V Arji vasi zadovoljni z letošnjim poslovanjem
Čeprav so se letos odkupne cene mleka zvišale in bodo ostale visoke do konca leta, so v Mlekarni Celeia, ki sodi med redka živilska podjetja, ki so še v slovenski lasti,

Načrtujejo, da bodo letos ustvarili 73 milijonov evrov čistih prihodkov od prodaje, kar bo približno tri milijone več kot lani in kar 15 milijonov več kot pred petimi leti. Prodaje ne povečujejo samo na domačem trgu, ampak tudi v tujini. »Takšna rast nam zagotavlja dovolj denarja za razvoj podjetja in krepitev naše blagovne znamke,« poudarja direktor Vinko But.
JANJA INTIHAR
Mlekarna Celeia je v prvem polletju imela 37,5 milijona evrov čistih prihodkov od prodaje, kar je 7,8 odstotka več kot v enakem lanskem obdobju. Donos na prihodke je znašal 1,9 odstotka, marža EBITDA pa 4,7 odstotka. V podjetju so lani sprejeli strategijo razvoja za naslednja štiri leta. Izboljšati želijo produktivnost in dobičkonosnost ter povečati količinsko prodajo in tržne deleže svojih izdelkov. Okrepiti želijo tudi svojo prepoznavnost in pomladiti blagovno znamko. Ob nenehni skrbi za trajnostni razvoj na vseh ravneh svojega poslovanja so že začeli avtomatizirati proizvodne linije in digitalizirali proizvodne procese, s čimer bodo ustvarili tudi boljše delovne pogoje za zaposlene. Trenutno zaposlujejo 215 ljudi. Letos so za naložbe porabili dva milijona evrov. »V prihodnje bomo vsako leto za naložbe namenili približno tri milijone evrov. Vlagali bomo v posodobitev tehnologije, saj je mlekarna stara 40 let in je marsikaj v proizvodnji že zastarelo. V naslednjem letu bosta naši največji naložbi v opremo za fermentacijo in zamenjavo parnih kotlov,« napoveduje Vinko But.
Letos večji odkup mleka
Mlekarna svoje izdelke proizvaja izključno iz slovenskega mleka, ki je v celoti brez gensko spremenjenih organizmov. Je tudi edina slovenska mlekarna, ki odkupuje seneno mleko. V prvih šestih mesecih je od 614 rejcev iz savinjske, šaleške, koroške in širše celjske regije ter s Kozjanskega odkupila 36 milijonov litrov mleka, kar je sedem odstotkov več kot v enakem obdobju lani. Mlekarna polovico mleka predela v sire, saj ima največjo sirarno v Sloveniji.
Trenutna odkupna cena mleka presega 50 centov za liter, junija lani je znašala 43,7 centa. Cena raste že od začetka leta, občutno se je zvišala od junija do avgusta. Direktor But pričakuje, da se do konca leta ne bo spremenila in bo še naprej ostala visoka. Razlog za zvišanje je primanjkovanje mleka v Evropi.
Delež izvoza raste
Slovenija je za Mlekarno Celeia še vedno prevladujoč trg, saj na njem ustvari 79 odstotkov svojih prihodkov, pravi vodja nabave, prodaje in logistike Damjan Oblak in poudarja, da so za njeno poslovanje slovenski potrošniki izjemno pomembni. V Sloveniji sodeluje z več kot 900 pogodbenimi kupci, med njimi so močan člen klasične trgovske verige. Največja kupca sta podjetji Mercator in Spar, veliko mlečnih izdelkov proda osnovnim in srednjim šolam, domovom za starejše, bolnišnicam ter hotelom in restavracijam. Pomembne so tudi kmetijske zadruge, ki so lastnice podjetja. Lastniški deleži zadrug znašajo trenutno od dveh do 18 odstotkov. Večina zadrug ima maloprodajne poslovalnice z živili, kjer prodajajo tudi izdelke mlekarne.
Mlekarna je letos nekoliko okrepila prodajo na tujih trgih. Delež prihodkov, ki jih ustvari z izvozom, se je z lanskih 19 zvišal na 21 odstotkov. Kupce ima v 14 državah, največ na trgih jugovzhodne Evrope, kjer so na prvih mestih Hrvaška, Bosna in Hercegovina, Makedonija in Črna gora. Damjan Oblak pravi, da izvoz raste bolj kot prodaja na domačem trgu. Želijo ga še povečati, ne samo v državah nekdanje Jugoslavije, ampak tudi v Italiji in Nemčiji.
Na policah več izdelkov lastne blagovne znamke
Kot še pojasnjuje Oblak, mlekarna dve tretjini prodaje ustvari s svojimi blagovnimi znamkami, tretjino s trgovskimi znamkami. V trgovini na drobno imajo trgovske znamke v nekaterih kategorijah izdelkov že več kot polovični delež. Z razvojem novih inovativnih izdelkov namerava mlekarna prodajo svoje blagovne znamke Zelene doline krepiti tudi v diskontih, še napoveduje Oblak, saj je prepričan, da se za močne blagovne znamke najde prostor tudi na policah tovrstnih trgovcev. Je pa res, da je to lažje doseči na domačem trgu, kjer kupci poznajo njihove znamke.
Glede na količinsko prodajo je najbolj priljubljen izdelek jogurt v lončku iz linije LCA, ki mu sledijo jogurt z žiti iz iste linije, kislo mleko, navadni jogurt, deserti in kajmak. Vodja razvoja in tehnologije Aleksandra Zajc poudarja, da mlekarna nenehno razvija nove izdelke, pri čemer jo vodita tradicija in inovativnost. Med novimi izdelki našteva tekoči jogurt vaniljev sladoled, kavna napitka za na pot in trajno smetano za kuhanje. Preoblikovali so tudi linijo desertov, konec leta se bo že tradicionalno na police vrnil tudi božični jogurt.
Dobrodelnost
Mlekarna svoje povezanosti z naravo in skrbi zanjo ne izkazuje samo z bistvenim izboljšanjem čiščenja odpadnih voda, ampak tudi z izboljševanjem dobrobiti živali. Lani je 16 kmetijam finančno pomagala pri nakupu prezračevalnih sistemov za hlev, da imajo krave boljše pogoje. Kot pravi Vinko But, je tudi letos kmetije povabila, naj se prijavijo, če želijo, da jim sofinancira nakup prezračevalnega sistema ali ležalnih gum za govedo.
Letos je po besedah vodje strateškega marketinga Tjaše Kobal Anžur mlekarna pripravila tudi dobrodelno akcijo za otroke. Zvezi prijateljev mladine Slovenije je podarila sto popolnoma napolnjenih šolskih torbic.
Vinko But: »Naše sodelovanje s kmetijskimi zadrugami je trdno, odgovorno in usmerjeno v dolgoročno skupno prihodnost. Lastniki zadrug želijo ostati tudi lastniki Mlekarne Celeia, saj se zavedajo, da jim to lastništvo zagotavlja zanesljiv odkup mleka.«
Mlekarna svoje izdelke prodaja tudi v štirinajstih evropskih državah. Največ kupcev ima na Hrvaškem, v Bosni in Hercegovini, Črni gori, Makedoniji in Italiji.
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
