FOTO: 111 let od prihoda vlaka v Belo krajino
V zbirki novomeške enote Zgodovinskega arhiva Ljubljana hranimo razglednico železniške postaje Semič z vlakom na tirih, ki vodijo do najdaljšega enotirnega železniškega predora na slovenskih tleh, kmalu po odprtju železniške proge v Beli krajini.

»Mi želimo in potrebujemo boljše zveze z Rudolfovim!« se je glasil apel Belokranjcev leta 1898, vendar je belokranjska proga luč na koncu predora zagledala šele 20 let po prihodu vlaka v Novo mesto (1894). Slavnostni vlak je z novomeške postaje v Metliko zapeljal 25. maja 1914 in sopihal skozi predore Kapitelj (238 m), Ruperč vrh (90 m), Peščenik (409,7 m) in Semič (1.975,2 m).
V Semiču so vlak pričakali učenci s petjem državne himne. Skozi Rosalnice je vlak prispel v Metliko in od tam v Črnomelj, kjer je sledila gostija v hotelu Lakner. Zvečer je vlak čez 225 m dolg viadukt pri Otovcu v Novo mesto prisopihal v rekordnih 58 minutah. Vožnja iz Novega mesta v Ljubljano, z minutnim postankom v Grosupljem, je takrat trajala dobri dve uri. Belokranjska železnica je bila zadnja železniška proga na slovenskem ozemlju, ki je bila zgrajena v Avstro-Ogrski.
Dunja Mušič, Zgodovinski arhiv Ljubljana, enota Novo mesto
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se