Nakupi s kavča: Koliko Slovencev nakupuje prek spleta
Vse več Slovencev raje klika po spletu, kot da bi se fizično odpravili po trgovinah, kaže letošnja raziskava.
Če ste med tistimi, ki že dolgo ne čakate več v trgovinskih vrstah, niste edini. Kar 74 odstotkov Slovencev nakupuje prek spleta, polovica pa to počne vsak mesec. Spletno nakupovanje v Sloveniji je že davno preseglo modni trend ali priročno alternativo – postalo je del vsakdana večine prebivalcev.
Po podatkih letošnjega e-shopper barometra, ene največjih evropskih raziskav o spletnih nakupih, ki jo izvajata Geopost in DPD, 74 odstotkov Slovencev redno naroča prek spleta. Raziskava, ki je zajela več kot 30.000 ljudi v 22 državah, razkriva zanimive trende, ki spreminjajo nakupovalne navade.
Ena od presenetljivih ugotovitev je, da je več kot polovica slovenskih spletnih kupcev "rednih", kar pomeni, da prejmejo vsaj en paket na mesec. Ti kupci opravijo kar 89 odstotkov vseh spletnih nakupov v državi.
Kupci imajo visoka pričakovanja
Redni spletni kupci poudarjajo, da jim nakupovanje prek spleta prihrani čas in zmanjša stres, cenijo pa tudi širšo izbiro in konkurenčne cene. A njihova pričakovanja so vse višja – pri nakupu želijo hiter zaključek brez registracije in jasna navodila za vračilo izdelkov.
Dostava postaja vedno bolj fleksibilna
Čeprav dostava na dom še vedno prevladuje (izbere jo 78 odstokov rednih kupcev), skoraj polovica uporablja več kot eno dostavno lokacijo. Priljubljenost paketomatov in prevzemnih mest narašča – že 41 odstotkov paketov je dostavljenih na t. i. Out of Home točke.
"Ugotavljamo, da so natančna obvestila o dostavi in točen časovni okvir postali skoraj samoumevni, kar potrjuje, kako pomembne so realne informacije v trenutku, ko kupec čaka paket," so pojasnili v DPD Slovenija.
Največ slovenskih spletnih kupcev si danes želi možnost izbire dostavne lokacije, na drugem mestu pa je poznavanje enournega časovnega okvira dostave. Kar 71 odstotkov kupcev želi že pred naročilom vedeti, katera dostavna služba bo pripeljala njihov paket.
Generacija Z narekuje nove trende
Poseben poudarek raziskava namenja generaciji Z – osebam, rojenim med letoma 1995 in 2010 –, ki pomembno vpliva na razvoj spletne trgovine. Mlajši kupci družbena omrežja uporabljajo kot navdih za nakupne odločitve: Instagram je ključna platforma za ideje, Pinterest pridobiva na pomenu, medtem ko TikTok postaja vse pomembnejši kanal vpliva.
Čeprav ima 93 odstotkov pripadnikov generacije Z redni dohodek, jih le tretjina živi popolnoma finančno neodvisno. Eden od treh še vedno prejema podporo staršev, štirje od desetih pa živijo doma. Generacija Z je tudi bolj naklonjena prevzemnim točkam in paketomatom – kar 52 odstotkov jih izbere to možnost, 63 odstotkov pa uporablja več kot eno dostavno mesto.
"Spletno nakupovanje kot nujna storitev"
"Rezultati letošnje raziskave kažejo, da spletno nakupovanje ni več le trend, temveč nujna in vedno bolj personalizirana storitev. Slovenski kupci cenijo hitrost, fleksibilnost in dostopnost podpore, medtem ko generacija Z postavlja nova pravila igre z novimi navadami in visokimi pričakovanji," pravijo v DPD Slovenija.
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se