Kolesarka ob 40 evrov zaradi vožnje po pločniku
Mesec maj je tradicionalno posvečen opozarjanju na večjo varnost kolesarjev, zato so policisti bolj pozorni na kršitve drugih udeležencev do kolesarjev in tudi na kršitve kolesarjev. In na seznamu slednjih se je znašla kolesarka iz občine Makole, ki je presodila, da se je varneje peljati po praznem pločniku kot po prometni cesti. Policisti so jo oglobili za 40 evrov, ob tem so ji ponudili tudi 'frulico', ki pa ni pokazala prisotnosti alkohola.

V Zakonu o pravilih cestnega prometa je točno določeno, da se kolesarji lahko vozijo po kolesarskem pasu, kolesarski stezi ali kolesarski poti, kjer teh površin ni, pa ob desnem robu smernega vozišča v smeri vožnje. Po površinah, ki so namenjene hoji pešcev, se kolesarji ne smejo voziti, razen v območjih za pešce, in sicer tako, da ne ogrožajo pešcev, so pravila navedli na Policiji. Na vprašanje, kako je lahko vožnja po obremenjenem cestišču varnejša kot po praznem pločniku, pa so odgovorili, da se mora na varnost cestnega prometa gledati celostno in da je tveganje za nastanek prometnih nesreč večje, če se pravil ne upošteva. »Posebej izpostavljeni so šibkejši udeleženci, med katerimi so najranljivejši pešci. Zato je tudi vožnja kolesarjev, ki se premikajo bistveno hitreje kot pešci po peščevih površinah, večje tveganje za nastanek prometnih nesreč s hujšimi posledicami pešcev, kot če se kolesarji vozijo po predpisanih površinah.«
Tudi v Agenciji za varnost prometa pritrjujejo razmišljanju policistov, da so pločniki namenjeni pešcem, dodali pa so: »Kar nekaj občin se je v zadnjem obdobju odločilo tudi za mešane površine, namenjene pešcem in kolesarjem, ki so lahko fizično razmejene ali pa ne, kar je možno glede na Pravilnik o prometni signalizaciji.« V Agenciji menijo, da je takšna rešitev posebej priporočljiva za tiste lokacije, to je pogosto v manjših občinah znotraj naselja, kjer pešcev ali kolesarjev ni zelo veliko in se tako ne ogrožajo med seboj, hkrati pa po drugi strani ni zagotovljenih drugih površin za kolesarje (preozko cestišče). »Tako se tudi zagotovi razmejitev motoriziranega prometa od nemotoriziranega. Seveda morajo ob tem kolesarji posebej paziti na varnost pešcev.«
Preberite več v Štajerskem Tedniku
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se