Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Kastelic: Muhič se vtika v našo lokalno skupnost


dolenjski-list
J. A.
16. 6. 2010, 17.20
Posodobljeno
08. 07. 2010 · 12:45
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

alojzij_kastelicdl_003.jpg
J. A., arhiv DL
Alojzij Kastelic (Foto: J. A., arhiv DL)
ac.jpg
J. A., arhiv DL
Tehnični prevzem objektov se opravlja kljub temu, da dela še niso končana. (Foto: J. A., arhiv DL)

Na današnje pismo novomeškega župana Alojzija Muhiča, ki je vlado pozval, naj ne podleže trebanjskim pritiskom, se je odzval trebanjski župan Alojzij Kastelic. Prvenstveno je namenjeno Muhiču, v vednost ga je poslal tudi predsedniku vlade Borutu Pahorju in prometnemu ministru Patricku Vlačiču.

Uvodoma je zapisal, da so v trebanjski občini zaskrbljeni, saj gre za vtikanje v lokalno skupnost, ki odraža nepoznavanje razmer ob gradnji avtoceste Pluska – Ponikve.

"Danes se opravlja tehnični prevzem objektov in trase, kljub temu, da še zdaleč niso dela dokončana. V primeru, da se tehnični prevzem opravlja na objektu, ki ni dokončan, se komisija obrne in pozove lastnika, naj jih pokliče, ko bodo zadeve dokončane. Pri gradnji smo ves čas opozarjali na pomanjkljivosti in na poslabšanje razmer za prebivalce, ki živijo ob tej cesti. Državni lokacijski načrt izrecno določa, da se razmere za prebivalce ne smejo poslabšati," je zapisal Kastelic.

Pomanjkljivosti je veliko

"Pod Belšinjo vasjo je nedokončan kanalizacijski jarek, o čistilni napravi ni ne duha ne sluha. Po načrtih se meteorni jarek zaključuje ob sedanji hitri cesti in ni predviden odtok meteornih vod v Temenico. S tem se bodo kmetijska zemljišča spremenila v močvirje in ogrožen je tudi nosilni temelj hitre ceste sedanje H 1.

Ceste, ki jih gradijo kot nadomestne lokalne ceste, imajo neprimerne naklone in ogrožajo varnost uporabnikov. Taki odseki so na cesti proti Griču, na cesti proti Grmadi in na dovozni cesti pod podvozom pri Dolenjem Podborštu. Na teh cestah se človek počuti kot na planiški velikanki.

Pločnik od Dolenje Nemške vasi do Ponikev je bil obljubljen še pred začetkom gradnje, vendar do danes še ni zgrajen, celo nasprotno, na tem delu so zgradili krožišče z ograjo, ki onemogoča pot pešcem in bistveno poslabšuje razmere. V tem delu so ogroženi otroci prve triade OŠ Dolenja Nemška vas. Ali kdo želi prevzeti odgovornost za ta mlada življenja, v državi ali novomeški občini?

Protihrupnih ograj ni pri naselju Grm in Grič. Zakaj bi kratili tem prebivalcem miren spanec? Seveda ni v teh vaseh nobenega pomembneža, ki bi dosegel, da se to naredi," provokativno piše župan Kastelic, ki ugotavlja, da so nekateri dosegli milijonske odškodnine ob gradnji, obstaja pa tudi družina Šuštar, ki so jo za več mesecev izselili iz hiše nad tunelom, sedaj pa že več kot eno leto čaka na popravilo svoje hiše, kar bo stalo par tisoč evrov, takšnih hiš in takšnih občanov pa je po županovem mnenju v Trebnjem še nekaj.

Ograja iz desk in žice

"Občinske ceste so bile izpostavljene tovornemu prometu in so danes razlomljene in uničene. Kakšno garancijo imamo, da bodo le-te sanirane? Tudi državna cesta Trebnje – Ponikve je tako rekoč uničena, pa je ni v sporazumu za obnovo. Most na Ponikvah je uničen, trenutno pa je ograja zvezana z odpadnimi deskami in žico. Ta most je v upravljanju države in kljub obljubi pristojnih, da bo v sedmih dneh sanirala vsaj ograje in vozno površino, se to ni zgodilo.

Na obstoječi hitri cesti H1 je pet nadvozov, ki so predvideni za rušenje in v doglednem času bo potrebna izgradnja nivojskih križanj. H1 bo z voznimi lastnostmi, kot jih ima danes, postala cesta smrti, kar je v nasprotju z Evropsko direktivo o varnosti v cestnem prometu. Zahtevamo takojšnje kratkoročne ukrepe zaradi varnosti in pisni sporazum o dinamiki izgradnje gradnje nivojskih križanj H1. Kljub obljubam, da bo DIIP narejen že v maju 2010, ga do danes še ni. Pred prenosom posameznih državnih cest v občinske ceste, je potrebno opraviti sanacijo le teh.

Na zahodnem priključku v vasi Zidani most, ravno tako na državni cesti, je most preko Temenice, ki ima leseno povozno ploskev, ki je dotrajana, da promet skoraj ni mogoč. Ima tudi znak omejitve 10 ton. Na tem mostu, ki pomeni najkrajšo pot za zahodni del občine in glede na to, da se prometni tokovi odvijajo po najkrajših poteh, je potrebno razmisliti ali statično in glede na varnost otrok, tak most ustreza, seveda z ustrezno predhodno sanacijo. Ta del ceste bo predstavljal, vključno z nevarnim železniškim prehodom Štefan, glavno prometno žilo zahodnega dela občine za vključevanje na avtocesto na zahodnem priključku.

Posamezni prebivalci nimajo ustreznih dostopov do parcel v času gradnje, kar so do sedaj razumeli, vendar je sedaj čas, da te probleme rešijo izvajalci. Gre za desetine takih primerov. V enem delu je bila prekinjena povezava med Belšinjo vasjo in Benečijo in sedaj ni jasno ali bo ta javna pot vzpostavljena.

V času gradnje smo Trebanjci veliko potrpeli, na tisoče kamionov se je valilo po naših vaseh, ki so uničevali ceste in fasade hiš ter tudi same hiše, pa sem jih skušal pomiriti. Vendar, če je moj glas vpijočega v puščavi, ki ne pride do pravih ušes, morate, dragi kolega, župan Muhič, nasloviti kakšno pikro tudi odgovornim za zgoraj navedeno stanje," piše.

Na koncu župan poudari, da se tudi Trebnje veseli otvoritve, kakor ostali in dolenjsko gospodarstvo, pismo Alojziju Muhiču pa sklene z besedami:

"Vendar je potrebno prisluhniti težavam, ki jih imajo naši prebivalci. Verjamem, da bi v moji koži vi ravnali enako. Skratka, od obljub se ne da živeti. Vabim Vas na ogled, da se boste sami prepričali o umestnosti mojih pripomb."


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.