Krivdo valijo eden na drugega

##IMAGE-3309525##
Kot je že znano, je na sinočnji seji trebanjskega občinskega sveta skupina 14 svetnikov, podpisnikov sporazuma o uresničevanju strateškega načrta za obdobje 2006 - 2010, z dnevnega reda umaknila točko o proračunu. Danes je v njihovem imenu Franc Jevnikar (LDS) poslal izjavo za javnost, v kateri v uvodu piše, da so zelo zaskrbljeni zaradi nastale situacije, ki občino ne pelje v smer vsesplošnega razvoja, "kar je naš osnovni interes," je zapisal in nadaljeval: "Želimo in storili bomo vse, kar je v naših močeh, da spremenimo dosedanjo prakso merjenja moči, ki se je poslužujejo župan in njegovi najbližji pomočniki."
Skupina 14 svetnikov je poudarila, da se večina svetnikov zaveda, kako pomembno je, da se proračun pravočasno sprejme in ob tem so spomnili, da je minilo že več kot pol leta, odkar so s sklepi občinskega sveta pozvali vse pristojne z županom Alojzijem Kastelicem na čelu, da pričakujejo obravnavo proračuna za leto 2009 najkasneje v septembru 2008, od takrat pa vse do včeraj pa sta bili le dve redni seji občinskega sveta in to brez predloga proračuna."
Jevnikar nadaljuje, da so se za umik točke odločili, zato da ne bi izgubljali časa in da bi čim prej sestavili primeren osnutek proračuna, za kar so županu odmerili 14 dni. Na koncu je poudaril, da so pripravljeni sodelovati pri pripravi novega osnutka proračuna.
Na včerajšnji novinarski konferenci je župan med drugim dejal, da bi mu argumente, s katerimi so proračun umaknili z dnevnega reda, lahko predstavili že prej in bi zadeve uredil in pojasnil, da ne bi prišlo do tega.
"Ves čas mi očitajo, da je vse, kar naredim, nezakonito, a še do danes me nihče ni zagrabil zaradi tega. Poslovnik predvideva, da se med obravnavo lahko ugovarja županovemu predlogu proračuna, zato ne vidim razloga za umik," je dejal Alojzij Kastelic in spomnil, da se je podobno dogajalo z lanskoletnim rebalansom, ki ga je predlagal januarja, svetniki pa so ga potrdili komaj maja.
"Glede na krizo in stanje v družbi smo v predlogu proračuna hoteli vzpodbuditi projekte, ki so že v teku. Tudi kreditiranje, ki mi ga očitajo, je legalen način financiranja," je dejal župan.
"Koalicijo sem povabil že novembra in decembra, da bi se pogovorili. Sejo občinskega sveta sem nameraval sklicati pred novim letom, pa smo ugotovili, da ne bi bili sklepčni. Dokler ne bomo sprejeli proračuna, ne bomo mogli obnavljati podružnične šole v Dolenji Nemški vasi, in če februarja tam ne bomo zakopali lopate, šole septembra, kot sem obljubil, ne bomo mogli odpreti," je še povedal in dodal, da lani štirinajsterica proračuna ni spremenila v nobeni bistveni postavki, "samo občino so zavrli, da je uprava morala delati v časovni stiski."
Na temo kadrovanja v občinski upravi je povedal še to, da je po pogovoru na ministrstvu za lokalno samoupravo izvedel, da lahko zahteva večje število zaposlenih, če ne drugače, tudi prek sodišča, in on potrebuje 27 ljudi.
Razlogi za umik, ki jih je v imenu 14 svetnikov napisal Franc Jevnikar:
Pripravljena proračuna za 2009 in 2010 ne upoštevata zakonodaje ki narekuje pravilnost priprave proračuna predvsem pa:
1.ne izhajata iz realnega planiranja, ne upoštevata empiričnih podatkov preteklih planiranj, ne upoštevata kvantitativnih podatkov realizacije 2008, ne prikazujeta eventualne obveznosti do dobaviteljev prenesene iz preteklega leta, niso upoštevana osnovna načela, da je potrebno v proračun uvrstiti prioritetno projekte, ki so bili planirani v preteklih proračunih pa niso bili realizirani
2.ne upoštevata dosedanjih sklepov OS, Načrti razvojnih programov, ki so bili potrjeni z rebalansom 2008 -1, ne odražajo sprejetih vrednosti, kar pomeni, da se po sprejetju rebalansa 2008-1 NRP niso uskladili s sprejetim proračunom, kadrovski načrt prekoračuje s proračunom 2008 določeno zgornjo višino zaposlenih za 8 ljudi, v NRP 2008 - 2011 sprejeti projekti izginjajo iz proračuna brez vsakršnih pojasnil
3.nelogično je, da proračuna 2009 in 2010 izkazujeta sredstva na računu, občinski proračun pa je bil konec leta 2008, po podatkih župana, nelikviden
4.brez posredovanja podatkov o izločenih oz zmanjšanju vrednosti projektov potrjenih v proračunu 2008 in NRP 2008 - 2011, posebnih razlogih za izločitev oz. zmanjšanju sredstev, ni možno obravnavati proračun 2009 in 2010 ter NRP za 2009 do 2012
5.k predlogu proračuna 2009 bi morala uprava priložiti poročilo o realizaciji projektov sprejetih v proračunu 2008.
