Podravje: Po Magni, glifosatu v Račah sedaj še ena ekološka bomba – razširitev letališča
Letala so drugi največji onesnaževalci zraka, ogromne ladje so prvi, je opozoril miklavški župan Leo Kremžar na zboru občanov v Brunšviku. In če bi se napovedi o razširitvi mariborskega letališča uresničile, bi to postalo približno tako obremenjeno kot frankfurtsko, ki je eno najprometnejših evropskih letališč, je prepričan. »Ali je res nujno da zaradi tega, da bo nekdo služil, mi ali naši zanamci zbolevamo in celo umiramo. Želimo to doseči?«

S podaljšanjem vzletno-pristajalne steze in dodatno infrastrukturo bi bili zagotovljeni pogoji za medcelinske lete, s tem pa je predvideno večje število potniških (do milijon potnikov letno) in tovornih letov. »Letališča Gradec, Zagreb in Ljubljana skupaj beležijo 27.000 ton tovora, zgolj v Mariboru pa je predvidena količina 50.000 ton,« je opozoril Kremžar in dodal, da se na mariborskem letališču predvideva tudi šolanje pilotov. »Piloti, ki tukaj trenirajo, vzletijo, naredijo krog ali dva ter pristanejo, nato ponovijo vajo. Zakaj se Švicarji izobražujejo na našem letališču? Ker je tukaj ceneje in ker v domovini nimajo dovoljenj, velika mesta in letališča tega ne dovolijo. Ko letalo vzleti, porabi pet- do šestkrat več goriva kot med letom. Nekaj ostane v zraku, nekaj zgori v motorjih, ostalo pade dol.« Kremžar je tudi preračunal, kaj pomeni napoved milijon potnikov letno in opozoril, da bi mariborsko letališče postalo zgolj logistična točka. »Milijon potnikov pomeni okrog 3.000 potnikov na dan, pri nas pa imamo morda kapacitet za 500 ljudi. To pomeni, da bi potnike in tudi tovor do sem pripeljali in jih nato pretovorili drugam.
Preberite več v Štajerskem Tedniku
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se