
(V premislek) Biti načelen ali zasledovati druge cilje?
V vsakem poklicu, ki ga človek opravlja, veliko štejejo vrednote in načela.

Konkurenca je zanimiv pojem. V Slovarju slovenskega knjižnega jezika je opisana kot prizadevanje, da je kdo v čem boljši kot nasprotnik. Besedo tako tudi dojemamo, a konkurenca je lahko dobra, žal pa tudi negativna. Dobrodošlo je, ko konkurenco dojemamo kot nekaj, kar nas še bolj motivira in nam da elan, da postanemo boljši, iščemo novosti in ustvarjamo kakovostnejše. Drugače je, ko se kdo konkurence boji in počne vse, česar načeloma naj ne bi, da ga drugi v dirki ne bi ujeli in prehiteli.
Konkurenca je seveda tudi v medijih, čeprav se da o ustreznosti tega pojma razglabljati. Pogosto bi bila boljša ubeseditev, da je nekdo avtor, drugi so posnemovalci. Pri zasledovanju pravilnega citiranja in navajanja to ni sporno, vendar se takšne prakse ponekod spregledajo, besedila se kopirajo in opozorila ne zaležejo.
Vestnik skupaj s Pomursko gospodarsko zbornico vsako jesen razglasi pomurska podjetja leta in drugim medijem ob tem razpošlje sporočilo za javnost. V nekaterih medijih kot organizatorja prireditve navedejo le Pomursko gospodarsko zbornico, da se konkurenca, beri Vestnik, ne omeni. V minulih dneh smo objavili vest o smrti novinarja, ki je v našem uredništvu deloval kar štiri desetletja. Novica se je pozneje znašla še v dveh lokalnih medijih, ki delujeta pod okriljem iste skupine. Oba sta podatek, da je večino kariere delal pri Vestniku, lepo izpustila. Nista pa izpustila priložnosti, da si na račun novice nabirata klike.
V vsakem poklicu, ki ga človek opravlja, veliko štejejo vrednote in načela. Ampak te moraš imeti privzgojene in jih moraš živeti. Če posamezniku čast ne dopusti nekega dejanja, ga stežka prepričaš, da to kljub temu stori. Danes pa je stanje žal takšno, kot je, in da bi imel nekdo vir zaslužka in bi s svojim učinkom zadovoljil delodajalca oziroma lastnika, sprejme neprave prakse in se požvižga na načela.
V medijskem svetu je veliko odvisno od lastnikov, ki bolj kot kar koli drugega vidijo le podatke in številke. Te so prioriteta, čeprav lahko na podlagi tega trpi kakovost vsebin. Ker nekaterim pogosto ni pomembno, ali je novica celovita, pomembno je, da jo je nekdo objavil prvi. Ni pomembno, da ima podatek novičarsko vrednost, pomembno je, da predvsem na račun bizarnosti in šokantnosti prinese čim več klikov, bralcev in posledično dobička. Prvinsko poslanstvo medijev pa je nekaj drugega.
Preberite tudi
Najbolj brano
Trenutno
14 °C
Oblačno
četrtek, 13. 3
Deževno
petek, 14. 3
Deževno
sobota, 15. 3
Deževno
7-dnevni obeti