Na Ljubnem so razpravljali o turistični prihodnosti
Razvojna agencija Savinjsko-šaleške regije je minuli teden na Ljubnem organizirala že tretjo strokovno konferenco o turizmu.

Letošnja konferenca o turizmu, ki je v Ljubno privabila več kot 90 udeležencev, je v središče postavila vprašanja kakovosti doživetij, pomena znanja in veščin ter ustvarjanja večje vrednosti za obiskovalce in lokalno skupnost.
Strokovnjaki s področja turizma so na njej razpravljali, kako lahko narava, ljudje in kulinarika prispevajo k višji dodani vrednosti v turizmu in kako lahko turistični ponudniki izkoristijo prednosti Zgornje Savinjske doline. Kot so se strinjali sogovorniki, je možnosti za rast še veliko. Ena od njih je povečanje odpornosti na nepričakovane spremembe, ki jim je bila regija priča tudi v zadnjih letih.

Pristnost kot prednost
Po pozdravnem nagovoru gostitelja župana Občine Ljubno Franja Naraločnika so pod moderatorskim vodstvom Francija Kotnika zbrane nagovorili številni sogovorniki s področja turizma, kulinarike, dediščine in trženja. Kot je poudarila direktorica Razvojne agencije Saša Biljana Škarja, je dvig dodane vrednosti v turizmu odgovor na aktualne izzive in potrebe sodobnega časa. Dodala je, da izzivi v turizmu ostajajo, a se lahko z njimi uspešno soočamo s takšnim turizmom, ki spoštuje okolje in ljudi, ohranja našo identiteto ter prinaša gospodarsko vrednost.
Da moramo razvijati turizem, ki je odporen na sodobne izzive, kot so pandemija, okoljske spremembe in pomanjkanje kadra, je izpostavila tudi strokovnjakinja za trženje v turizmu in predavateljica v Višji strokovni šoli za gostinstvo in turizem Maribor Ilona Stermecki. Po njenem mnenju je ključ do višje dodane vrednosti v modelu vzdržnega turizma, podkrepljenem z digitalizacijo in osebnim pristopom. Prednost Zgornje Savinjske doline vidi v tem, da temelji na manjših, družinskih podjetjih, kar omogoča večjo pristnost in prilagodljivost.

Slovimo po gostoljubnosti
Vodja predstavništva Slovenske turistične organizacije v Nemčiji Rebeka Kumer Bizjak je na konferenci spregovorila tudi o pomenu nemškega trga za slovenski turizem. Poudarila je, da se – čeprav se rast nemških turistov upočasnjuje – kaže trend večjega števila pogostih obiskovalcev. »Slovenci slovimo po gostoljubnosti, kar ostaja ena najbolj cenjenih lastnosti med tujimi gosti,« je poudarila Kumer Bizjakova, ki možnost za rast vidi predvsem v povečevanju števila gostov zunaj glavne poletne sezone. Da je turizem tudi širok spekter doživetij, je med drugim poudarila političarka in podjetnica Violeta Bulc, ki meni, da je v turizmu treba delovati lokalno z zavedanjem globalnih usmeritev.
O tem, kako lahko k dodani vrednosti prispevajo narava, ljudje in kulinarika, so na konferenci spregovorili še destinacijska menedžerka destinacije Jeruzalem Anita Bolčevič, gozdni pedagog Marko Slapnik in soustanovitelj gostinstva Jezeršek Luka Jezeršek. Slednji je posebej poudaril, da je kakovostna hrana le majhen del celotne izkušnje – pomembno vlogo igrajo tudi osebje, prostor, zgodba in edinstvenost. Izpostavil je tudi pomen digitalne in trajnostne izkušnje, a tudi sodobnih pristopov, kot je uporaba umetne inteligence v gastronomiji. Strokovnim predavanjem je sledila tudi okrogla miza s široko razpravo o stanju turizma v regiji in o možnostih za prihodnji razvoj.

Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se