© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Čas branja 4 min.

Potnik opozarja: "Zaradi zamud vlakov dva dni na leto preživim na postaji"


novi-tednik
Tina Strmčnik
2. 10. 2025, 05.00
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Zakaj vlak med Šentjurjem in Celjem redno zamuja?

vlak, zamuda, javni-promet, celje, sentjur
Arhiv NT/Sherpa
»Zamude povzročajo nevšečnosti, a sami ne moremo bistveno vplivati na glavne razloge zanje,« pravijo v družbi SŽ – potniški promet.

V dneh, ko so v številnih občinah na Celjskem ogromno govorili o pomenu trajnostne mobilnosti, se je na nas obrnil bralec, ki se na delo vsak dan vozi z vlakom. Opozoril je, da ima vlak, ki vozi med Šentjurjem in Celjem, vsak dan od 10 do 15 minut zamude.

Ob tem vlak, ki ima po oceni bralca približno 120 sedežev, ob konicah dnevno prevaža dvesto potnikov. Kaj o vsem tem pravijo v podjetju SŽ – Potniški promet?

Čakanje na postaji - izgubljen čas

»Vlak, s katerim se vozim, redno zamuja od 10 do 15 minut na razdalji zgolj 20 kilometrov. V enem letu to pomeni skoraj dva dni, ki jih preživim na postaji in čakam – gre za izgubljen čas, ki vpliva na mojo produktivnost, družinsko življenje in počutje,« je zapisal bralec.

V skupini SŽ pravijo, da do zamud na omenjenem odseku verjetno prihaja zaradi počasnih voženj in gradbenih del, ki so v zadnjem obdobju na odsekih Poljčane–Dolga Gora, Slovenska Bistrica–Pragersko in Rače–Hoče.

Iz službe za odnose z javnostmi so sporočili, da se zavedajo, da zamude povzročajo nevšečnosti, a dodajajo, da sami ne morejo bistveno vplivati na glavne razloge zanje.

Železnica ne omogoča obvozov

Potniški promet SŽ je krivec le za zanemarljiv delež vseh zamud. Pojasnili so, da največ zamud nastane zaradi nujnih vzdrževalnih in investicijskih del, katerih vlagateljica je država oziroma pristojno ministrstvo.

vlak, zamuda, javni-promet, celje, sentjur
Zajem zaslona
Kdor je želel minuli ponedeljek ob 14.30 z vlakom iz Celja v Šentjur, je moral imeti precej potrpljenja. Vlak je imel 21 minut zamude.

»Verjamemo sicer, da bodo obnovitvena dela na železniškem omrežju dolgoročno znatno izboljšala javni železniški promet ter ponudila več možnih vlakovnih povezav, a so v tem času zamude in počasnejši potovalni časi žal neizogibni. Na železnici namreč obvozi, ki jih lahko priročno izkoristimo na primer na cestnem omrežju, niso izvedljivi,« pravijo.

Preberite še

SŽ: »Vlaki niso prezasedeni«

Bralec je opozoril tudi na preobremenjenost, saj vlak, ki ima 120 sedežev, po njegovih opažanjih v času konic redno prevaža več kot dvesto potnikov. »Takšna preobremenjenost zmanjšuje udobje, varnost in dostopnost, zlasti za starejše, gibalno ovirane osebe ter starše z majhnimi otroki,« je zapisal.

vlak invalidi 2.jpg
Andraž Purg
»Glede na zadnje podatke o zasedenosti šolskih vlakov (iz sredine septembra) so na odseku med Šentjurjem in Celjem garniture res razmeroma polne, a v nobenem primeru vlak ni bil prezaseden,« pravijo v družbi SŽ potniški promet.

V podjetju SŽ – Potniški promet odgovarjajo, da redno spremljajo potovalne navade ter potniški promet po urah, dnevih in mesecih.

Pri načrtovanju predvidenih tokov potnikov upoštevajo tudi napovedane dogodke in praznike. »Glede na zadnje podatke o zasedenosti šolskih vlakov (iz sredine septembra) so na odseku med Šentjurjem in Celjem garniture res razmeroma polne, a v nobenem primeru vlak ni bil prezaseden,« odgovarjajo.

