Je električno kolo izbira le za lenuhe?
Električna kolesa so kljub prednostim še vedno pogosto v primežu predsodkov

V Sloveniji večino poti še vedno opravimo z avtomobili, odkar imamo v krajih na Celjskem vedno več kolesarskih povezav, pa smo priča pravcati kolesarski revoluciji. Je bolje izbrati klasično ali električno kolo? V podjetju Kolesa NewBike opažajo, da nekateri na električna kolesa še vedno gledajo z različnimi predsodki. Najpogostejši med njimi se glasi, da so električna kolesa zgolj izbira za lenuhe. Je res tako?
Podobna, a tudi različna
Mnogi Slovenci tudi za najkrajše razdalje, za vožnjo do službe ali šole, še vedno večinoma uporabljajo avtomobil. Zaradi osveščanja o pomenu trajnostne mobilnosti in zdravja verjetno marsikdo že razmišlja, da bi presedlal na kolo. Barbara Arh, strokovnjakinja za kolesa v podjetju Kolesa NewBike, je dejala, da so si navadna mestna kolesa in električna kolesa glede izkušnje vožnje podobna v marsičem. Tako pri vožnji na navadnem kot na električnem kolesu sedimo na sedežu, držimo krmilo in uživamo v svežem zraku ter naravi.
Po njenih besedah je pri obeh vrstah koles osnovna mehanika vožnje enaka – pri e-kolesu naredimo enako število vrtljajev pedala kot pri navadnem kolesu. To pomeni, da tudi z vožnjo e-kolesa ostajamo dejavni in vključeni v proces vožnje. Seveda nam električni motor pomaga premagovati ovire in omogoča hitrejše premagovanje razdalj. »Ta kombinacija fizične dejavnosti in tehnološke podpore omogoča, da se vožnja z e-kolesom preobrazi v prijetno izkušnjo, ki je dostopna širšemu krogu ljudi ne glede na njihovo fizično pripravljenost. Tako električno kolo ne le da ohranja fizično dejavnost, temveč jo tudi poenostavi in olajša,« je povedala.
Za kakšne razdalje zadostuje?
V NewBikeu priporočajo, da za vožnjo na kratkih razdaljah, kot je pot v službo in nazaj, ljudje izberejo navadno mestno kolo. »Če se redno vozite le od 2 do 4 kilometre, bo klasično kolo povsem zadostovalo, saj omogoča preprosto in učinkovito premagovanje teh razdalj,« pravi Arhova. Električno kolo priporoča tistim, ki se podajajo na daljše poti ali se soočajo z zahtevnejšimi tereni, kjer jim bo dodatna električna podpora prišla prav.
Predsodek o lenobi: Kdo ga res izreka?
Predsodek, da je električno kolo za lenuhe, imajo po opažanju Barbare Arh pogosto tisti, ki sami niso dejavni, ki ne skrbijo za zdrav način življenja ali nimajo zdravstvenih omejitev, ki bi jih omejevale pri vožnji klasičnega kolesa. Sogovornica pojasnjuje, da električno kolo ne prispeva k pasivnosti uporabnika, ampak prav to prevozno sredstvo prispeva k njegovemu bolj dejavnemu življenju. »E-kolo namreč omogoča, da se premikamo hitreje in lažje. Namesto da bi se osredotočili na predsodke, bi morali raje spodbujati odprtost do različnih oblik mobilnosti, ki lahko izboljšajo našo fizično kondicijo in prispevajo k trajnostni prihodnosti.«
Na voljo so subvencije
Če razmišljate o nakupu e-kolesa, je dobro razmisliti o subvenciji, ki jo trenutno dodeljuje Borzen. Subvencionira mestna, zložljiva in transportna kolesa, torej tudi kolesa, ki so primerna za vožnjo v službo, trgovino in po drugih dnevnih opravkih. Kot še pojasnjuje Barbara Arh, so takšna kolesa dobra izbira tudi za daljše izlete, saj lahko z njimi prevozite tudi sto kilometrov in več. »E-kolo ni le praktična izbira za mestne vožnje, temveč tudi odlična priložnost za odkrivanje novih poti in uživanje v naravi,« je dejala. In dodala, da ljudje, ki nimajo e-koles, za takšne vožnje raje izberejo avtomobil, s čimer zamudijo priložnost za aktivno preživljanje prostega časa. »Z električnim kolesom lahko združite vsakodnevno mobilnost in užitek v naravi, kar vam omogoča, da izkoristite svoj konec tedna na povsem nov način.«
Preberite več v Novem tedniku!
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se