6.brez letnega načrta pridobivanja in letnega načrta razpolaganja z nepremičnim premoženjem se verodostojnost in verjetnost kapitalskih vložkov ne da oceniti.
Ker je bilo gradivo posredovano v obravnavo kar tako, samo da je, je skupina 14. Svetnikov predlagala umik točke z zahtevo županu, da:
a.Pripravi proračun za leto 2009 v skladu z zakonodajo z upoštevanjem podanih opozoril:
i.pri pripravi proračuna 2009 je potrebno podati poročilo o realizaciji projektov potrjenih v proračunu 2008
ii.upoštevati projekte iz razvojnega načrta za mandatno obdobje do leta 2010, ki ga je pripravila skupina 14. svetnikov
iii.v proračun uvrstiti prvenstveno projekte, ki so bili že vključeni v rebalans proračuna 2008, pa se niso izvedli, ali so se samo delno izvedli kot so;
1.večnamenska športna dvorana Dolenja Nemška vas
2.kulturni center v Trebnjem
3.obvoznica Mirna
4.železniški nadvoz Zvijavnica
5.železniški prehod Velika Loka,
6.železniški podhod Veliki Gaber
7.vrtec Trebnje
8.povečati dinamiko pri pripravi OPN in OPPN -jev
9.pospešiti postopke za izgradnjo srednješolskega centra in ustanovitev Zavoda za turizem
iv.upoštevati realno možnost pri planiranju predvsem na strani prihodkov
v.zadolževanje (predlaganih 2x po 3.000.000 € predstavlja polovico letne primerne porabe) v tem času omeji, potrebno je predvideti proračun brez zadolževanja
vi.v projekte vključiti več nepovratnih sredstev
vii.upoštevati restriktivne ukrepe pri porabi sredstev za občinsko upravo, predvsem pri plačah, upoštevati potrjeni kadrovski načrt v letu 2008
b.Pripravi nov predlog proračuna za 2009, ki bo primeren za javno predstavitev v roku 14 dni
c.Preloži pripravo proračuna za leto 2010 za določen čas, ko bodo znani realni kazalci prihodkov v letu 2009
Dvom v realno možnost udejanjenja proračuna za 2009 v višini 26 mio je še večji, če primerjamo, da je sprejeti proračun za 2008 v višini 24 mio €, med drugim je v proračunu 2008 g. Kastelic razpolagal še z doto prejšnjega župana v višini 4,8 mio €, do meseca novembra 2008 na prihodkovni strani udejanjenih borih 11 mio €.
Še večjo skrb pa predstavlja podatek, da v proračunu 2008 zagotovljenih sredstev za projekte kot so: šola Dolenja Nemška vas, vodohran Pekel, deponija Globoko, urejanje romskega naselja, kanalizacija in ČN Veliki Gaber, kanalizacija Dolenja Nemška vas, ČN Mirna - Šentrupert, IPC Trebnje, ZN Mirna ..., v višini preko 6.500.000 €, kateri se niti začeli niso (ni bilo za te namene v letu 2008 nikakršnih izdatkov), ni. S temi podatki nas je negativno presenetil župan zadnje dni v letu 2008, ko je naznanil, da je proračun koncem leta 2008 nelikviden, kar se v zadnjih desetih letih ni zgodilo nikoli.
Upravičeno se postavlja vprašanje, kam so šla vsa ta sredstva.
Zaradi takih kazalcev se je skupina 14. svetnikov odločila, da glede nelogičnosti in predvsem v sumu na nezakonitost izvrševanja proračunov 2007 (za leto 2007 OS še ni dobil v potrditev zaključnega računa) in 2008, predvsem pa, zaradi s strani župana neprestanega kršenja sklepov občinskega sveta, predlaga, Računskemu sodišču RS, da opravi kontrolo poslovanja za leti 2007 in 2008.
Vodja Skupina 14. svetnikov podpisnikov sporazuma o uresničevanju strateškega načrta za obdobje 2006 - 2010
Franc Jevnikar
.