Zaključek speedway sezone v Krškem in Lendavi

##IMAGE-3594888##
Jutri in pojutrišnjem se bosta odvili zadnji dirki mednarodnega prvenstva parov, v katerem sodelujejo pari klubov iz Slovenije, Hrvaške, Madžarske, Češke in Slovaške. AMD Krško sicer oglašuje dirko kot državno prvenstvo in naj bi se štelo tudi za državno prvenstvo Slovenije, a kolikor je nam znano, do naslova ne bo upravičen noben klub. Pravila, ki so jih pred začetkom prvenstva sprejeli pri pristojni panožni komisiji na AMZS, da v sezoni 2016 sodelujeta po dva slovenska kluba (AMD Krško in AMTK Ljubljana in ST Lendava in KST Trebče) skupaj torej ne bo mogoče dodeliti nobenemu od slovenskih klubov. Žal so tudi slovenski tekmovalci v tej že tako ubogi speedway sezoni na koncu še dodatno zdesetkani in so po potrebi prosto prehajali iz ekipe v ekipo.
Nič drugače ni tudi tokrat, saj bo od dvojice krških voznikov Štojs in Ivačič slednji ta vikend nastopil z Laščanom Škorjo, ki drugače brani barve ljubljanskega kluba, pod AMD Krško, veteranu Šojsu pa je bilo za ta vikend dodeljeno mesto pod okriljem ST Lendava. V uradnih štartnih listah, ki smo jih prejeli, je Štojs še vedno brez svojega sovoznika. Po preverjanju smo prejeli informacijo, da naj bi dobil svoj par v upokojenem in nekdaj odličnem madžarskem tekmovalcu Sandorju Tihaniyu, kar je milo rečeno precej neresno. Tihany namreč šteje že okoli šestdeset pomladi in v teh letih dejansko nekega resnega dirkanja izven veteranskih dirk niti ni sposoben. Drugo ime, ki se omenja pa je prav tako ostareli Jaroslav Petrak.
Vprašljiv pa je tudi nastop Denisa Štojsa v Lendavi, saj mu morajo zagotoviti povračilo stroškov z dirko. V kolikor mu bodo dan prej, torej v soboto, pokrili dejanske stroške dirke v Krškem in Lendavi, bo nastopil tudi v Lendavi, v nasprotnem primeru pa bodo morali poiskati koga drugega.
V soboto, torej jutri, bo najprej na sporedu dirka v Krškem in naslednji dan še v Lendavi. S tem se bo zastor nad domačo speedway sceno za sezono 2016 zastrl. Ocena sezona 2016 bo ena slabših, če ne celo najslabša v zgodovini Slovenskega speedwaya. Končali jo bodo le štirje slovenski tekmovalci, kar je najmanj v vseh letih samostojnosti.
Poleg omenjene trojice, ki bo ta vikend sodelovala na tem prvenstvu parov, pa bo v soboto na predzadnji dirki serije Speedway Grand Prix v Poljskem Torunu nastopil še naš najboljši voznik vseh časov Ljubljančan Matej Žagar. Slednji se je ob nekoliko bolj bledih predstavah sredi sezone očitno bolje pripravil na zaključek, saj je po videnem prejšnji vikend v Stocholmu, ko si je priboril finale, naredil odločilni korak k obstanku med elitno osmerico najboljših voznikov sveta. Čakata ga še torej dve »vroči« dirki v poprej omenjenem Torunu in finalna dirka, ki bo konec oktobra na slovitem stadionu Etihad v avstralskem Melbournu.
Precej zanimivo je pogledati tudi statistiko zadnjih 20 let. Z izjemo Žagarja in Štojsa med aktivnimi vozniki ni mogoče najti niti enega od dirkačev, ki so v mladinskih kategorijah obetali veliko. Po naši informacijah bo Ivačič kot povratnik zaradi neurejenega financiranja v matičnem klubu po tej sezoni prenehal tekmovati, saj dejansko tekmovalci ne zmorejo finančnega bremena sezone financirati skoraj popolnoma sami. Je pa ob stanju med tekmovalci zato precej zanimiv pogled tudi na strukturo vodilnih po klubih in v pristojni panožni komisiji pri AMZS, kjer so po večini ena in ista imena, ki pa očitno ne čutijo nikakršne odgovornosti za nastalo katastrofalno kadrovsko situacijo. Ob pomanjkanju denarja v klubskih blagajnah in posledično pomanjkanju dirkačev je samo po sebi jasno, da je odgovorno vodstvo posameznih klubov, a odgovorni funkcionarji tega očitno niso sposobni priznati.
Da je ob očitnem pomanjkanju denarja in posledično dirkačev to postala že prava tragikomedija, so sredi poletja poskrbeli v AMD Krško. Kljub katastrofalnemu stanju v slovenskem speedwayu so ob zagonu svoje tako imenovane speedway šole (o kateri se je v zadnjem času pisalo v tiskani izdaji našega časopisa) na Ljubljanski klub (po naših informacijah predsedniku speedway sekcije pri AMTK in selektorju ) naslovili dopis, v katerem so nekako »pojasnili«, da dirkači AMTK Ljubljana ob torkovih terminih »ne morejo« več trenirati na stadionu Matije Gubca v Krškem. Vsakršni izgovori o stroških in visokoleteče besede o nemotenem treningu mladinske speedway šole so resnici na ljubo za lase privlečeni. O lendavskem klubu pa ne gre izgubljati besed, saj v tem trenutku nimajo niti enega svojega tekmovalca, kljub temu pa za enkrat še premorejo denar za organizacijo dirk.
Situacija je milo rečeno slaba, zakulisne intrige in igrice med posameznimi funkcionarji različnih klubov pa v dani situaciji očitno presegajo vsakršno normalno razmišljanje in delovanje klubov. Početje le-teh v svojih sredinah se vidno odraža v številu tekmovalcev v Sloveniji in le upamo lahko, da se bo res našel nekdo, ki bo udaril po mizi in vsem vpletenim, ki že leta zaradi lastne izkrivljene percepcije nepogrešljivosti spletkarijo na račun športne panoge, končno pokazal vrata in jih za vedno odstranil iz te športne panoge. V kolikor se to ne bo zgodilo, bo s speedwayem v Sloveniji v naslednjih nekaj letih sledil žalosten konec.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se