Vozniki avtobusov zahtevajo 2000 evrov neto mesečno, sicer grozijo s stavko
Sindikat voznikov Slovenije je po nedavnem razkritju neprimernih bivalnih razmer filipinskih voznikov avtobusna podjetja pozval, naj nemudoma pristopijo tudi k izboljšanju pogojev za delo vseh voznikov avtobusov.

Med drugim zanje zahtevajo dostojno osnovno plačo v višini najmanj 2000 evrov neto. Če odziva ne bo, bi lahko posegli tudi po stavki.
Kot so sporočili iz sindikata, od podjetij Arriva, Nomago, Ljubljanski potniški promet (LPP) in Avtobusni promet Murska Sobota, ki so prejela koncesijo za izvajanje potniškega prometa, pričakujejo tudi dostojne pogoje za usklajevanje dela in zasebnega življenja z opustitvijo t. i. časa razpoložljivosti, saj se ta po trenutnem sistemu ne šteje v delovni čas, posledično pa so vozniki za poln delovnik v službi 10, 12 ali celo več ur.
Prav tako so pozvali k dostojnim pogojem za varno delo zaposlenih oziroma k skrbi za varnost in vzdrževanje delovnih sredstev ter k ureditvi varnega in zdravega delovnega okolja z nično stopnjo tolerance do kršitev delovne zakonodaje.
"V Sindikatu voznikov Slovenije delodajalce že vrsto let opozarjamo na težave v panogi," so opozorili. "Gre za panogo, kjer delavci na delu preživijo tudi do 13 ur dnevno, za to pa so vse prej kot ustrezno nagrajeni," so podčrtali.
Da je za pomanjkanje delovne sile v panogi ustrezna rešitev samo izpolnitev njihovih zahtev, dokazujejo tudi izkušnje s Hrvaške, so navedli, to pa argumentirali z reševanjem težav v Splitu.
"Niso potrebne analize, ni potreben doktorat iz makroekonomije. Rešitev je zelo enostavna in preizkušeno deluje. Osnovna plača 1700 evrov brez vikendov in nadurnega dela - z nadurnim delom in vikendi pa več kot 2000 evrov neto. Glede na to, da si največja koncesionarja letno razdelita 10 milijonov evrov državnega denarja in ob tem oba poslujeta z dobičkom, ni izgovorov, da tega ne bi občutili tudi naši vozniki avtobusov," so jasni v sindikatu.
"Namesto tega pa že vrsto let poslušamo izgovore, najprej o neurejenih koncesijah, potem o starajoči se družbi in pomanjkanju delavcev, sedaj pa vidimo pregrešno drage turistične izlete na Filipine, kjer se preizkuša delavce, vse to zgolj in le v želji po čim cenejši delovni sili, ki se jo lahko strpa v plesnive zgradbe," so kritični.
Koncesionarji v javnem cestnem potniškem prometu se v Sloveniji soočajo z vedno novimi odpovedmi. V panogi je zaposlenih nekaj več kot 3000 ljudi, v državi pa je več kot 13.000 ljudi z ustreznim vozniškim dovoljenjem, so poudarili.
Odziv delodajalcev pričakujejo v roku osem dni, sicer bodo posegli "po vseh sredstvih sindikalnega delovanja". Poziv so naslovili tudi na predsednika vlade Roberta Goloba in pristojna ministra.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se