Maja Ferme kritična do tekstilne industrije
Maja Ferme je inovativna, večkrat nagrajena slovenska modna oblikovalka, ki že več kot 25 let uspešno deluje in se povezuje z različnimi industrijami.

Energična podjetnica verjame, da sta prav povezovanje in sodelovanje ključ do moči in napredka. Poleg poročnega salona v središču Ljubljane Maja oblikuje tudi kakovostna premium dnevna oblačila, med ambasadorji njene blagovne znamke pa je med drugim tudi košarkarski velemojster Goran Dragić. A ne ostaja samo pri tem. V zadnjem času se posveča mednarodnim projektom na področju trajnostnega ravnanja s tekstilom ter razvija inovativne rešitve na presečišču tekstila in medicine.
V zadnjih dveh letih je prepotovala ves svet, obiskala vse celine in v manj kot letu dni premagala več kot 150 tisoč kilometrov.

Končala je kar dve fakulteti in se dodatno izpopolnjevala v New Yorku, kar se v njenih kreacijah nedvomno opazi. Zato nas je zanimalo, kako se loteva oblikovanja poročnih oblek in oblek za posebne priložnosti, ki so po zahtevnosti vrhunec oblikovalskega znanja in ustvarjanja. Pri oblikovanju upošteva načelo, da mora obleka poudariti vse ženske adute in ji dati samozavest ter moč, da zasije v vsej svoji lepoti.

Rada združujem sodobnost s klasiko – kot bi ustvarila rožo z močnimi koreninami, ki lahko zraste visoko in zacveti v najlepši podobi. Moje obleke so brezčasne, z dotikom elegance in zapeljivosti. Poseben poudarek namenjam naravnim, svilnatim materialom, ki prijetno božajo telo in ob gibanju očarljivo zaplapolajo.
Kako stranka pride do vas in kako poteka izdelava obleke po meri?
Stranke termin obiska v salonu navadno rezervirajo po telefonu ali e-pošti, nato pa se osebno oglasijo pri meni v salonu. Na prvem srečanju se pogovorimo o njihovih željah, življenjskem slogu, celo o osebnosti – saj mora obleka nositi zgodbo ženske, ki jo bo oblekla. Skupaj oblikujemo vizijo, jaz pripravim skico, izberem materiale … Vse poteka v dialogu, saj želim, da je rezultat obleka, v kateri bo oseba resnično zasijala. Proces je intimen, poseben in velikokrat zelo čustven. Z marsikatero stranko stkemo nadvse lepe prijateljske vezi.
Ne ustvarjate le kreacij za posebne priložnosti v svojem salonu. Razvili ste tudi cenovno dostopnejšo linijo dnevnih oblačil za vsakodnevno uporabo, ki je na voljo v vaši spletni trgovini. Kako bi opisali kolekcijo Premium Ferme?
Oblikovanje oblačil ni le ustvarjanje, temveč tudi umetnost usklajevanja udobja, estetike in kakovosti, kar je pri vsakodnevnih oblačilih, ki združujejo sproščenost in prefinjenost, še zlasti pomembno. Kolekcija Premium FERME je nastala pred tremi leti kot odgovor na željo po oblačilih, ki so športnoelegantna in hkrati udobna. Vključuje vse od pletenih puloverjev, elegantnih oblek in T-majic do trenirk, ki so popolni sopotniki sodobnega življenjskega sloga.

Posebnost kolekcije je, da je 100-odstotno izdelana v Sloveniji, kar je zame zelo pomembno, saj imam tako popoln nadzor nad kakovostjo materiala in izdelave.
Pri tej kolekciji se kakovost namreč ne konča pri materialih. Čedalje več oblačil je iz certificiranega organskega bombaža, ki je prijazen do kože, zdravja in okolja. Vsi izdelki imajo prepoznavni grb, ki je postal sinonim za kakovost in detajle, bistvene za dober in kakovosten dizajn. Stranke iz tujine pogosto pohvalijo razmerje med kakovostjo in ceno, kar je zame največja nagrada. Rast kolekcije je počasna, a odločila sem se, da dam prednost kakovosti pred kvantiteto. Da sem na pravi poti, potrjuje navdušenje strank, med katerimi so številne znane osebnosti, kot so Goran Dragić, zlata olimpijka Andreja Leški, popotnica in TV-voditeljica Mojca Mavec ter druge uspešne poslovne ženske in moški. Vsak kos nosi zgodbo, vsaka izbira pa je dokaz, da lahko moda združuje eleganco, udobje in trajnost.

Na podlagi izkušenj in znanja in dobrih praks, ki ste jih spoznali med svojim potovanjem okoli sveta, ste pred kratkim v okviru Akademije FERME začeli novo zgodbo, ki se posveča trajnostnemu ravnanju s tekstilom.
Tako je. Akademija FERME skupaj s partnerji iz Slovenije in Španije v okviru evropskega programa Erasmus+ na področju splošnega izobraževanja odraslih izvaja prve pilotne izobraževalne programe, namenjene ozaveščanju in izobraževanju o trajnostnem ravnanju s tekstilom. Cilj projekta je zmanjšati negativne vplive modne industrije na okolje ter spodbujati bolj odgovorno nakupovanje, uporabo in predelavo oblačil.

