© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Čas branja 2 min.

Državni prvak Matic Kramberger: "Že kot otrok sem želel postati jadralni pilot"


tednik
David Breznik
31. 7. 2025, 14.25
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Triindvajsetletni Ptujčan Matic Kramberger je sredi julija postal državni prvak v jadralnem letenju v klubskem razredu. Z jadralnim letenjem se je začel ukvarjati že zelo zgodaj, saj je s predavanji za jadralnega pilota začel v devetem razredu osnovne šole, pri štirinajstih letih.

cg_jadralni_pilot_kramberger_1.jpg
ČG
Matic Kramberger

Prve polete je opravil leta 2017. Leto kasneje, pri šestnajstih, pa je uspešno opravil vse pogoje in je pridobil licenco za jadralnega pilota. Njegov prvi inštruktor je bil Ivan Žižek pod mentorstvom Gregorja Petroviča. Danes se uči od vseh inštruktorjev v Aeroklubu Ptuj, saj verjame, da lahko od vsakega odnese nekaj dragocenega znanja. Leta 2021 je tudi sam postal jadralni inštruktor in tako prispeva k razvoju mladega kadra v klubu. Za Maticem Krambergerjem je že več kot 700 ur v zraku in več kot 1500 vzletov.

Kdo ali kaj vas je navdušilo za jadralno letalstvo in kakšen je vaš prvi spomin, povezan s tem športom?

Matic Kramberger: Ljubezen do letalstva mi je privzgojil oče, čeprav sam ni pilot. Že kot otrok sem bil navdušen nad letali, njihova eleganca me je vedno očarala. Spomnim se, da smo v tretjem razredu osnovne šole dobili nalogo, da napišemo, kaj želimo postati, ko odrastemo. Sprva sem, kot marsikateri otrok, napisal, da bom nogometaš. A oče mi je takrat predlagal, naj razmislim tudi o drugih poklicih, kot so učitelj, gasilec, policist, pilot … Ko sem slišal besedo pilot, je bila odločitev jasna. Ideja, da bi lahko nekoč sam upravljal letalo, me je popolnoma prevzela. Komaj sem čakal, da dopolnim štirinajst let, to je namreč najnižja starost za začetek šolanja za jadralnega pilota. Čeprav sem danes član Aerokluba Ptuj, sem svoj prvi polet opravil pri trinajstih letih v Letalskem centru Maribor. Bil je uvodni let, namenjen temu, da ugotovim, ali je jadralno letalstvo res zame. Ta izkušnja je bila povsem drugačna od kasnejših poletov na Ptuju, takrat sem zgolj užival in opazoval svet iz zraka. Prvih poletov na Ptuju pa ne bom nikoli pozabil. Šolanje je potekalo z vitlo, kar pomeni, da letalo v nekaj sekundah pospeši od 0 do 100 km/h, nato pa se dvigne pod kotom približno 45°. Ta občutek je nepozaben in se ga nikoli ne naveličaš. V zraku mi je inštruktor pokazal osnovne manevre in obnašanje jadralnega letala. Dogajanje okoli mene je bilo tako intenzivno, da je težko opisati, kaj vse sem čutil, a vem, da sem bil popolnoma očaran.

Kako je potekalo vaše izobraževanje za jadralnega pilota?

Matic Kramberger: Moje izobraževanje za jadralnega pilota je potekalo v Aeroklubu Ptuj. Najprej smo se posvetili teoretičnemu delu, ki je obsegal devet predmetov. Predavanja smo poslušali na letališču, kjer smo pridobili temeljno znanje o letalstvu, aerodinamiki, meteorologiji, navigaciji in drugih ključnih področjih. Po uspešno opravljenem teoretičnem delu je sledilo praktično usposabljanje. V generaciji 2017 smo bili trije učenci, ki smo se šolali na jadralnem letalu Bergfalke III. Prve polete smo opravili s pomočjo vitle, skupaj z inštruktorjem Ivanom Žižkom. Po opravljenih vajah in zadostnem številu vzletov je sledil prvi samostojni polet, ki je za vsakega pilota nepozaben trenutek. Po približno 80 vzletih z vitlo smo nadaljevali šolanje v aerozapregi, kjer jadralno letalo v zrak potegne motorno letalo. S tem smo začeli izvajati daljše lete. Takrat smo imeli v klubu tri šolska letala tipa Bergfalke, kar nam je omogočilo, da smo lahko vsi učenci hkrati leteli in hitreje nabirali izkušnje. Danes ta letala nadomeščata dva ASK-13. Pred zaključkom šolanja je bilo treba opraviti še stokilometrski prelet, pri katerem je bila obratna točka Hodoš. Ta prelet je bil zadnji korak pred pridobitvijo licence.

Več v petkovi izdaji Štajerskega tednika


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.