Dodajajo, da pri načrtovanju sestave vlakov ne upoštevajo le razpoložljive zmogljivosti, ampak tudi infrastrukturne omejitve.

Ob sediščih so registrirana tudi stojišča

Prizadevajo si, da bi bilo potnikom vedno na voljo čim več sedišč. Kot še pravijo, imajo vlaki poleg sedišč registrirana tudi stojišča.

Garnitura vlaka Stadler ima na primer registriranih 171 sedišč in 143 stojišč. Prav tako imajo vsi novi vlaki poseben prostor oziroma sedeže, kjer je več prostora za starše z vozički ter za gibalno ovirane osebe.

vlak.jpg
MPA/Jure Kljajić
Vsak vlak ima poleg sedišč registrirana tudi stojišča.

»Veliko je seveda odvisno tudi od olike – da na primer mlajši odstopijo sedež starejšim, gibalno oviranim osebam, staršem z majhnimi otroki ali nosečnicam. Potnikom pri iskanju sedežev seveda na pomoč priskoči tudi naše osebje«, so zapisali.

Zamude niso normalne, a so neizogibne

Iz Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa so sporočili, da do zamud prihaja predvsem zaradi večjih naložbenih in vzdrževalnih del na in ob progah, poleg tega se lahko sistem križanja vlakov na 900 kilometrih enotirnih prog v Sloveniji spreminja tudi zaradi manjših nepredvidenih dogodkov, kot so napačno prehajanje tirov, sabotaža, živali na tirih ipd.

Na zamude lahko vplivajo tudi izredni dogodki, kot so prometni trki, kraja kablov in podobno.

vlak, slovenske železnice
Sašo Švigelj

Vsak dogodek na enotirni progi ima posledice za železniške prevoze po vsej Sloveniji, pravijo v družbi.

»Da ima vlak dnevno zamude, seveda ni normalno, so pa te žal v obdobju prenove železniških prog in drugih obnovitvenih del neizogibne,« so pojasnili. Dodali so, da enotirnih prog ob prenovah ne morejo kar zapreti, saj je od njih v velikem delu odvisno tudi gospodarstvo.

Promocija eno, resničnost drugo

Bralcu se zdijo vsakodnevne zamude še toliko bolj problematične, saj so številne občine ob tednu mobilnosti promovirale uporabo javnega prevoza.

Meni, da bi morali težave obravnavati resno in sprejeti konkretne ukrepe za izboljšanje točnosti in kakovosti prevoza z javnimi prevoznimi sredstvi. »Trajnostna mobilnost mora biti več kot le slogan – mora postati resničnost za vse potnike,« pravi.

Celjska občina se trudi za izboljšave Celebusa

V Mestni občini Celje z zamudami in s preobremenjenostjo vlakov med Šentjurjem in Celjem niso bili seznanjeni. Opozorilo bralca so posredovali Družbi za upravljanje javnega potniškega prometa, ki je, kot pravijo, pristojna za iskanje ustreznih rešitev na tem področju.

Omenjena občina se sicer trudi za izboljšave inrazvoj Celebusa, ki je javni potniški prevoz v njeni neposredni pristojnosti.

Z Nomagom, ki je koncesionar, si prizadeva, da je mreža linij čim bolj prilagojena potrebam uporabnikov ter da se postopno izboljšuje tudi vozni park.

Zato je letos kupila tri nove električne avtobuse in električni kombi, ki bodo prihodnje leto vključeni v sistem, tako pa bo omogočena tudi nadaljnja širitev linij, so sporočili iz službe za odnose z javnostmi.

Tudi v Občini Šentjur so dejali, da z zamudami vlakov niso seznanjeni. Dodali so, da nimajo vpliva na delovanje Slovenskih železnic.

E-novice · Novice

Prijavite se na e-novice in ostanite na tekočem z najpomembnejšimi dogodki doma in po svetu.

Hvala za prijavo!

Na vaš e-naslov smo poslali sporočilo s potrditveno povezavo.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.