Če tega ne naredite, niste zavarovani med vožnjo z avtobusom
Ljubljanski potniški promet je v primeru, da se na mestem avtobusu ne validiramo prikrajšan za državno subvencijo in predstavlja težavo pri načrtovanju učinkovitejših prevozov. Potnik v primeru prometne nesreče in brez validirane vozovnice ni zavarovan.

Po zadnjih podatkih Ljubljanskega potniškega prometa je okoli 15 odstotkov vseh potnikov, ki se vozijo z mestnimi avtobusi brez validirane vozovnice. To je vsaj vsak deseti potnik. Dnevnik navaja, da je takšnih bilo leta 2023 le 10 odstotkov. Pri tem ne gre le za potnike, ki se želijo izogniti plačilu mesečne vozovnice, temveč je tudi veliko takšnih, ki se usedejo na avtobus, brez da bi vozovnico prislonili na validacijski terminal.

Načrtovanje poti
Validacije vozovnic so ključne za načrtovanje javnega prometa, saj pokažejo, kje in kdaj potniki vstopajo. Na LPP opozarjajo, da prenatrpanost avtobusov pogosto ni razvidna iz podatkov, ker veliko potnikov ne validira vozovnic. Brez teh podatkov ni mogoče ustrezno ukrepati. Poudarjajo, da število validacij še nikoli ni preseglo dovoljene kapacitete potnikov avtobusa.
Štetje potnikov
Le 40 od 214 avtobusov LPP ima števce potnikov, ki s pomočjo infrardeče tehnologije zaznavajo vstope in izstope, a ne ločijo med vrstami vozovnic ali namenom poti. Zato so ti podatki manj uporabni kot validacije, ki poleg števila vstopov razkrivajo tudi vrsto vozovnice, čas, lokacijo in pogostost uporabe, kar je ključno za učinkovito načrtovanje prometa.

Financiranje
Validacije vplivajo tudi na financiranje, saj LPP za vsako validacijo prejme državno nadomestilo. Ker prihodki od vozovnic pokrijejo manj kot tretjino stroškov, je preostanek odvisen od občine in države. Če potniki ne validirajo vozovnic, LPP za njihove vožnje ne dobi povračila, kar zmanjšuje sredstva za delovanje.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se