Cerop ima 27 ustanoviteljic, stroške požara krije ena. Sledi sprememba?
V Občini Puconci so z rebalansom precej dvignili sredstva za gasilce zaradi požara v Ceropu ob pomislekih, zakaj si občine stroškov ne delijo.

Občinski svet Občine Puconci je obravnaval drugi rebalans proračuna, v katerem prihodki znašajo slabih 12,5 milijona evrov in so v primerjavi s prvim rebalansom nižji za 0,83 odstotka, odhodki pa 15,7 milijona in so nižji za 0,66 odstotka.
V prihodnje leto se denimo prenaša projekt mrežnega podjetniškega inkubatorja, ki zajema obnovo stare šole Puconci. Občina se namerava s konzorcijsko pogodbo prijaviti na javni razpis za sofinanciranje in se nadeja pridobitve 1,3 milijona evrov nepovratnih sredstev. Letos bodo iz proračuna za ta namen namesto dobrih 600 tisočakov namenili le slabih 89 tisoč evrov za izdelavo projektne dokumentacije. Na novo so v proračun uvrstili ureditev pločnikov ob regionalni cesti skozi Bodonce, za kar bo namenjenih 565 tisoč evrov. Počakali bodo tudi z energetsko prenovo javnih stavb, saj je napovedan javni razpis za sofinanciranje.

Povišanje zaradi stroškov intervencije
V rebalansu občina zagotavlja tudi dodatna sredstva za pokritje intervencijskih stroškov, povrnitev operativnih izdatkov in vzdrževanje gasilske opreme, kar se navezuje na marčevski požar v Centru za ravnanje z odpadki Puconci (Cerop). Sodelovalo je 38 gasilskih društev z 238 gasilci iz različnih občin.
Kot je opisano v gradivu, se je pokazala potreba po finančni odzivnosti občine za pokritje nastalih stroškov. Občina je sodelujoče enote pozvala k priglasitvi stroškov, do datuma poročila so ti dosegli skupno vrednost 137.841 evrov. »Od tega znašajo stroški Občine Puconci 90.033 evrov, od katerih 79.150 predstavljajo intervencijski stroški gasilskih društev, 3383 evrov stroški servisa in polnjenje IDA-aparatov in 7500 evrov nadomestila delodajalcem za odsotnost gasilcev,« je pojasnjeno. Stroške so že potrdili na seji poveljstva Gasilske zveze Puconci, enako je storil župan.

Sredstva za ta namen se z rebalansom povečujejo za 135 tisoč evrov in znašajo 185 tisoč. So pa bili pri tej točki izraženi pomisleki, zakaj bi morala stroške kriti le puconska občina glede na to, da ima Cerop več občin ustanoviteljic. Župan Uroš Kamenšek je pojasnil, da je treba sodeč po zakonu o gasilstvu, če obstaja želja po delitvi stroškov, skleniti sporazum, ki bo razdelitev določal. Dodal je, da je za konec septembra napovedana seja sveta regije, na kateri bodo župani razpravljali tudi o tem. Vnovič pa je ponovil, da je Cerop regijska zgodba na območju Občine Puconci in da bi moralo veljati podobno kot v zakonu, ko se sprejmejo tako dobre kot slabe plati.
Na pobudo podjetja
43. člen Zakona o gasilstvu pravi, da stroške intervencije gasilskih enot, nastalih med intervencijo zunaj območja občine, za katero so ustanovljene, krije občina, ki je pomoč zahtevala, razen če sporazum med občinami ne določa drugače.
Seja pomurske razvojne regije bo prihodnji ponedeljek, točka dnevnega reda pa bo na pobudo Ceropa delitev stroškov intervencij v izrednih dogodkih. Kot je zapisano, nastali stroški bremenijo puconsko občino, zato je dogodke jasno pokazal potrebo po sistemskem pristopu k reševanju podobnih primerov, po skupni regijski odgovornosti in sodelovanju občin.

Precej več od NUSZ
Velja še omeniti, da bo občina letos v primerjavi z lanskim letom prejela za 47 odstotkov več sredstev s pobranimi nadomestili za uporabo stavbnih zemljišč. Povečanje je predvsem na račun fizičnih oseb, kjer se prihodki povečujejo za slabih 66 odstotkov. Načrtovan prihodek od fizičnih oseb je letos dobrih 342 tisoč, od pravnih pa slabih 80 tisoč evrov. »Povišanje je posledica prilagoditve odmernih osnov, posodobitve evidenc in sprememb vrednotenja zazidanih stavbnih zemljišč,« je zapisano v gradivu, Kamenšek pa je dodal, da bodo prejeta sredstva namenjena razvoju infrastrukture po vaseh.
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se