Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

StartUp Novo mesto: Matevž Slokar o socialnem podjetništvu


StartUp Novo mesto Foto: Jernej Kokol
22. 5. 2013, 12.10
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

start_up_nm_1.jpg
Arhiv Lokalno.si

V petek, 18.5.2013, smo v prostorih StartUp Novo mesto gostili mladega, ambicioznega in kar je najbolj pomembno, uspešnega podjetnika, Matevža Slokarja. V Sloveniji je najbolj poznan po projektu S project.

Matevž je poznan kot predavatelj in sporočevalec zgodbe uspeha in temu primeren je bil tudi odziv novomeške mladine, ki je zapolnila prostor StartUpa Novo mesto v Podjetniškem inkubatorju Podbrenik do zadnjega kotička.

S project je projekt, katerega namen je inovativen pristop k socialnemu podjetništvu. Usmerjen na ranljive skupine mladih med 18. in 25. letom starosti, ki so predčasno opustili izobraževanje ali po šolanju niso dobili dela. Vse to je večinoma posledica neugodnega okolja, iz katerega prihajajo. S project tako ustvarja priložnosti za mlade. Je valilnica znanja in idej, je ustvarjanje edinstvenega in koristnega »know howa« pod taktirko mladih izstopajočih posameznikov.

Namen projekta je izobraževanje in razvoj socialno ogroženih mladih, jih v pol leta intenzivnega dela izuriti in razviti v samostojne in motivirane posameznike in jim najti zaposlitev, spodbujati in omogočanje delovanja znotraj socialnega podjetništva. Prenos informacij in znanja iz sveta in postavljanje primera dobre prakse za svet. Iskanje novih rešitev za reševanje obstoječih družbenih problemov.

Kot je navada, je Matevž svoje predavanje pričel s opisom trnove in težke poti. Svojo pot je začel s kreditom za majhno gostilno v Ajdovščini, ki je bila odgovor na večerne potrebe po druženju in uživanju hrane. Kasneje so skupaj s prijatelji in svojimi kapacitetami pokrivali malice v podjetjih. Večja zgodba pa se je začela pisati z idejo, da se poišče mlade, ki zaradi različnih razlogov niso dokončali šolanja ter se jih priuči v kuharske mojstre. Kot je dejal so bila zelo pomembna naključja, sploh takšno, da sta se ravno takrat v Sloveniji mudila dva člana fundacije Jamija Oliverja (slavnega Londonskega kuharja iz TV ekranov). Ko jih je spoznal je moral zagrabiti priložnost. Naslednji dan jih je povabil v Ajdovščino, kjer jim je razkazal tako domače dobrote kot čare in perspektive samega kraja. Vendar vse skupaj je dobilo pomen šele takrat, ko so ga čez nekaj let kontaktirali in povabili k sodelovanju. Sodelovanje se je vršilo že na tej ravni, da so iz fundacije aktivno pristopili k projektu S Akademija, katera je izobraževalni proces mladih kuharskih mojstrov. Vendar danes posel ni kot ribica, katero položiš v akvarij in potem tam notri plava nadaljnjih 5 let. Pomembne je konstanten mater in tako je tudi pri izvedbi S Akademijo prišlo do ovir. In te ovire so bile finance.

Potrebno so bila sredstva, da se lahko izpelje izobraževanje in mojstrenje mladih, ki so se vključili v akademijo. Matevž je pisal vsem direktorjem in predsednikom uprav, da bi pristopili nasproti in po dolgemu trudu mu je uspelo sodelovanje z Steklarno Hrastnik. Na sestanku pri direktorju je dobil zanimivo ponudbo. Izberi si en kozarec in ga prodaj s svojo zgodbo. Verjetno si takrat direktor ni predstavljal, da to ni eden tistih sestankov, kjer se dvigne veliko praha potem pa je zadeva končana. Matevžu in ekipi je uspelo kozarce prodati tako v Angliji kot pri nas v Sloveniji. In sicer pod geslom: nekaj več kot sedem tisoč kozarcev omogoči enemu mlademu službo. Ker so bili kozarci in z njimi povezana zgodba, več kot je kdor koli pričakoval, smo danes priča že novi seriji zaposlitev med mladimi. Kar je pomembno in kar je tudi sam Matevž izpostavil in tudi večkrat poudaril, je skrb za drugega. Če bomo samo mi srečni, drugi okoli nas pa nesrečni, bomo to postali tudi sami. Kaj je človek, če ne more in ne zna pomagat drugim?

Tako smo bili v petek priče prepletanju dveh zgodb. Prva pripoveduje o inovativnosti in kreativnosti na trgu podjetnikov, druga pa nas nagovarja, da vse postane vredno, ko nekaj delamo za nekoga, z nekom in s skupnimi uspehi pišemo že sami pri sebi boljši jutri.

Tako je StartUP Novo mesto zopet napolnil svoje prostore z mladimi novomeščani, ki so z udeležbo odnesli nove znanje in zagon za nove podjetniške ideje. Kot pa je povedal Miha Fabjan, predsednik StartUP Novo mesto, si želijo z tovrstnimi predavanji navdušiti mlade novomeščane in tako ustvariti novomeškega Matevža Slokarja. Ko ga bomo, bomo z veseljem o tem poročali, je še dodal. Za konec je še povedal, nove podjetniške zgodbe potrebujemo v Novem mestu takoj, jutri je lahko že prepozno.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.