Analiza cen razkriva: to so najdražja hrvaška obalna mesta
Ekonomski inštitut je pripravil prvo obsežno analizo maloprodajnih cen na Hrvaškem, potem ko je vlada trgovce obvezala k javni objavi cen v trgovinah.

Potem ko je vlada obvezala trgovce, da morajo javno objavljati cene v trgovinah, sta analitika Marina Tkalec in Ivan Žilić za Ekonomski inštitut Zagreb pripravila prvo obsežno analizo maloprodajnih cen na Hrvaškem.
Ukrep velja za maloprodajne trgovce (supermarketi, hipermarketi, diskonti in prodajalne tipa cash&carry), na katere odpade 72 odstotkov prometa v panogi, a predstavljajo le petino vseh prodajnih mest.
Kje je najdražje, kje najcenejše?
Prišli so do zaključka, da so Sali, Starigrad, Vis, Šestanovac, Okrug, Vir, Privlaka (Zadarska županija), Vrsar, Tkon, Gornji Kneginec, Vela Luka, Hvar, Vrsi, Stari Grad in Tisno, 15 najdražjih lokalnih enot na Hrvaškem.
Med županijami so najdražje Zadarska (7,9 odstotkov glede na referenčno Sisaško-moslavško županijo), Dubrovniško-neretvanska (7,4 odstotka) in Istrska (5,8 odstotkov).
Najcenejše županije poleg Sisaško-moslavške ostajajo Koprivniško-križevška, Požeško-slavonska in Bjelovarsko-bilogorska.
Analizirali 776 trgovin po državi
Analiza je zajela več kot 8 milijonov cen za več kot 116.000 izdelkov v 776 trgovinah po državi. Na primer, kefir Vindija, se je 15. maja 2025 prodajal po 11 različnih cenah, od 2,09 evra do 3,19 evra.
Coca-Cola Zero, je imela 13 različnih cen, od 1,30 evra do 1,85 evra. Najpogostejša cena kefirja je bila 2,52 evra, Coca-Cole Zero pa 1,48 evra.
Sali se je kot najdražja občina pojavil za kar štiri analizirane izdelke, Komiža in Vrsar pa za tri. Največje trgovske verige na Hrvaškem, ki so bile zajete v analizi, so Konzum, Lidl, Plodine, Spar, Kaufland, Eurospin, Studenac, Tommy, KTC, NTL in Metro. Skupaj te verige pokrivajo skoraj 87 odstotkov maloprodajnega trga.
Analiza pokriva tri četrtine Hrvaške
Čeprav podatki ne zajemajo vseh malih trgovin, analiza še vedno pokriva kar tri četrtine Hrvaške, saj vključuje občine, kjer imajo trgovine objavljene cenike, piše Morski.hr.
Med več kot 116.000 izdelki, zajetimi v raziskavi, se jih le 49 prodaja v prav vseh 182 občinah, za katere so bili podatki na voljo. To kaže na to, kako raznolika je ponudba med kraji in kako se cene razlikujejo od regije do regije. Poleg tega, rezultati predvsem zajemajo velike trgovske verige, saj male lokalne trgovine niso vključene v obvezno poročanje cen.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se