Od Ormoža do Ptuja ne več hitra ampak glavna cesta
Po lanskoletni napovedi ministra Gašperšiča o nadaljevanju aktivnosti za gradnjo hitre ceste Ptuj–Ormož smo preverili, kakšna je predvidena časovnica izgradnje te ceste ter kakšne aktivnosti v zvezi s tem pravzaprav potekajo. Na infrastrukturnem ministrstvu so nas presenetili z informacijo, da težko pričakovana cesta ne bo več hitra, ampak bo glavna. Gradnjo prvega, približno 11 km dolgega odseka sicer napovedujejo za prihodnje leto, gradnjo odseka Markovci–Gorišnica pa v letu 2019.

Vsakič, ko ministri in predstavniki vlade obiščejo Ptujsko polje, je glavna tema pogovorov že skoraj dve desetletji obljubljena hitra cesta Ptuj–Ormož, ki so jo sicer začeli graditi, a je bila gradnja dvakrat ustavljena zaradi stečajev dveh izvajalcev gradbenih del. Ormož je od Ptuja oddaljen okoli 24 kilometrov, a vožnja z avtomobilom po močno obremenjeni in dotrajani cesti, kjer se valijo kolone tovornih vozil, traja vsaj štirideset minut, življenje ob njej pa je vse težje in nevarnejše. Še posebej velja izpostaviti nevarno križišče in ozko grlo v Spuhlji, kjer se tovorni vozili komajda srečata, ter problematičen prehod preko železniške proge v Mihovcih pri Veliki Nedelji, ki je ravno zaradi načrtovane izgradnje hitre ceste ostal nivojski.
Glede na to, da je minister Gašperšič jeseni lani napovedal nadaljevanje gradnje že približno dve desetletji obljubljene ceste, smo ministrstvo za infrastrukturo povprašali, kakšna je predvidena časovnica izgradnje te ceste. Na ministrstvu so nas presenetili z informacijo, da cesta ne bo kategorizirana kot hitra, temveč bo glavna cesta. »Na območju od Ptuja proti Ormožu je predvidena gradnja nove cestne povezave v kategoriji glavne ceste (dvopasovnica z izvennivojskimi križišči, op. a.).« Zakaj takšna odločitev in kaj bo to dejansko pomenilo, odgovora do zaključka redakcije nismo prejeli.
Za dokumentacijo še pol milijona evrov
Da si občine od Markovcev do Ormoža vendarle lahko obetajo težko pričakovano cesto, potrjujejo trenutne aktivnosti, ki jih vodijo: »Na dveh odsekih nove glavne ceste Markovci–Gorišnica in Gorišnica–Ormož DARS izvaja aktivnosti za pripravo razpisa in dopolnitev projektov PZI ter izdelavo vodilne mape za PGD.« Za letošnje leto je po zagotovilih pristojnega ministrstva na voljo samo za izdelavo dokumentacije 533.000 evrov, polovico manj, okoli 228.000 evrov za dela na terenu ter še 86.800 evrov za odkupe nepremičnin. »Navedena načrtovana finančna sredstva zadostujejo za aktivnosti, ki so načrtovane za izvedbo in plačilo v letošnjem letu,« so prepričani na ministrstvu.
Razpis za gradnjo ceste v začetku prihodnjega leta
Letos dokumentacija, odkup zemljišč, čiščenje terena in geodetske meritve
Nova prometna študija
Preberite več v Štajerskem Tedniku
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se