzdušje pa je spominjalo na praznično norijo z Alpe d’Hueza, le da v samem središču Pariza. Remco Evenepoel je takrat slavil pred Valentinom Madouasom in Christophejem Laporteom, zmagoslavje z Eifflovim stolpom v ozadju pa je postalo ena najbolj ikoničnih podob iger.

Sanje so se začele 

Že tistega večera so pri ASO (organizatorju Toura) začeli razmišljati: kaj če bi tudi Tour lahko peljali čez Montmartre? A pot do dovoljenj je bila zahtevna in polna preprek. Policijski pomisleki so vključevali pričakovano gnečo, dolgotrajno zaporo cest sredi turistične sezone ter obsežno varnostno mobilizacijo.

Macron podprl projekt

A Tour de France ima v političnem vrhu poseben status. Notranji minister Bruno Retailleau, dolgoletni zaveznik ASO-ja, je v preteklosti že pripeljal Grand Départ v svojo regijo (Vendée, 2018). Tudi predsednik Emmanuel Macron se je osebno zavzel za projekt in dal vedeti, da podpira izvedbo.

Pomemben zaveznik pariška županja

ASO je kljub temu želel postopek izpeljati spoštljivo – brez pritiskov ali vsiljevanja. Vse se je dogajalo diskretno, v zakulisju. Pomemben zaveznik je bila tudi pariška županja Anne Hidalgo, ki je na začetku leta na kosilu z direktorjem Toura, Christianom Prudhommejem, izrazila navdušenje nad projektom. Mesto naj bi zagotovilo kar 300 ljudi za pomoč pri varnosti in urejanju prometa. Županja je sploh znana ljubiteljica kolesarjenja po mestu.

Ozelenitev ulice Lepic

Ko je vse kazalo na zeleno luč, se je februarja pojavila nova ovira: zaradi ozelenitvenih del so na delu ulice Lepic vkopali velike betonske sadilnike, ki so močno zožili cestišče. Peloton ni mogel več varno mimo. A tudi za to so našli rešitev – dirka bo speljana po 50 metrov dolgem obvozu, ki bo sadilnike elegantno obšel.

Nova tradicija?

Ta sprememba ne prinaša le slikovite kulise, temveč lahko spremeni tudi športni značaj zaključka Toura. Če bi šlo le za en sam vzpon, bi etapa ostala v domeni parade. A s tremi vzponi na Montmartre se odpira možnost za taktične poteze in napade – kar bi lahko prineslo presenečenja tik pred koncem največje dirke na svetu.

Tour de France torej ne bo zgolj zaključek tritedenskega epa – postal bo tudi spomin na olimpijsko slavo, poklon mestu luči in, morda, začetek nove tradicije.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.