Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Čas branja 2 min.

Začel se je postopek izdaje gradbenega dovoljenja za novo ljubljansko avtobusno postajo


R.M./STA
28. 3. 2025, 21.43
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli

Ministrstvo za naravne vire in prostor je v četrtek začelo postopek za izdajo integralnega gradbenega dovoljenja za novo ljubljansko avtobusno postajo s spremljajočimi poslovnimi prostori in parkirno hišo.

avtobusna-postaja-ljubljana, koronavirus
Bobo
Avtobusna postaja Ljubljana.

Podatki o nameravanem posegu so na voljo pri ministrstvu za naravne vire in prostor, dokumentacija pa je dostopna tudi na spletnih straneh državne uprave pod postopki izdaje gradbenega dovoljenja za objekte z vplivi na okolje.

Z javno objavo dokumentacije se je namreč javnosti zagotovil vpogled v zahtevo za izdajo integralnega gradbenega dovoljenja in dokumentacijo, ki se nanaša na zahtevo, omogočeno je tudi dajanje pripomb v času javne razgrnitve.

Javnost lahko pripombe na dokumentacijo posreduje do 28. aprila, do takrat lahko potencialni stranski udeleženci priglasijo tudi svojo udeležbo v postopek.

Načrt za novo avtobusno postajo so izdelali v arhitekturnem biroju Bevk Perović Arhitekti. V parterju stavbe bo urejenih 30 peronov za avtobuse, sam objekt pa bo dvignjen nad parter. V nadzemnih etažah bodo čakalnica in osrednja avla s spremljajočimi vsebinami, v višjih nadstropjih pa bodo poslovni prostori, ki naj bi jih zasedle Slovenske železnice.

Tri kletne etaže bodo namenjene parkiranju osebnih vozil in koles. Tam bo tako po načrtih urejenih 627 parkirnih mest v sklopu garažne hiše, kolesarnica za nekaj manj kot 2200 koles (za nekaj manj kot 100 koles bo prostor še ob postaji) ter tehnični, skladiščni in servisni prostori, je navedeno v spremljajoči dokumentaciji.

Na ravni parterja se bo javni prostor Vilharjeve ulice neposredno prelil v pritličje objekta, ki bo organizirano kot velik povezan trg, javni prostor bo novo avtobusno postajo povezoval tudi z nastajajočo sosednjo poslovno stavbo Vilharia.

Avtobusni promet na območju postaje bo potekal v smeri urnega kazalca, in sicer od uvoza pri križišču Vilharjeve in Železne ceste. Avtobusi pa bodo s postaje na Vilharjevo zavijali na novem križišču pri stanovanjsko-poslovnem objektu na severni strani nastajajočega kompleksa Emonika. Ob postaji bodo vzdolž Vilharjeve ceste še postajališča za avtobuse in parkirna mesta za taksije.

Slovenske železnice so vrednost gradnje avtobusne postaje in vseh spremljajočih prostorov ocenile na okoli 75 milijonov evrov. Gradnja kompleksa bo po načrtih trajala 24 mesecev. Skupaj z nastajajočo novo nadgrajeno železniško postajo, s katero bo povezana prek osrednje avle, bo tvorila Potniški center Ljubljana.

Na Slovenskih železnicah so med projektiranjem postaje ugotovili, da bo avtobusnih peronov premalo, zato nameravajo ob Masarykovi cesti zgraditi še južni terminal z dodatnimi 12 peroni. Ta naj bi zrasel vzhodno od obstoječega poslopja glavne železniške postaje, kjer danes stoji upravna stavba Slovenskih železnic. Južni terminal naj bi bil končan leta 2029.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.