Pomurje gre na Expo: Soboški razvojniki bodo v deželi vzhajajočega sonca promovirali regijo
Kdo vse bo maja odpotoval na Japonsko in na čigave stroške, pa ostaja zavito v tančico skrivnosti.

Minulo nedeljo je v japonskem mestu Osaka vrata odprla svetovna razstava Expo 2025. Ena največjih mednarodnih prireditev bo do 13. oktobra gostila več kot 160 držav in organizacij iz celotnega sveta, manjkala pa ne bo niti Slovenija. Že otvoritvenega dogodka se je udeležilo več kot 140 tisoč obiskovalcev, organizatorji pa pričakujejo, da bo razstavo skupno obiskalo okoli 30 milijonov ljudi. Spirit Slovenija, ki je nosilec slovenske predstavitve, bo v času razstave na Japonskem organiziral štiri poslovne delegacije, ki naj bi našemu gospodarstvu omogočile vzpostavitev novih poslovnih vezi na japonskem in širšem azijskem trgu.
Japonska sicer ne sodi v krog najpomembnejših slovenskih trgovinskih partneric, ravno tako ni presenetljivo, da v trgovinski menjavi s to azijsko državo vsako leto dosegamo primanjkljaj. Lani je tako Slovenija na Japonsko izvozila za 107 milijonov evrov blaga, uvozila pa za 144 milijonov evrov blaga. To sliko bodo letos skušali popraviti tudi naši pomurski razvojniki.
Osmerica občin bo posebej poudarjena
Spirit Slovenija je namreč v okoli 10 tisoč kilometrov oddaljeno Osako prek regionalnih razvojnih agencij povabil k sodelovanju vseh 12 slovenskih statističnih regij. Potrjena sta dva nastopa iz severovzhodnega dela Slovenije – podravske in pomurske regije. Kdo iz Pomurja bo potoval v deželo vzhajajočega sonca? V Razvojnem centru (RC) Murska Sobota, ki koordinira predstavitev regije v okviru slovenskega razstavnega prostora na Expu 2025, natančnega podatka ne razkrivajo, niti ne, koliko bo pot na Japonsko stala in kdo bo plačal stroške. Kot pojasnjujejo v agenciji Spirit Slovenija, je nastopajočim na slovenskem razstavnem prostoru zagotovljena infrastruktura, torej prostor za predstavitev, sami pa morajo poskrbeti za vsebino in za kritje operativnih stroškov. Po dodatnem poizvedovanju nam je Helga Lukač iz RC Murska Sobota v odgovor poslala PR-sporočilo o predstavitvi Pomurja na Japonskem, kjer mrgolijo tipične fraze, od trajnosti do dediščine. Promocija Pomurja na svetovni razstavi Expo v Osaki na Japonskem bo tako potekala med 6. in 20. majem, regija pa se je na pobudo pomurskih občin odločila za skupinsko predstavitev, ki bo usmerjena v promocijo ključnih gospodarskih, kulturnih in turističnih potencialov regije.
Kot je navedeno v sporočilu, bodo posebej poudarjene občine Beltinci, Dobrovnik, Ljutomer, Moravske Toplice, Mestna občina Murska Sobota, Puconci, Radenci in Turnišče, ki da so »prepoznale potrebo ter nujnost predstavitve regije v širšem in mednarodnem okolju«. Z drugimi besedami – te občine so predstavitev regije, ki jo bo vodil RC Murska Sobota, na Japonskem tudi finančno podprle. Vsaka od njih naj bi prispevala vsaj okoli 2000 evrov.
Do nedavnega se je šušljalo, da naj bi bilo v delegaciji, ki je nameravala v maju na Japonskem promovirati regijo, tudi več županov iz občin podpornic predstavitve. Po naših poizvedovanjih se je zanimanje povsem ohladilo in bosta sedaj po naših podatkih na Japonsko letela zgolj dva zaposlena iz RC Murska Sobota.

Na voljo bo tudi denar z razpisa
V teh dneh je bil objavljen tudi vsakoletni razpis za sofinanciranje aktivnosti promocije vodilnih turističnih destinacij, kjer si Pomurje kot ena izmed 35 vodilnih destinacij lahko obeta 58.500 evrov glede na delež ustvarjenih prenočitev v lanskem letu. Po internem dogovoru v regiji prijavitelji vsako leto rotirajo med zavodi turistično najmočnejših občin, letos pa bo prijavo na razpis oddal ravno RC Murska Sobota. Bo tudi iz tega kolača šlo za promocijo na Japonskem? Na Slovenski turistični organizaciji, ki je nosilec razpisa in tudi zagotavlja skupno 1,8 milijona evrov sredstev, pojasnjujejo, da so kot upravičeni stroški predvideni tudi stroški aktivnosti oglaševanja vodilnih destinacij v letu 2025 v »off-line« in »on-line« medijih ter stroški upravljanja digitalnih komunikacijskih kanalov ter priprava vsebin oziroma produktov za komunikacijske kanale in vsebin za medijski zakup na ciljnih trgih prijavitelja. Med te ciljne trge se uvršča tudi Japonska. Pomursko regijo je lani obiskalo nekaj več kot 133 tisoč tujih turistov, ki so v regiji ustvarili več kot 428 tisoč nočitev. Od tega je bilo japonskih turistov vsega 42, pri nas pa so turisti iz te azijske države prespali 91 noči.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se