© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Čas branja 4 min.

Konjiški Isokon napoveduje še višjo rast


novi-tednik
Janja Intihar
13. 10. 2025, 05.00
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Konjiški proizvajalec, predelovalec termoplastov Isokon je pred kratkim proslavil tri desetletja uspešnega delovanja in končal največji naložbeni cikel v svoji zgodovini.

Isokon 2025.JPG
Arhiv podjetja
Konjiški Isokon trenutno zaposluje 300 ljudi, njegovi prihodki od prodaje naj bi se letos približali 80 milijonom evrov.
Lastnik Isokona je skupina Isosport iz Avstrije, oba sta del koncerna Constantia Industries AG s sedežem na Dunaju. Z dobro strategijo razvoja izdelkov, ki jih drugi ne proizvajajo, je Isokon že pred leti izstopil iz povprečnosti in je zaradi svoje inovativnosti iz leta v leto bolj uspešen. V podjetju, ki je pretežni izvoznik, letos pričakujejo približno 70 milijonov evrov prihodkov od prodaje, v naslednjih letih je njihov cilj 100 milijonov evrov prometa.
Korenine Isokona segajo v leto 1955, ko je takratno podjetje Konus v enem od svojih tozdov začelo uvajati programe kemijskopredelovalne industrije. Leta 1995 je Konus ta del svoje proizvodnje, ki je delovala pod okriljem podjetja Konus Koterm, prodal Avstrijcem.
Od takrat Isokon, kot so ga preimenovali novi lastniki, beleži nenehno rast in danes sodi med najbolj uspešna podjetja v svoji dejavnosti. Leta 2019 je prevzel velenjsko družbo TDS, ki je zdaj njegova poslovna enota, leto kasneje je kupil podjetje Koplast iz Slovenskih Konjic, ki se prav tako ukvarja s predelavo plastičnih mas.
Kot pravijo v Isokonu, stremijo k stalni rasti, a ne le z naložbami v opremo in z inovativnimi izdelki, ampak tudi s prevzemi sorodnih podjetij, če se za to ponudi priložnost. S prevzemi se ne ukvarjajo več sami, za to je zadolžena pred dvema letoma ustanovljena Icotec Skupina.

Izstopil iz povprečnosti

Z dobro strategijo razvoja izdelkov, ki jih drugi ne proizvajajo, je Isokon že pred leti izstopil iz povprečnosti. Usmeril se je v rast na nišnih trgih, ki jo zagotavlja s partnerskim odnosom do svojih strank in z razvojem tržne mreže.
Med njegovimi najbolj uspešnimi inovativnimi izdelki so kompozitne plošče za zaščito tal in gradnjo začasnih cest, ki jih trži pod blagovno znamko Isotrack. Te plošče kupci uporabljajo na zahtevnih območjih, saj omogočajo varno in učinkovito izvedbo projektov. Izdelovalcev takšnih plošč v svetu ni veliko, zato konjiško podjetje z njimi dosega visoko rast prodaje.
Sicer imajo v Isokonu pet programov izdelkov, ki vsebujejo kombinacijo različnih tehnologij in materialov. Ustvarjajo inovativne rešitve v različnih dejavnostih in na različnih trgih. Poleg programa Isotrack je največ naložb deležen še program Isoform.

Pomemben partner mnogih vej industrije

Isokon je pretežno izvozno podjetje, saj na tuje trge proda 97 odstotkov svojih izdelkov. Prisoten je v vsem svetu, največji tržni delež ima v Evropi, kjer je pomemben partner mnogih vej industrije.
Kot pravijo v podjetju, se osredotočajo na trge, kjer obstaja potreba po njihovih izdelkih. Pri tem odločilne vloge sicer nima geografska lega, vendar dajejo prednost bližnjim trgom. Poleg držav Evropske unije in Velike Britanije je njihov pomemben trg tudi Azija.
Kupci njihovih polizdelkov in končnih izdelkov so podjetja iz strojegradnje, kemijske industrije, industrije pakiranja, prehrambne in transportne industrije, a tudi avtomobilske industrije in gradbeništva.
Njihova prednost je, pravijo v Isokonu, prav ta razpršenost ponudbe, saj niso vezani le na eno dejavnost. A je zato obvladovanje te vsestranske ponudbe njihov največji izziv. »Imamo enote in oddelke, ki jim gre zelo dobro, in v te zdaj tudi najbolj vlagamo. Imamo tudi enote, kjer je trenutno malo več izzivov. V poslu je vedno tako. Vendar nam prav ta raznolikost tehnologij in trgov omogoča stabilnost,« poudarjajo v podjetju.

Največji naložbeni cikel doslej

Isokon ima močno razvojno-raziskovalno skupino, sodeluje tudi z zunanjimi znanstvenoraziskovalnimi ustanovami. Prav zaradi svoje inovativnosti je iz leta v leto bolj uspešen. Z inovativnimi izdelki ustvari več kot 20 odstotkov vseh prihodkov. Drugi pomemben dejavnik njegove rasti je to, da znajo pravilno oceniti trende na trgu, pravijo v podjetju.
Ko so pred nekaj leti ugotovili, da lahko s proizvodnimi zmogljivostmi in z opremo, ki so jih imeli na voljo, le še s težavo izpolnjujejo naročila, so sprejeli načrt širitve in naložb v skupni vrednosti približno 28 milijonov evrov.
Gre za največji naložbeni cikel v zgodovini podjetja, ki vključuje selitev in avtomatizacijo poslovne enote v Velenju, odprtje nove hale za program Isoform z dodatnim ekstrudorjem in zagon nove popolnoma avtomatizirane proizvodne linije za program Isotrack.

Visoki standardi pri zaposlovanju

Lani je Isokon, ki zaposluje 300 ljudi, ustvaril malo manj kot 70 milijonov evrov čistih prihodkov od prodaje in 6,5 milijona evrov čistega dobička. Dodana vrednost na zaposlenega je bila 81.223 evrov, povprečna mesečna bruto plača je znašala 2.429 evrov.
Tako kot večina proizvodnih podjetij imajo tudi Konjičani težave pri iskanju proizvodnih delavcev. Za druga delovna mesta so si zastavili zelo visoke standarde, kar prav tako predstavlja velik izziv, pravijo, a hkrati zagotavljajo, da zaposlujejo le najbolj usposobljene sodelavce.
V Isokonu tudi letos pričakujejo približno 70 milijonov evrov čistih prihodkov od prodaje. Kot pojasnjujejo, nove naložbe še ne bodo do konca leta »prinesle« večjega prometa, ob tem je bila zaradi selitve proizvodnja otežena mesec in pol. Za leto 2026 ponovno načrtujejo rast, saj naj bi imeli približno 80 milijonov evrov prihodkov, njihov cilj v naslednjih letih je 100 milijonov evrov prometa.

E-novice · Novice

Prijavite se na e-novice in ostanite na tekočem z najpomembnejšimi dogodki doma in po svetu.

Hvala za prijavo!

Na vaš e-naslov smo poslali sporočilo s potrditveno povezavo.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.