Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Čas branja 2 min.

V nadzorni odbor le še z dovolj visoko stopnjo izobrazbe in primernimi izkušnjami


vestnik
D. N.
16. 6. 2025, 06.00
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Občina Grad s spremembami statuta in poslovnika, znano je tudi, da se na javni razpis o podelitvi koncesije za izvajanje storitve pomoč družini na domu ni prijavil nihče.

občina-grad, krajevni-urad-grad, občinska-uprava-grad
Jure Kljajić
»Zanima me, zakaj morajo člani nadzornega odbora izpolnjevati pogoje o izobrazbi? Ko so volitve, ima volilno pravico vsak, tudi župan je lahko kdor koli, ne glede na izobrazbo, prav tako občinski svetniki. Tisti, ki bo njihovo delovanje nadziral, pa mora imeti ustrezno izobrazbo? Ne zdi se mi smiselno,« se je na seji spraševal svetnik Marijan Klement.

Svetniki Občine Grad so na zadnji redni seji obravnavali spremembe dveh temeljnih dokumentov, tj. statuta občine in poslovnika občinskega sveta.

Kot smo v našem mediju že poročali, so na prejšnji redni seji v prvi obravnavi sprejeli predlog odloka o določitvi volilnih enot za volitve članov občinskega sveta, ki določa, da bo po novem občinski svet Občine Grad sestavljalo dvanajst članov.

»Glede na to, da smo določene člene tako v statutu kot v poslovniku popravljali, predlagamo, da se oba dokumenta sprejmeta na novo, veljati pa bosta začela v naslednjem mandatnem obdobju,« je v uvodu pojasnila direktorica občinske uprave Marjeta Geld.

občina-grad, krajevni-urad-grad, občinska-uprava-grad
Jure Kljajić
Svetniki Občine Grad so na zadnji redni seji obravnavali spremembe dveh temeljnih dokumentov, tj. statuta občine in poslovnika občinskega sveta.

Sprememba imena

Ključne spremembe statuta občine se nanašajo na več členov, med drugim na 12. člen, ki določa, da občinski svet šteje 12 članov, ter na 21. člen, ki določa stalna delovna telesa občinskega sveta.

Kot je pojasnila Geldova, se odbor za proračun in finance preimenuje v odbor za javne finance, odbor za šport in odbor za negospodarstvo sta se združila v odbor za družbene dejavnosti, črta se odbor za civilno zaščito, ker je v občini vzpostavljen štab civilne zaščite.

Razpravo med svetniki sta sprožili predvsem sprememba 29. člena, ki določa imenovanje članov nadzornega odbora (NO), ter sprememba 47. člena, ki govori o vaških odborih. V 29. členu je bil namreč uveden kriterij, ki določa, da morajo imeti člani NO najmanj VI. stopnjo strokovne izobrazbe in primerne izkušnje s finančno-računovodskega ali pravnega področja, v drugem odstavku 47. člena pa je zapisano, da člane vaških odborov imenuje in razrešuje občinski svet na predlog komisije za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja.

Občina Grad, grb, občinska zgradba
Občina Grad
Grb Občine Grad.
»Zanima me, zakaj morajo člani nadzornega odbora izpolnjevati pogoje o izobrazbi? Ko so volitve, ima volilno pravico vsak, tudi župan je lahko kdor koli, ne glede na izobrazbo, prav tako občinski svetniki. Tisti, ki bo njihovo delovanje nadziral, pa mora imeti ustrezno izobrazbo? Ne zdi se mi smiselno,« se je spraševal svetnik Marijan Klement.

Županja mu je odgovorila, da je NO samostojni organ, ki nadzira porabo finančnih sredstev in pravilnost izvedbe postopkov, zato je smiselno, da te stvari tudi pozna. Statut, ki mora biti sprejet z dvotretjinsko večino vseh članov občinskega sveta, je enajstčlanski svet podprl v prvi obravnavi s sedmimi glasovi za in štirimi proti.

Prijavil se ni nihče

Soglasno je bil v prvi obravnavi sprejet tudi poslovnik občinskega sveta, več drugih odlokov ter v skrajšani obravnavi spremembe odloka o načinu opravljanja javne službe pomoč družini na domu. Na prejšnji redni seji so svetniki namreč poleg omenjenega odloka sprejeli še odločitev o podelitvi koncesije za izvajanje storitve pomoč družini na domu, nakar je bil izveden tudi javni razpis o podelitvi koncesije, vendar se po besedah direktorice občinske uprave na razpis ni prijavil noben koncesionar.

simbolična, upokojenci, starejši, starostniki, invalidi
Jure Kljajić
Fotografija je simbolična.

»Zato predlagamo, da se omenjeni odlok spremeni v začetnih členih, in sicer tako, da se opravljanje storitve podeli javnemu zavodu na podlagi neposredne pogodbe. Dejstvo je, da moramo do konca junija izbrati izvajalca te storitve,« je še pojasnila. V občini imajo sicer štiri občane, ki omenjeno storitev potrebujejo.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.