Potnik opozarja: "Zaradi zamud vlakov dva dni na leto preživim na postaji"
Zakaj vlak med Šentjurjem in Celjem redno zamuja?

V dneh, ko so v številnih občinah na Celjskem ogromno govorili o pomenu trajnostne mobilnosti, se je na nas obrnil bralec, ki se na delo vsak dan vozi z vlakom. Opozoril je, da ima vlak, ki vozi med Šentjurjem in Celjem, vsak dan od 10 do 15 minut zamude.
Ob tem vlak, ki ima po oceni bralca približno 120 sedežev, ob konicah dnevno prevaža dvesto potnikov. Kaj o vsem tem pravijo v podjetju SŽ – Potniški promet?
Čakanje na postaji - izgubljen čas
»Vlak, s katerim se vozim, redno zamuja od 10 do 15 minut na razdalji zgolj 20 kilometrov. V enem letu to pomeni skoraj dva dni, ki jih preživim na postaji in čakam – gre za izgubljen čas, ki vpliva na mojo produktivnost, družinsko življenje in počutje,« je zapisal bralec.
V skupini SŽ pravijo, da do zamud na omenjenem odseku verjetno prihaja zaradi počasnih voženj in gradbenih del, ki so v zadnjem obdobju na odsekih Poljčane–Dolga Gora, Slovenska Bistrica–Pragersko in Rače–Hoče.
Iz službe za odnose z javnostmi so sporočili, da se zavedajo, da zamude povzročajo nevšečnosti, a dodajajo, da sami ne morejo bistveno vplivati na glavne razloge zanje.
Železnica ne omogoča obvozov
Potniški promet SŽ je krivec le za zanemarljiv delež vseh zamud. Pojasnili so, da največ zamud nastane zaradi nujnih vzdrževalnih in investicijskih del, katerih vlagateljica je država oziroma pristojno ministrstvo.

»Verjamemo sicer, da bodo obnovitvena dela na železniškem omrežju dolgoročno znatno izboljšala javni železniški promet ter ponudila več možnih vlakovnih povezav, a so v tem času zamude in počasnejši potovalni časi žal neizogibni. Na železnici namreč obvozi, ki jih lahko priročno izkoristimo na primer na cestnem omrežju, niso izvedljivi,« pravijo.
SŽ: »Vlaki niso prezasedeni«
Bralec je opozoril tudi na preobremenjenost, saj vlak, ki ima 120 sedežev, po njegovih opažanjih v času konic redno prevaža več kot dvesto potnikov. »Takšna preobremenjenost zmanjšuje udobje, varnost in dostopnost, zlasti za starejše, gibalno ovirane osebe ter starše z majhnimi otroki,« je zapisal.

V podjetju SŽ – Potniški promet odgovarjajo, da redno spremljajo potovalne navade ter potniški promet po urah, dnevih in mesecih.
Pri načrtovanju predvidenih tokov potnikov upoštevajo tudi napovedane dogodke in praznike. »Glede na zadnje podatke o zasedenosti šolskih vlakov (iz sredine septembra) so na odseku med Šentjurjem in Celjem garniture res razmeroma polne, a v nobenem primeru vlak ni bil prezaseden,« odgovarjajo.
Dodajajo, da pri načrtovanju sestave vlakov ne upoštevajo le razpoložljive zmogljivosti, ampak tudi infrastrukturne omejitve.
Ob sediščih so registrirana tudi stojišča
Prizadevajo si, da bi bilo potnikom vedno na voljo čim več sedišč. Kot še pravijo, imajo vlaki poleg sedišč registrirana tudi stojišča.
Garnitura vlaka Stadler ima na primer registriranih 171 sedišč in 143 stojišč. Prav tako imajo vsi novi vlaki poseben prostor oziroma sedeže, kjer je več prostora za starše z vozički ter za gibalno ovirane osebe.

»Veliko je seveda odvisno tudi od olike – da na primer mlajši odstopijo sedež starejšim, gibalno oviranim osebam, staršem z majhnimi otroki ali nosečnicam. Potnikom pri iskanju sedežev seveda na pomoč priskoči tudi naše osebje«, so zapisali.
Zamude niso normalne, a so neizogibne
Iz Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa so sporočili, da do zamud prihaja predvsem zaradi večjih naložbenih in vzdrževalnih del na in ob progah, poleg tega se lahko sistem križanja vlakov na 900 kilometrih enotirnih prog v Sloveniji spreminja tudi zaradi manjših nepredvidenih dogodkov, kot so napačno prehajanje tirov, sabotaža, živali na tirih ipd.
Na zamude lahko vplivajo tudi izredni dogodki, kot so prometni trki, kraja kablov in podobno.

Vsak dogodek na enotirni progi ima posledice za železniške prevoze po vsej Sloveniji, pravijo v družbi.
»Da ima vlak dnevno zamude, seveda ni normalno, so pa te žal v obdobju prenove železniških prog in drugih obnovitvenih del neizogibne,« so pojasnili. Dodali so, da enotirnih prog ob prenovah ne morejo kar zapreti, saj je od njih v velikem delu odvisno tudi gospodarstvo.
Promocija eno, resničnost drugo
Bralcu se zdijo vsakodnevne zamude še toliko bolj problematične, saj so številne občine ob tednu mobilnosti promovirale uporabo javnega prevoza.
Meni, da bi morali težave obravnavati resno in sprejeti konkretne ukrepe za izboljšanje točnosti in kakovosti prevoza z javnimi prevoznimi sredstvi. »Trajnostna mobilnost mora biti več kot le slogan – mora postati resničnost za vse potnike,« pravi.
Celjska občina se trudi za izboljšave Celebusa
V Mestni občini Celje z zamudami in s preobremenjenostjo vlakov med Šentjurjem in Celjem niso bili seznanjeni. Opozorilo bralca so posredovali Družbi za upravljanje javnega potniškega prometa, ki je, kot pravijo, pristojna za iskanje ustreznih rešitev na tem področju.
Omenjena občina se sicer trudi za izboljšave inrazvoj Celebusa, ki je javni potniški prevoz v njeni neposredni pristojnosti.
Z Nomagom, ki je koncesionar, si prizadeva, da je mreža linij čim bolj prilagojena potrebam uporabnikov ter da se postopno izboljšuje tudi vozni park.
Zato je letos kupila tri nove električne avtobuse in električni kombi, ki bodo prihodnje leto vključeni v sistem, tako pa bo omogočena tudi nadaljnja širitev linij, so sporočili iz službe za odnose z javnostmi.
Tudi v Občini Šentjur so dejali, da z zamudami vlakov niso seznanjeni. Dodali so, da nimajo vpliva na delovanje Slovenskih železnic.
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se