Zavod za šolstvo praznuje 60 let




Zavod Republike Slovenije za šolstvo letos praznuje 60-letnico delovanja, v sklopu praznovanj je jubilej včeraj obeležila tudi novomeška območna enota. Skozi zgodovino Zavoda, njegov razvoj in delo se je v govoru zbranim v kulturnem centru Janeza Trdine sprehodila predstojnica novomeške enote Andreja Čuk, ki je povedala, da je bil Zavod ustanovljen z namenom, da proučuje sistem in organizacijo šolstva, vsebino, oblike in metode vzgoje in pouka ter didaktično ustreznost in uporabo učil in drugih učnih pripomočkov na šolah vseh vrst, daje pobudo in predloge za izboljševanje šolskega sistema in pedagoškega dela na šolah.
Skozi vsa ta leta se osnovne naloge niso dosti spreminjale, z reorganizacijo v letu osamosvojitve naše države pa je zavod postal samostojna razvojno-raziskovalna inštitucija in prevzel neke nove naloge, v celoti pa izgubil nadzorno oz. inšpekcijsko funkcijo nad delom vrtcev in šol, ki jo je imel več desetletij, s čimer so se, kot je dejala, odprle nove priložnosti za boljše partnersko sodelovanje z vrtci, šolami in drugimi vzgojno-izobraževalnimi ustanovami.
»Skupaj z ravnatelji, vzgojitelji in učitelji si vsak na svoj način prizadevamo za skupen cilj – ustvarjanje kakovostnega vzgojno-izobraževalnega procesa za vse, ki so danes še v vrtcih in šolah, a bodo že čez dobro desetletje ali dve nosilci razvoja družbe in družbenega življenja v tem prostoru. Od tega je odvisno v kolikšni meri in kako dobro naš zavod v tem prostoru izpolnjuje svoje razvojno poslanstvo,« je poudarila.
Dodala je, da se pri njihovem delu zavedajo sprememb, ki so v teku in že kličejo po novih posodobitvah v šolski praksi. »Svet ne nagrajuje več ljudi za to, ker veliko znajo, temveč za to, kar so zmožni z znanjem narediti. Menim, da vemo, v kakšni smeri je potrebno spreminjati ustaljeno šolsko prakso, da bodo generacije, ki se trenutno izobražujejo, ne le veliko vedele, temveč predvsem razvile inovativnost, ustvarjalnost, sposobnost reševanja problemov in sodelovanja, da bodo znanje tudi znale uporabiti. V ta namen mora biti učni proces prilagojen raznolikim potrebam in značilnostim otrok, učencev in dijakov; ti se morajo iz pasivnih prejemnikov znanja preleviti v aktivne sooblikovalce učnega procesa, ki stalno spoznavajo in uravnavajo lastno učenje. Predpogoj pa je, da jih poučujejo učitelji, ki si prizadevajo za stalno spoznavanje, spremljanje in uravnavanje svojega poučevanja.«
V novomeški območni enoti Zavoda za šolstvo je trenutno 11 zaposlenih. Po besedah Čukove je njihova skupna želja, da bi znali in zmogli prepoznavati potrebe in se ustrezno odzivati na pobude 46 vrtcev, 51 osnovnih šol, 4 osnovnih šol s prilagojenim programom, 14 srednjih šol, dveh dijaških domov in 6 glasbenih šol na Dolenjskem, v Beli krajini in Posavju
Zbrane je nagovoril tudi novomeški župan Gregor Macedoni, ob tej priložnosti pa so pripravili tudi okroglo mizo z naslovom 60 let ZRSŠ: Včeraj in danes za jutri, na kateri so sodelovali: Silva Jančan, ravnateljica OŠ Belokranjskega odreda Semič, Anica Srpčič, ravnateljica Vrtca Šentjernej, Mirjana Jelančič, ravnateljica OŠ Sava Kladnika Sevnica, Vida Hlebec, ravnateljica Kmetijske šole Grm in biotehniške gimnazije, Stanka Preskar, ravnateljica OŠ Cerklje ob Krki in bivša predstojnica novomeškega zavoda, ter Gregor Mohorčič, nekdanji direktor ZRSŠ in direktor direktorata za predšolsko vzgojo in osnovno šolstvo na Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport. V priložnostnem kulturnem programu so nastopili obetavni učenci novomeške Glasbene šole Marjana Kozine.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se