Na prvem mestu varnost pešcev in kolesarjev, pomemben tudi javni potniški promet

##IMAGE-3923287##
V občini Trebnje že od junija 2016 potekajo različne aktivnosti za pripravo Celostne prometne strategije (CPS) občine Trebnje, kjer je poudarek predvsem na vključevanju javnosti. Tako sta v ponedeljek, 19. decembra 2016, v Centru za izobraževanje in kulturo Trebnje potekali še zadnji dve javni razpravi, kjer so udeleženci dokončno oblikovali ter potrdili vizijo razvoja prometa, v nadaljevanju pa izbrali ukrepe za njeno uresničevanje.
Ukrepi, ki bodo zagotavljali trajnostni razvoj prometa, so bili izbrani na podlagi predhodno definiranih ciljev, nastalih na izhodiščih rezultatov strokovnih delavnic, ankete, vprašalnika in predhodnih javnih razprav. Največ pozornosti je potrebno nameniti zagotovitvi varnosti v prometu za vse udeležence, predvsem za ranljivejše skupine, in sicer otroke, starostnike in osebe z oviranostmi. To je moč doseči z novimi in izboljšanimi pločniki ter prehodi za pešce, predvsem v bližini javnih ustanov. Na tem mestu je bila posebej izpostavljena peš povezava med Domom starejših občanov, Zdravstvenim domom in pokopališčem, ki bi morala biti primerno urejena tudi za gibalno in senzorno ovirane prebivalce. Da se bodo občanke in občani po svojih vsakodnevnih opravkih lahko varno in udobno odpravili s kolesom, bo najprej potrebno urediti primerno kolesarsko pot po Temeniški dolini, ki bi lahko delno potekala tudi ob nekdanji H1 in bi predstavljala osnovno kolesarsko os skozi občino, na to pa bi se lahko navezovale druge kolesarske povezave. Ob tem bi bilo potrebno vzpostaviti spremljajočo infrastrukturo – kolesarnice, izposojevalnice in polnilnice za električna kolesa. Na področju javnega prometa si udeleženci želijo predvsem dobro delujočega sistema potniškega prometa, ki bi pokrival zaledje občine ter omogočal hitre povezave do regionalnih središč Novega mesta in Ljubljane. Velik potencial za doseganje tega cilja vidijo udeleženci v funkcionalni povezanosti železniške in avtobusne postaje ter ureditvi spremljajočega P+R zbirnega središča in varnega kolesarskega parkirišča. Za boljšo povezanost Trebnjega preko nekdanje H1 in avtoceste bi bilo potrebno urediti več cestnih povezav in obnoviti viadukte. Občanke in občani si želijo tudi ljudem prijaznejše in živahno mestno središče, za kar bo potrebna preusmeritev tranzitnega prometa iz naselja, to pa bi morala spremljati tudi aktivna parkirna politika ter dosledno kaznovanje kršiteljev prometnega in parkirnega režima.
Za končno oblikovanje CPS občine Trebnje bo v naslednjem koraku potrebno na razpravi podane predloge pregledati in uskladiti z občinskim proračunom. Za tem bosta organizirani še dve delavnici za zainteresirano javnost, ki bosta namenjeni oblikovanju končnega dokumenta CPS. Ta bo predvidoma v mesecu marcu predstavljen na občinskem svetu, ki mora dokument tudi potrditi, saj je potrjen akcijski načrt za njegovo izvedbo osnova za pridobivanje evropskih nepovratnih sredstev. Ta bodo namreč v okviru nadaljnjih razpisov namenjena sofinanciranju projektov in ukrepov namenjenih razvoju urbane mobilnosti in s tem izboljšanju prometne varnosti in kakovosti življenja.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se