Ste vedeli, da globalna tekstilna industrija letno proizvede kar 150 milijard oblačil, večina pa jih slej ko prej pristane med odpadki!
Projekt zato razvija učne programe, priročnike in podporna gradiva, s katerimi želi povečati okoljsko ozaveščenost in spodbuditi trajnostne navade. Trdno verjamem, da je trajnost prihodnost mode. Kot pobudnica projekta želim predati znanje, kako biti del odgovorne, brezčasne in kakovostne mode, ki planeta ne obremenjuje, temveč ga spoštuje. Kot del projekta so nastali tudi prvi izobraževalni filmi o trajnostni modi, ki razkrivajo ozadje trajnostnega oblikovanja, izbire materialov in etične proizvodnje.
Zdi se, da spektru vašega ustvarjanja ni videti konca – kot da bi imel vaš dan več kot 24 ur. Ob vsem naštetem ste se podali še na področje medicine in tekstila ter zasnovali edinstven drenažni suknjič. Gre za modni projekt, ki v ospredje postavlja zdravje žensk, drži?
Tako je. Poglobljeno poznavanje tekstila me zanima že dolgo, predvsem zaradi možnosti, da z inovacijami resnično pomagamo ljudem. Vedno sem bila obdana z izjemnimi ženskami, a rak dojk ne izbira. Hiter tempo življenja, predelana hrana in premalo človeškega sočutja lahko marsikoga pahnejo na rob. Rak dojk je prizadel kar nekaj žensk, ki jih poznam, pa ne le njih, temveč tudi njihove družine in širšo okolico. Najbolj pa se je dotaknilo mene. Takrat sem si rekla: Z vsem svojim znanjem moram nekaj narediti za te ženske. Tako se je rodil projekt drenažnega suknjiča. Suknjič je zasnovan tako, da pomaga ženskam z rakom dojk pri premagovanju obdobja zdravljenja – tako v postoperativni fazi kot pri vrnitvi v delovno okolje.
Pri projektu trenutno sodelujejo UKC Maribor s svojimi strokovnjaki, LUI, Europa Donna, SAŠA, SPS, poleg pa se bodo lahko kmalu pridružila tudi podjetja, ki si želijo biti družbeno koristna in jim je mar. Gre za dober primer, kako lahko moda, medicina, inovativnost, povezovanje in sočutje ustvarijo nekaj, kar resnično spreminja življenja na bolje.
Seveda ne moremo tudi mimo dejstva, da ste oblekli letošnje kandidatke na prireditvi za izbor femme fatale. Povejte nam, kateri modni kos je v vaših očeh najbolj fatalen?
Ko ženska izbere modno oblačilo, v katerem se počuti dobro, je to zanjo fatalni modni kos: lahko je to svilena pižama, obleka ali pa hlačni kostim. Sama zato vedno sledim načelu, da oblikujem oblačilo, ki je pisano na kožo njenemu karakterju, osebnosti in postavi. Le tako ji lahko dam samozavest – in z njo moč ter fatalnost.
Glede na to, da ste se že zelo mladi podali na podjetniško pot in delujete v panogi, kjer je konkurenca izjemno ostra, me zanima: ste kdaj na lastni koži občutili žensko zavist?
Prepričana sem, da je že vsakdo med nami kdaj začutil zavist, pa ne le žensko tudi moško – te sem sama izkusila celo več!
Zavist je zelo negativno čustvo in se rodi, ko si želimo imeti nekaj, kar ima nekdo drug, pri tem pa nas ne zanima, koliko truda in dela je bilo resnično treba vložiti za to, kar ima ta človek.
Ljudje, ki poskušamo sami doseči tisto, kar smo si zadali, in se osredotočamo nase, in ne na to, kar imajo drugi, nimamo ne časa ne razloga za zavist. Predvsem pa se je treba na vsakem koraku zavedati, da v življenju vsak med nami bije svojo bitko.

In kateri je najboljši nasvet, ki bi ga dali vi sodobni ženski?
Naj sebe vedno postavi na prvo mesto. Kajti če znamo poskrbeti same zase, če se imamo rade, če imamo znanje, se znamo povezovati in če smo dovolj pogumne, da gremo kljub strahu po poti svojih sanj, potem smo neustavljive. In kot je rekla Lučka Klanšek, ena izmed mojih mentoric, ki mi osvetljujejo pot in za katere sem resnično hvaležna: Pomembno je, da ne glede na uspehe ostanemo človeški. Tako učim tudi svojo hčer in ji dajem takšen zgled.
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se